KVM Extender til netværk?
Fra : Ukendt

Dato : 25-11-08 22:59

Hejsa NG.

Jeg leder efter et godt (og helst billigt) KVM-extender-kit til VGA og
USB (behøver ikke være USB 2.0)

Er der nogen som har erfaringer på dette punkt?

Jeg vil nemlig gerne have flyttet min hjemmeserver ned i kælderen, så
den kan stå og brumme der (max 10 meter kabeltræk), men vil ikke til at
bore store huller til stik osv.

Med en extender kan jeg nøjes med et mindre hul til 2 stk PDS kabler...

/Jacob

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-11-08 23:42

Look what the cat dragged in - Jacob Fich:

> [...]
> bore store huller til stik osv.
>
> Med en extender kan jeg nøjes med et mindre hul til 2 stk PDS kabler...

Du kan nøjes med et netværkskabel.

Hvis du nu fortalte lidt om hvad du bruger...

--
"Thank God we got the convicts and they got the puritans." Australian folk
saying.

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-08 04:34

Axel Hammerschmidt skrev:
> Du kan nøjes med et netværkskabel.
>
> Hvis du nu fortalte lidt om hvad du bruger...

Jamen jeg har som sagt en lille server (NAS og VMware-server) som jeg
godt vil have placeret et sted i et andet rum, end der hvor skærmen står.

Hvad mener du med hvad jeg bruger?
Jeg har en KVM-switch til mine andre computere (samme skærm, mus og
keyboard).
Til denne vil jeg gerne have "forlænget" det ene sæt kabler med en
KVM-extender til netværkskabel, så jeg kun skal bore et mindre hul
gennem gulvet.

/Jacob

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-11-08 00:08

> [...]

> Jamen jeg har som sagt en lille server (NAS og VMware-server) som
> jeg godt vil have placeret et sted i et andet rum, end der hvor

At det er en NAS med VMware Server er en ret så væsenlig oplysning.
Det vil sikkert være ret kringlet at bruge et fjernskrivebord.

Der står noget her, om at "the 64-bit version of VMware Server 2.0
will nevertheless install on the 64-bit edition of Windows Vista due
to its kernel being the same as Server 2008."

http://en.wikipedia.org/wiki/VMware_Server

men du har vel næppe 64-bit Vista eller Server 2008 på din NAS?

Det er i hvert fald ikke nogen fornøjelse at spille 7-kabale i OS/2
Warp ver 3 under Virtual PC med Remote Desktop Connection over en
trådløs forbindelse mellem 2 PCer med XP Pro.

> [...]
> Til denne vil jeg gerne have "forlænget" det ene sæt kabler med en
> KVM-extender til netværkskabel, så jeg kun skal bore et mindre hul

Tja! Du ka' vel bare undersøge hvor lange kabler de forskellige type
forbindelser understøtter.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-12-08 00:22

Jacob Fich:

> [...]
> Til denne vil jeg gerne have "forlænget" det ene sæt kabler med en
> KVM-extender til netværkskabel, så jeg kun skal bore et mindre hul

Du kan måske nøjes med at forlænge netværks- og skærmkabel:

<http://synergy2.sourceforge.net>

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-08 18:31

Axel Hammerschmidt skrev:
> Jacob Fich:

> Du kan måske nøjes med at forlænge netværks- og skærmkabel:
>
> <http://synergy2.sourceforge.net>

Det vil jeg da lige se på...

Fra : Anders Majland

Dato : 26-11-08 14:40

> Jeg leder efter et godt (og helst billigt) KVM-extender-kit til VGA og USB
> (behøver ikke være USB 2.0)
>
> Er der nogen som har erfaringer på dette punkt?

Hvis det ikke lige var fordi du også skrev billigt ville jeg kigge mod
blackbox - Der bliver man sjældent skuffet på kvaliteten, men de ved også
hvad de vil have for tingene ....

Den billige er at installere noget remote halløj på serveren så du ikke
behøver kvm men bare kan tilgå den over netværket. Afhænigt af
operativsystem så remote desktop eller vnc et par steder at starte ... (Men
husk at konfigurere den til at boote efter strømudfald og ikke stoppe på
fejl på keyb.)

/A

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-08 04:38

Anders Majland skrev:

> [...]
> operativsystem så remote desktop eller vnc et par steder at starte ...
> (Men husk at konfigurere den til at boote efter strømudfald og ikke

Har overvejet dette. Ved godt at blackbox er noget der bare virker, men
så seriøst skal det ikke være. Ville være rart, hvis man ku tilslutte
USB-enheder til den også, men det vil vel kræve en hel del af udstyret
(og pengepungen)...

Mht. VNC, benyttes dette allerede, men hvis mit array nu af en eller
anden grund, fejler, vil jeg gerne ku tilgå controllerkortets BIOS også,
uden at skulle til at flytte serveren...

/Jacob

Fra : Anders Majland

Dato : 03-12-08 10:49

> Mht. VNC, benyttes dette allerede, men hvis mit array nu af en eller
> anden grund, fejler, vil jeg gerne ku tilgå controllerkortets BIOS også,
> uden at skulle til at flytte serveren...

Hvis hw'en fejler hvad er så odssene for at du alligevel skal tilgå den
fysisk i kælderen ?
Og så vil det jo være rart med lokalt tastatur og skærm...

Jeg har en mythtv box kørende, og den fået en "fin" brugt 15" tft og k.m.
lokalt. Så når jeg får brug for at tilgå den fysisk er det også nemt.

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-08 18:31

Anders Majland skrev:

> [...]
>
> Jeg har en mythtv box kørende, og den fået en "fin" brugt 15" tft og
> k.m. lokalt. Så når jeg får brug for at tilgå den fysisk er det også nemt.

Det kan du jo så have ret i. ;)

Jeg vil vente lidt med at købe en sådanne kvm-dims så.;)