Så kom den, ny Aldi PC!
Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-11-08 14:01

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_48/OFF01.SHTML

--
Professionel eller hobby Bogbinder Søges!
Er du god til bogindbinding og har du selv værksted og værktøj
samt masser af ledig tid, så skriv gerne. Så har jeg en god ide til
samarbejde. Du skal kunne levere pænt kvalitetsarbejde.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-11-08 14:04

Claus Tersgov skrev bl.a.:

> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_48/OFF01.SHTML

Nåh for søren, der er hele fem maskiner denne gang!

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/index48.shtml

Claus

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-11-08 15:08

In news:49280324$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> typed:

> Nåh for søren, der er hele fem maskiner denne gang!
>
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/index48.shtml
>
> Claus

Jeg kan kun anbefale Medions maskiner. Jeg købte selv en Medion Akoya MD8393
500 GB for ca. 3 mdr. siden, og den er bare god. Jeg kunne have sparet
1.000,- kr. hvis jeg først havde købt den nu, men sådan er det jo med ting
der bliver hurtigt "forældede"

Jeg købte også den eksterne harddisk til dockingstationen oven på
computeren. Den var "kun" på 500GB og kostede det samme som den de
reklamerer med nu, den er så bare lidt større. Der er godt nok ikke noget
billede af den på Aldi's hjemmeside, men hvis de har den, er det et rigtig
godt køb. Den skal bare lige sættes i dockingstationen - ingen ledninger og
usb stik - meget fikst.

Det eneste man nok skal passe lidt på er den "Bullguard" antivirus der er en
3 mdr's prøveversion af på computeren, (hvis de da stadig har lagt den ind.)
Den lavede rigtig meget ravage på min computer, så jeg slettede den og lagde
AVG ind i stedet for. Jeg snakkede med Medion's support, og fik fortalt at
"Bullguard" slet ikke er kompatibel med Vista, og så forstår jeg ikke
rigtigt hvorfor de lagde den ind. Bortset fra den er det et rigtig godt køb.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-11-08 16:27

Claus Tersgov:

> Nåh for søren, der er hele fem maskiner denne gang!
>
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/index48.shtml

Imponerende! Den bærbar, Medion Akoya, MD96850, kommer med et 9-cellet Li-
Ion batteripak. Det ser man ikke ofte. OK, den vejer nok lidt.

"Wireless LAN 802.11 n-Draft3 med op til 300 Mbit/s. 802.11 b/g kompatibel"

Nogen der kan oplyse hvad det er for et chipset?

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-11-08 19:15

Axel Hammerschmidt:

> [...]
> kompatibel"
>
> Nogen der kan oplyse hvad det er for et chipset?

Hvis du har en MD96850 med XP:

Enhedshåndtering. Højreklik på Denne Computer, vælg Egenskaber,
fanebladet Hardware, klik på Enhedshåndtering. Klik på "+" ud for
Netværkskort. Noter (hele) navnet på det trådløse netkort.

Det må være noget tilsvarende i Vista.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Jan Vennike

Dato : 22-11-08 14:57

> [...]
> samt masser af ledig tid, så skriv gerne. Så har jeg en god ide til
> samarbejde. Du skal kunne levere pænt kvalitetsarbejde.

Fniiis

"Med fire borekerner udledes Intel® CoreTM Quad også meget udfordrende
opgaver på et øjeblik."

øhhh - borekerner ???

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)

Fra : Jens G

Dato : 22-11-08 15:04

On Sat, 22 Nov 2008 14:56:55 +0100, "Jan Vennike"
<nospamGARFIELD@vennike.dk> wrote:

>"Med fire borekerner udledes Intel® CoreTM Quad også meget udfordrende
>opgaver på et øjeblik."
>
>øhhh - borekerner ???

Der sker meget inden for PC verdenen nu til dags.
Imponerende hvad der kan rummes i sådan en lille kasse.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Jens Petersen

Dato : 22-11-08 15:38

On Sat, 22 Nov 2008 15:04:15 +0100, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Der sker meget inden for PC verdenen nu til dags.
>Imponerende hvad der kan rummes i sådan en lille kasse.

Men der sker ikke så meget inden for automatisk oversættelse
--
OV1A Jens

Experience: Enables you to recognize a mistake when you make it again.

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 22-11-08 18:29

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Der sker meget inden for PC verdenen nu til dags.
> Imponerende hvad der kan rummes i sådan en lille kasse.

> [...]

Tror sgu underboen bliver utilfreds, hvis vi køber sådan
en fætter med 4 borekerner .

Fra : Mr.Larsen

Dato : 22-11-08 15:17

Jan Vennike forklarede den 22-11-2008:

> Fniiis
>
> "Med fire borekerner udledes Intel® CoreTM Quad også meget udfordrende
> opgaver på et øjeblik."
>
> øhhh - borekerner ???

LOL.

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Kenneth

Dato : 22-11-08 19:31

Jan Vennike wrote:
> Fniiis
>
> "Med fire borekerner udledes Intel® CoreTM Quad også meget
> udfordrende opgaver på et øjeblik."
>
> øhhh - borekerner ???

Ja hvad kan man sige... Aldi

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Henning

Dato : 22-11-08 16:21

On Sat, 22 Nov 2008 14:01:24 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_48/OFF01.SHTML

Det er sjovt som der er gået inflation i ordet "kæmpestor" - sidst var
2G ram og 500G harddisk "kæmpestor"...

Fra : Bjarne Chr

Dato : 22-11-08 17:37

> Det er sjovt som der er gået inflation i ordet "kæmpestor" - sidst var
> 2G ram og 500G harddisk "kæmpestor"...

Nu er der 4G ram og 1000G harddisk
Så nu hedder det Gigantisk
Bc

Fra : Henning

Dato : 22-11-08 18:55

On Sat, 22 Nov 2008 17:36:59 +0100, "Bjarne Chr" <None@> wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

>Nu er der 4G ram og 1000G harddisk
>Så nu hedder det Gigantisk

På billedet bruges stadig "kæmpestor" Hvad hedder det så næste
gang

Fra : Peter T.

Dato : 23-11-08 07:14

In article <do8gi4ptlm8npmdkdohb98d25fdv7t4jd2@4ax.com>,
no.mail@all.invalid says...

> Det er sjovt som der er gået inflation i ordet "kæmpestor" - sidst var
> 2G ram og 500G harddisk "kæmpestor"...

Hvis du havde de sidste 3-4 års pc-reklamer fra Aldi liggende, så ville
du erfare, at deres reklamebureau har voldbollet alle gængse
superlativer i en grad, at det er grotesk og latterligt.

--
Peter T.

Chup chup chup!

Fra : Mr.Larsen

Dato : 23-11-08 07:24

Peter T. tastede følgende:
> [...]
> du erfare, at deres reklamebureau har voldbollet alle gængse
> superlativer i en grad, at det er grotesk og latterligt.

De har jo et discount produkt de gerne vil sælge, men ja latterligt.

Fra den nyeste reklame:
"HØJTYDENDE GRAFIK
NVIDIA® GEFORCE® 9600 GT High-Performance Grafik"

"GF9600 = High-Performance" er en tilsnigelse af de synlige.

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Peter T.

Dato : 23-11-08 08:55

In article <mn.b9bb7d8bc2a695f6.92438@post.cybercity.dk>, Mr.Larsen
<mrlarsen,@, post.cybercity.dk> says...

> [...]
> NVIDIA® GEFORCE® 9600 GT High-Performance Grafik"
>
> "GF9600 = High-Performance" er en tilsnigelse af de synlige.

Ja. Og de virker jo tildels. Jeg var selv ved at falde lidt på røven
over en af deres laptops tidligere i år, da jeg var på udkig efter en
sådan maskine. Da jeg ikke har fulgt med på hardwarefronten tjekkede
jeg specs ud og fandt ud af, at maskinen var noget nær state-of-art et
par år tidligere. Dvs. den var under gennemsnittet for en almindelig
laptop i sommer. Men de sparede bestemt _ikke_ på superlativerne. :)

--
Peter T.

Chup chup chup!

Fra : Mr.Larsen

Dato : 23-11-08 08:55

Peter T. udtrykte præcist:

> [...]
> par år tidligere. Dvs. den var under gennemsnittet for en almindelig
> laptop i sommer. Men de sparede bestemt _ikke_ på superlativerne. :)

Nix, den ros skal de da have.

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Erik

Dato : 22-11-08 22:30

"Claus Tersgov"
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_48/OFF01.SHTML

Lyder nice. Kan køre med XP i stedet for vista?

/Erik

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-11-08 22:49

Prøv om de har drivere til xp på http://www.medion.dk/

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-11-08 00:16

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> Prøv om de har drivere til xp på http://www.medion.dk/
>
> --
Der plejer at ligge drivere til xp på recovery partitionen.

Kurt

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-11-08 00:04

Kurt B. Andersen skrev:

> Der plejer at ligge drivere til xp på recovery partitionen.

Det plejer også at være godt nok, men hvor vil du hente
drivere hvis harddisken skal udskiftetes?

Det er en ting jeg ofte er ude for

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Mr.Larsen

Dato : 24-11-08 00:30

Allan Vebel formulerede spørgsmålet:

> Det plejer også at være godt nok, men hvor vil du hente
> drivere hvis harddisken skal udskiftetes?
>
> Det er en ting jeg ofte er ude for

Det betyder intet, der er jo en _MEGA_ softwarepakke med </ironi>

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-11-08 00:53

Mr.Larsen skrev:

> Det betyder intet, der er jo en _MEGA_ softwarepakke
> med

Ja, men det får jeg bare ikke med når jeg får pc'en til
reparation, og kunden har intet - de kan i hvert fald
ikke huske at de har fået noget leveret sammen med
deres nye pc.

Jeg er ude for det hver eneste dag, og skal hente
drivere ude i Taiwan - det tager en krig

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Mr.Larsen

Dato : 24-11-08 00:55

Allan Vebel sendte dette med sin computer:

> Ja, men det får jeg bare ikke med når jeg får pc'en til
> reparation, og kunden har intet - de kan i hvert fald
> ikke huske at de har fået noget leveret sammen med
> deres nye pc.

Det var nu også bare en joke, for det er altid det man får som argument
for at købe Medion

> Jeg er ude for det hver eneste dag, og skal hente
> drivere ude i Taiwan - det tager en krig

Den tjans misunder jeg dig ikke.

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-11-08 00:42

Mr.Larsen skrev:

> Det var nu også bare en joke

Det kunne jeg gætte.

> Den tjans misunder jeg dig ikke.

Nu har jeg efterhånden dannet min egen ftp-service
til den slags, der er jo mange gengangere, og den
bliver større og større.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-11-08 18:25

> Det plejer også at være godt nok, men hvor vil du hente
> drivere hvis harddisken skal udskiftetes?

> [...]
Fra den sikkerhedscd jeg har brændt til pgl. da den blev købt
Hvis jeg har været inde over den fra starten med henblik på opsætning,
installering af software osv. brænder jeg altid en kopi ud af det der ligger
på recovery partitionen..
Men derudover følger de faktisk med på skiver med en del medion. Jeg har en
bærbar fra sidste år og en standalone md8835 fra sensommeren i år, og der er
både recovery skiver og applikation og supportskiver med, så det hele kan
genetableres fra disse skiver.
Derudover har Medion jo på deres supportside en funktion, hvor man kan
indtaste forskellige serienr. m.m. og så stilles man om til det sted, hvor
driverne til den pgl. pc ligger.
Så lige på det punkt synes jeg faktisk at Medion er ret langt fremme i
skoene i forhold til mange andre mærker.

Kurt

Fra : J

Dato : 24-11-08 23:45

> [...]
> Så lige på det punkt synes jeg faktisk at Medion er ret langt fremme i
> skoene i forhold til mange andre mærker.

Hvordan tilgår man en recovery-partition (hvis man vil hente drivere og ikke
gendanne)?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-11-08 19:18

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> Hvordan tilgår man en recovery-partition (hvis man vil hente drivere og
> ikke gendanne)?

Aldis recovery partition er ikke skjult, så det er bare at åbne Stifinder og
hoppe over i driver mappen på d-drevet.
Recovery filerne (ghostimage) ligger der også, så de kan også kopieres over
på nogle dvdskiver, hvis man har lyst til det.
Så der er intet hokus-pokus i det.

Kurt

Fra : Henning

Dato : 25-11-08 20:43

> [...]
>Recovery filerne (ghostimage) ligger der også, så de kan også kopieres over
>på nogle dvdskiver, hvis man har lyst til det.

Som det eneste drev er restorepartitionen formateret i FAT32-format,
hvilket giver mulighed for at oprette bootdiskette el.lign og tilgå
filerne udefra.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 01:51

Den 22/11-2008 klokken 14:01, skrev
i <492802a6$0$90265$14726298@news.sunsite.dk>:

> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_48/OFF01.SHTML

Øv
Har allerede 5 Aldi Medion PC'ere stående i huset, men bruger normalt kun
den ene. Så jeg kan vist ikke forsvare at købe den nye
(Må vist hellere se at komme i seng, inden mundvandet ødelægger
tastaturet)

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 23-11-08 09:25

snabela punktum wrote:
> [...]
> den ene. Så jeg kan vist ikke forsvare at købe den nye
> (Må vist hellere se at komme i seng, inden mundvandet ødelægger

Hej Kjeld

Du skal blot købe sådan et tastatur - så kan hælde hvadsomhelst på.
Spørgsmålet er blot, hvor tit du skal vaske fingre:

I-Tech Virtual Laser Keyboard:
http://www.virtual-laser-keyboard.com/
http://www.vkb-support.com/forum/index.php

24. maj 2005, Sci-fi: Virtual Laser Keyboard:
http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/vkb/vkb.html
Citat: "...Ca. 1½ times arbejde, så skulle der strøm på igen...Der er
hverken æ, ø eller å blandt laserstrålerne [hvem hacker først?]...Så VKB
får 5 styli - den sidste får de først, når der er danske tegn..."

-

Celluon Laserkey CL800BT:
http://www.celluon.com/products/laserkey.htm

Celluon Bluetooth Virtual Keyboard (QWERTY):
http://www.expansys.dk/d.aspx?i=159405
Citat: "...The Celluon CL850 is fuelled by USB bus power, in-built
lithium ion battery power, or DC input power..."

-

Laser keyboard:
http://www.youtube.com/watch?v=HH8CUTimTvY

hilsen

Glenn

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-08 19:29

"Glenn Møller-Holst" <nomail@xx.dk> wrote in message

> I-Tech Virtual Laser Keyboard:

The only keyboard that operates in total darkness

LOL en gang ævl.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-11-08 20:43

N_B_DK wrote:

> The only keyboard that operates in total darkness
> LOL en gang ævl.

Det er nu ikke helt ved siden af - det er de færreste standardtastaturer
der reelt er brugbare i totalt mørke.

Jesper Poulsen

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-08 20:57

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Det er nu ikke helt ved siden af - det er de færreste
> standardtastaturer der reelt er brugbare i totalt mørke.

Sludder, tastaturerne virker ligeså godt i mørke som i lys, men
selvfølgelig skal man sidde og se hvor man trykker, er et med lys nok
bedre.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-11-08 21:21

N_B_DK wrote:

> Sludder, tastaturerne virker ligeså godt i mørke som i lys, men

Korrekt.

> selvfølgelig skal man sidde og se hvor man trykker, er et med lys nok

Derfor "reelt". Ved du hvad det ord betyder?

- Hvis du gjorde, så havde du ikke skrevet det indlæg som jeg svarer på
nu...

Jesper Poulsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 23-11-08 21:09

Jesper Poulsen har bragt dette til os:

> Det er nu ikke helt ved siden af - det er de færreste standardtastaturer
> der reelt er brugbare i totalt mørke.

Tastaturet er da ligeglad, og kan du skrive på maskine, er belysningen
da intet problem.

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-11-08 21:19

Mr.Larsen wrote:

> Tastaturet er da ligeglad, og kan du skrive på maskine, er belysningen

Hvilken del af "reelt" er det du ikke forstår?

Jesper Poulsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 23-11-08 21:20

Jesper Poulsen har bragt dette til os:

> Hvilken del af "reelt" er det du ikke forstår?

Hvilken del af "alm. tastatur virker fint i mørke" er det du ikke
forstår?

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-11-08 21:33

Mr.Larsen wrote:

> Hvilken del af "alm. tastatur virker fint i mørke" er det du ikke
> forstår?

Det virker, men det er reelt set ubrugeligt.

Hold til til virkeligheden og ikke til teoretiske problemstillinger.

Jesper Poulsen

Fra : N_B_DK

Dato : 24-11-08 22:40

> Det virker, men det er reelt set ubrugeligt.

Så fordi du ikke kan skrive uden at se tasterne, kan ingen andre finde
ud af det?

Fra : Mr.Larsen

Dato : 24-11-08 23:09

Jesper Poulsen tastede følgende:

> Det virker, men det er reelt set ubrugeligt.

Det er da kun hvis du har brug for at kigge på det, det har jeg ikke.

> Hold til til virkeligheden og ikke til teoretiske problemstillinger.

Maskinskrivning er bestemt ikke kun teori, at du ikke magter det, er jo
ikke tastaturets skyld.

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-12-08 14:54

Jesper Poulsen skrev den 24-11-2008 21:33:

> Det virker, men det er reelt set ubrugeligt.
>
> Hold til til virkeligheden og ikke til teoretiske problemstillinger.

Teori? hmmmm det virker ellers fint i praksis her hos mig.

mon du skulle have lært dig 10finger-systemet?

Gør som min skrivemaskine-lærinde lærte mig det...sæt små sorte
klistermærker på alle tasterne....lær grundstillingen...og arbejd dig
frem til at lære hvor tasterne sidder og hvilke
taste-/bogstavskombinationer som man bruger ....så vil du i løbet af 5-6
måneder faktisk være ret ligeglad med hvad der reelt står på tastaturet,
men bare skrive derudaf.

Problemet er dog, hvis du skal skrive på forskellige sprog, da man i
forskellige sprog har anderledes ofte brugte bogstavskombinationer....og
det sænker så hastigheden i forhold til det første sprog du lærte
10finger-systemet efter.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-11-08 00:00

On Sun, 23 Nov 2008 21:19:29 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Hvilken del af "reelt" er det du ikke forstår?

Har du hørt on ti finger systemet?

Jeg kender flere der kan det, og som overhovedet ikke kigger på
keyboardet, mens de skriver.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : John

Dato : 24-11-08 01:19

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk>

> Jeg kender flere ... som overhovedet ikke kigger på
> keyboardet, mens de skriver.

Jajaja.. det skinner ganske tydeligt igennem, når man læser nyheder på
internettet...

John :)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-11-08 21:35

Poul Erik Lindaa wrote:

> Jeg kender flere der kan det, og som overhovedet ikke kigger på
> keyboardet, mens de skriver.

Det burde de gøre. I 99% af de tilfælde hvor der er stave-/skrivefejl er
skribenten forvisset om at han/hun kan ti-finger...

Jesper Poulsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-11-08 22:25

Hej!

Jesper Poulsen wrote:

> Det burde de gøre. I 99% af de tilfælde hvor der er stave-/skrivefejl er
> skribenten forvisset om at han/hun kan ti-finger...

I så fald er det jo netop ikke folk som bruger blindskrift. Ellers havde
de vel set fejlen da de skrev den :)

Jeg er en af dem, som bruger blindskrift. Helt selvlært og absolut ikke
som "man" bliver lært det i div. kurser ;)

Kan sagtens bruge keyboard i komplet mørke, men det kræver lige et par
forsøg hvis jeg skal finde specialtaster eller F-taster. Sidstnævnte
fordi Logitech ikke lige kunne lave dem smart som i gamle dage. Næh nej :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mr.Larsen

Dato : 24-11-08 23:10

Følgende er skrevet af Kim Voss Schrader:

> Jeg er en af dem, som bruger blindskrift. Helt selvlært og absolut ikke som
> "man" bliver lært det i div. kurser ;)

Jesper kan ikke, så kan du heller ikke, basta

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-11-08 00:56

Kim Voss Schrader wrote:

> Kan sagtens bruge keyboard i komplet mørke, men det kræver lige et par
> forsøg hvis jeg skal finde specialtaster eller F-taster. Sidstnævnte

Så er det reelt set også ubrugeligt, når du ikke bare kan sætte dig og
skrive løs uden først at checke at knapperne er der hvor du forventer at
de skal være.

Jesper Poulsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-11-08 16:41

Hej!

Jesper Poulsen wrote:

> Så er det reelt set også ubrugeligt, når du ikke bare kan sætte dig og
> skrive løs uden først at checke at knapperne er der hvor du forventer at
> de skal være.

Never mind...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-11-08 16:47

Hej!

Jesper Poulsen wrote:
> Så er det reelt set også ubrugeligt, når du ikke bare kan sætte dig og
> skrive løs uden først at checke at knapperne er der hvor du forventer at
> de skal være.

Fandt lige en beskrivelse af dig som usenet-bruger på Wikipedia. Synes
(desværre) den rammer ret godt:

"Net Kook"
"Beskrivelse af andre som net kook eller blot som kook, forekommer i
ophedede debatter, hvor der er tale om en mere subjektiv vurdering.
Generelt er en kook en person der har en stærkt afvigende holdning. De
viser sig sjældent at have ret. En kook er overbevist om at han eller
hun har ret, hvorfor det ofte er nytteløst at diskutere med vedkommende."

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : J

Dato : 24-11-08 23:44

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Det burde de gøre. I 99% af de tilfælde hvor der er stave-/skrivefejl er
> skribenten forvisset om at han/hun kan ti-finger...

Mente du stave/skrivefejl?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-11-08 00:57

J wrote:

> Mente du stave/skrivefejl?

Du skal vist kigge lidt på danskundervisning.

Jesper Poulsen

Fra : J

Dato : 25-11-08 02:50

> Du skal vist kigge lidt på danskundervisning.

Det har jeg gjort - inden jeg svarede. Det har Poulsen ikke.

Fra : Kenneth

Dato : 26-11-08 02:46

J wrote:
> Mente du stave/skrivefejl?

Han skrev det nu korrekt.

Fra : J

Dato : 26-11-08 09:03

"Kenneth" <kenneth_no_more_spam@not.valid.email.com> skrev i en meddelelse

> Han skrev det nu korrekt.

Næppe.

Fra : Kenneth

Dato : 26-11-08 13:51

J wrote:
> Næppe.

Jo det gjorde han. Du kan forsøge at modbevise det, men
det betvivler jeg meget du kan.

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 26-11-08 21:34

"Kenneth" <kenneth_no_more_spam@not.valid.email.com> skrev i meddelelsen

> Jo det gjorde han. Du kan forsøge at modbevise det, men
> det betvivler jeg meget du kan.
>
> Med Venlig Hilsen / With Best Regards
> Kenneth Iversen

I er sgu som små børn, der skændes.

I bliver ved og ved og ved - og I vil ALLE havde det sidste ord.

Kent.

Fra : Kenneth

Dato : 27-11-08 10:55

Kent (bærbar) wrote:
> I er sgu som små børn, der skændes.
>
> I bliver ved og ved og ved - og I vil ALLE havde det sidste
> ord.

Jeg ved jeg har ret. Længere er den ikke. Hvis du ikke gider
at se på mine poster så har du et filter du kan bruge.

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-08 01:51

Den 23/11-2008 klokken 09:24, skrev
i <ggb40g$gmj$1@news.net.uni-c.dk>:

> Hej Kjeld

> Du skal blot købe sådan et tastatur - så kan hælde hvadsomhelst på.
> Spørgsmålet er blot, hvor tit du skal vaske fingre:

Og for at undgå de snavsede fingre, så skal jeg til at holde mit
skrivebord rent?
Nej, det går virkelig ikke

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Michael Sørensen

Dato : 26-11-08 22:45

Claus Tersgov skrev :
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_48/OFF01.SHTML

Hvordan kommer man ind i bios på en Aldi Medion PC?
Har prøvet at holde hhv Del, F1 og Esc nede (enkeltvis), men jeg kommer ikke
ind.
PC'en er en 8388, den med Blu-ray/HD DVD/DVD/CD drev fra sidste efterår.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-11-08 23:19

Michael Sørensen skrev:

>Hvordan kommer man ind i bios på en Aldi Medion PC?
>Har prøvet at holde hhv Del, F1 og Esc nede (enkeltvis), men jeg kommer
>ikke ind.

uden at have mulighed for at prøve på en medion, vil jeg foreslå dig at
prøve med F10

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Michael Sørensen

Dato : 28-11-08 02:04

Ivan V. Klattrup skrev :

> uden at have mulighed for at prøve på en medion, vil jeg foreslå dig at
> prøve med F10

Jeg har tidligere hamret løs på Alt, Del, Esc, F1-F12 uden held og nu -
efter jeg forleden skiftede til en ny strømforsyning (en passiv 300 watter)
kommer jeg slet ikke i nærheden af boot menuen.
Skærmen er sort indtil Vista logoet kommer frem. Strange! Jeg starter fra
Power On, ikke standby eller Sleep eller noget, men Power On på
strømforsyningen og derefter power on på forsiden.

Mystisk - det må jeg have undersøgt lidt mere i vågen tilstand. Jeg plejer
at se Intel logoet! Men ikke i dag.
Og dit spørgsmål om USB. Jeg bruger tastatur med ledning for at undgå
problemer der. Men jo USB er ON og jeg kan se at modtageren blinker.

Tak til alle jer der har svaret.
Vil gerne have svar fra en med samme PC om muligt!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 28-11-08 02:43

Michael Sørensen wrote:
> Og dit spørgsmål om USB. Jeg bruger tastatur med ledning for at undgå
> problemer der. Men jo USB er ON og jeg kan se at modtageren blinker.

Du bruger et trådløst USB-tastatur?

Jeg mindes noget om, at for det første skal USB-ved-boot (det hedder
noget andet jeg ikke kan huske) i BIOS'en være slået til, og det skal
man slå til med et ikke-USB-tastatur..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-11-08 10:57

Jens C. Hansen skrev:

> Du bruger et trådløst USB-tastatur?

Bruger han ikke "tastatur med ledning"?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : J

Dato : 28-11-08 11:09

Fra : Mr.Larsen

Dato : 28-11-08 13:20

Efter mange tanker skrev J:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> "Men jo USB er ON og jeg kan se at modtageren blinker"

Mon vi får sne en af de nærmeste dage.

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Michael Sørensen

Dato : 28-11-08 19:10

Hans Paulin (6310) skrev :

> Bruger han ikke "tastatur med ledning"?

Jeg må hellere synde mig at undskylde den upræcise formulering før I går
helt i totterne på hinanden.

Jeg bruger et tastatur med ledning og grønt PS/2 mini Din stik, for at være
sikker på at der ikke er problemer med USB.

Men jeg har også Medions trådløse tastatur på og der går modtageren i USB
stikket, men det er altså ikke det tastatur jeg prøver at komme i Bios med.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-11-08 19:16

Michael Sørensen skrev:

> Jeg bruger et tastatur med ledning og grønt PS/2 mini Din stik, for
> at være sikker på at der ikke er problemer med USB.

Jeg har selv lige bøvlet med samme problem da jeg sidst reparerede og
dernæst formaterede - det trådløse kunne jeg glemme
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kenneth

Dato : 27-11-08 11:02

Michael Sørensen wrote:

> [...]
> jeg kommer ikke ind.
> PC'en er en 8388, den med Blu-ray/HD DVD/DVD/CD drev fra

Du kan prøve F2. Jeg mener at der er en del Medion hvor det er
denne der bruges.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 27-11-08 12:32

"På min Aldi 8806 med Award Bios står forneden på det allerførste
opstartsbillede:

Press DEL for Setup
Press F8 for Boot Menu

Har du kigget der?

Mvh. Jørgen.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 28-11-08 01:58

Jørgen Christensen skrev :
> "På min Aldi 8806 med Award Bios står forneden på det allerførste
> opstartsbillede:
>
> Press DEL for Setup
> Press F8 for Boot Menu
>
> Har du kigget der?
>
> Mvh. Jørgen.

Ja sådan er min gamle Medion 8383, men det virker ikke på den nye!
Faktisk kommer jeg ikke i nærheden af boot menuen.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-11-08 16:08

Michael Sørensen skrev bl.a.:

> Ja sådan er min gamle Medion 8383, men det virker ikke på den nye!
> Faktisk kommer jeg ikke i nærheden af boot menuen.

Visning af bootmenu kan slås til og fra i bios.

Claus

Fra : Michael Sørensen

Dato : 28-11-08 19:13

Claus Tersgov skrev :

> Visning af bootmenu kan slås til og fra i bios.
>
> Claus

Jeg har jo aldrig været i Bios og har ikke slået noget fra eller til og pt
kan jeg heller ikke komme i Bios og ændre noget.
Men da jeg skiftede strømforsyningen skiftede jeg også en harddisk, og det
gav en oversigt over diske, så måske skal jeg prøve noget sådant mens jeg
prøver forskellige taste kombinationer af.

Tak for interessen.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-11-08 15:11

Michael Sørensen skrev:

>Har prøvet at holde hhv Del, F1 og Esc nede (enkeltvis), men jeg kommer
>ikke ind.

Det skulle vel ikke være noget usb og hvor usb support er slået fra i bios

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk