Naboens kat
Fra : Michael

Dato : 25-07-01 18:15

Hej Gruppe

Jeg søger et godt råd vedr. naboens kat, som har fået den uvane at sidde på taget af vores bil. At den sidder der er der i og for sig ikke noget galt i, bortset fra at den ridser bilen for at komme derop.
Nu har jeg altid godt kunne lide katte, og også selv haft, men den her er ved og vende stemningen.
Jeg har ikke tænkt mig og slå katten ihjel, og heller ikke naboen (de bliver så sure ;)) men et eller andet skal der gøres.
Hvad må man iøvrigt rent juridisk med en kat der genere på ens grund?

Så gruppe, et forslag der kan holde katten væk fra carporten og vores bil vil blive påskønnet.

Michael
Klik ind på www.vdg.dk - Alt til din PC

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-07-01 18:54

Hej Michael

Du kan investere i en pressenning til bilen.

Iflg lov om mark- og vejfred skal husdyr (også katte) holdes på ejers
område. Du kan finde denne lov på min hjemmeside

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : A. Knudsen

Dato : 25-07-01 18:54

"Michael" <michael@pookerface.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa !

Hvad med at lægge noget hen over bilen, som f.eks man gøre om vinteren.
Aner ikke , hvad det hedder, men for at skåne bilen mod sne m.m. Et
plastunderlag af en slags.

Fra : Michael

Dato : 25-07-01 19:12

Hej

Jeg er ikke synderligt vild med og skal dække bilen til hver aften, fordi naboen lader sin kat gå ude om natten.
Har også på fornemmelsen at den vil betragte det som et tæppe, og nyde det :)
Kender nogen noget der kan skræmme en kat væk?

Fra : Cindie

Dato : 25-07-01 19:47

Hej

Hvad med at sætte en bamse op på bilen, så tror katten måske at dens domæne
er optaget. Jeg tror at det er noget jeg har læs et sted, men jeg kan ikke
huske hvor. Ved ikke om det virker, men man kunne jo prøve.

mvh Cindie

Fra : Michael

Dato : 25-07-01 21:21

Hej

Den med bamsen virker ikke, har prøvet.
Og Leth's blanding af naftalin og svovlpulver virker heller ikke.

Fra : Ern Yoka

Dato : 25-07-01 20:24

"Michael" <michael@pookerface.dk> wrote in message
[...]

:)
Kender nogen noget der kan skræmme en kat væk?

Vand! Jeg har en nabo der havde et problem der mindede om dit. Her gik
katten bare ind på hendes overdækkede terrasse, hvor hun havde dagplejebørn
til at sove. Hun spærrede åbningen med et bræt og satte en balje vand bagved
efter en dags tid (efter at katten et par gange "sikkert" havde kunnet hoppe
lige over") Da den én gang var landet i vandbaljen så hun den aldrig mere
*LOL* Ubehageligt men uskadeligt.

Det kræver jo så at der er en carport eller lignende for at det skulle kunne
virke for jer, men ellers er Super Soakers (de store vandgeværer) heller
ikke dårlige, de skyder laaangt og rimeligt præcist osse. Men det kræver jo
så at man er der og SER katten.

Endelig mener jeg at have hørt noget om hjortetaksolie (aner ikke hvad det
er) som vistnok stinker så katten ikke vil være i nærheden (eller osse var
det lige omvendt? Jeg har en erindring om hjortetaksolie i forbindelse med
katte på biler men jeg er ikke helt sikker på HVAD det egentlig er jeg kan
huske )

Hilsen

Lisbeth

Fra : Michael

Dato : 25-07-01 21:23

Hej

Kan du se det sjove i at jeg render rundt meden vandpistol hvergang jeg skal bruge bilen ;)
Hjortetaksolie stinker, så det kunne være jeg skulle prøve det.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 25-07-01 22:02

[...]

Jo men du slipper da for kattepoter og ridser i lakken.

Hilsen
Joan

Fra : Pia & Michael Robdru~

Dato : 25-07-01 20:35

En bamse eller andet tøj dyr placeret på køleren holder katte væk.
Sært, men det virker - jeg tror at katten tror at bilen er optaget :)

Mvh Pia

Fra : Steffler

Dato : 25-07-01 22:44

"Pia & Michael Robdrup" <robdrup@paradis.dk> wrote in message
> En bamse eller andet tøj dyr placeret på køleren holder katte væk.
> Sært, men det virker - jeg tror at katten tror at bilen er optaget :)

I virkeligheden.. Det lyder for mystisk

/S

Fra : Michael

Dato : 26-07-01 20:35

Jeg har prøvet det, den er fuldstændig ligeglad.

Michael

Fra : Nina

Dato : 26-07-01 21:39

Jeg har prøvet det, den er fuldstændig ligeglad.
Michael

Var det en rigtig grim tivoli-bamse? eller en af de nuttede?
Nej, undskyld jeg kunne ikke lade være. Jeg kan se mandens stolthed holde i
karporten med en rigtig ´"ugly" orange plysbamse.... for ingen verdens
nytte!

Jeg har før hørt om episoder hvor det har virket, men "genstanden" på
køleren (eller taget) skulle skiftes med jævne mellemrum... kan du finde
noget lidt mere faretruende?
.... evt noget der bevæger sig lidt?

Hilsen Nina

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 26-07-01 21:29

> Jeg har prøvet det, den er fuldstændig ligeglad.

Hvad siger naboen ?
- Jeg går ud fra at du har nævnt det ?

--
Ghita Cecilie

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-07-01 21:55

>Jeg søger et godt råd vedr. naboens kat, som har fået den uvane at sidde på
taget af vores bil. At den sidder der er der i og for sig ikke noget galt i,
bortset fra at den ridser bilen for at komme derop.

En vandpumpe, en føler og lidt fingersnilde. Sæt hele herligheden sådan
sammen, at når man nærmer sig bilen - eller taget, så "regner" det. Husk at
montere en ekstra tænd/sluk medmindre du godt kan lide at være våd, når du
skal køre bil.

En anden - og lidt værre -. metode er at fange katten og give den en tur i
en balje vand eller med haveslangen. Det holder dem også væk i en periode.

Hjortetakolie virker ikke for alle katte.

Mvh Maria

Fra : A. Knudsen

Dato : 26-07-01 22:01

"Michael" <michael@pookerface.dk> skrev i en meddelelse
Hej Gruppe

Jeg kan også se for mig, som Nina :
Fars flotte dyt m. en rigitg GRIM bamse på !!!
Sidder faktisk og skriger af grin , det er for morsomt.......sorry......*SS*
Håber ikke, at din manddom sidder i din bil......*GG*

God weekend, Michael , og I andre.

Fra : Michael

Dato : 27-07-01 09:09

Min manddom sidder nu ikke i bilen, men det genere mig ad H til at jeg ved når bilen skal sælges vil sælgeren sige: Der er godt nok mange ridser i!!!
Jeg taber penge, da det skal laves. Og han laver jo nok ikke en regning, som jeg kan få naboen til og betale, for reparation af lakskader.
Det er det der gør mig skide sur, at jeg skal tabe penge på at naboen er ligeglad med sin kat!

Michael