Problemer med at bruge SESSION i PHP
Fra : Søren Blaabjerg

Dato : 19-11-08 12:06

Jeg har et meget simpelt problem, som nogen muligvis kan hjælpe
mig at løse.
Jeg har en logon-formular som adgangskontrol, og efter validering
via databasen skulle der gerne være defineret en serie
SESSION-værdier til identifikation af brugeren, som alle andre
PHP-sider gerne skulle have adgang til.
Men uanset havad jeg har prøvet og læst om brug af SESSIONs i PHP
(i timevis!!), så virker det ikke. Det er kun selve logon-siden
der "husker" de pågældende SESSION-værdier. Når der skiftes til
andre sider, er de tilsyneladende totalt "glemt". Jeg forstår
ikke hvorfor.

Jeg har tidligere arbejdet med ASP-programmering og ASP.NET, og
aldrig haft nogen problemer med at bruge SESSION-variable der.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-11-08 12:25

Søren Blaabjerg sendte dette med sin computer:
> [...]
>
> Jeg har tidligere arbejdet med ASP-programmering og ASP.NET, og
> aldrig haft nogen problemer med at bruge SESSION-variable der.

Alle de scripts der skal kende $_SESSION-variable skal begynde med
session-start();

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Søren Blaabjerg

Dato : 19-11-08 13:33

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
validering
PHP

> Alle de scripts der skal kende $_SESSION-variable skal begynde med

Tak for svaret! Til at begynde med var jeg lidt skuffet, for jeg fik
kun fejlmeddelelser ud af det. Imidlertid var grunden, at der var en
lille trykfejl i dit svar. Funktionen hedder nemlig session_start()
og ikke session-start(). Men det fandt jeg selvfølgelig hurtig ud
af. Under alle omstændigheder 1000 tak for svaret, der omsider løste
mit problem.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-11-08 17:19

Søren Blaabjerg:

> [...]
> og ikke session-start(). Men det fandt jeg selvfølgelig hurtig ud
> af. Under alle omstændigheder 1000 tak for svaret, der omsider løste

Beklager unøjagtigheden.
Jeg er ved at spare sammen til nye briller.

Birger

http://bbsorensen.dk