NAS-server
Fra : Mogens Roed-Sørensen

Dato : 19-11-08 16:35

Vi har 2 stationære PC-er samt en bærbar, og vil gerne ha' en
NAS-server, men kan den kun bruges til dokumenter og billedfiler ?

Vi har brug for, at der kan lægges et slægtsforskningsprogram ind,
hvor vi kan samle vores dataer.

Det ville være smart, hvis det kan lægge på serveren, så vi kan
arbejde med det fra alle PC-erne.

Jeg håber, at det er den rigtige nyhedsgruppe.

Hvilken server vil I eventuelt anbefale til dette ?

Hilsen
Merethe Sørensen

Fra : kjeld09

Dato : 19-11-08 09:18

On 19 Nov., 16:35, Mogens Roed-Sørensen <mr...@DN4HGmail.tele.dk>
(slet DN4HG) wrote:
> [...]
> arbejde med det fra alle PC-erne.
>
> Jeg håber, at det er den rigtige nyhedsgruppe.
>
> Hvilken server vil I eventuelt anbefale til dette ?

Hej
Jeg har valgt at bruger en Conpaq ipaq 500 Mhz lille PC og instaleret
FreeNas programmet på den og givet den en fast ip så jeg altid ved
hvor den er.
Så kan du selv bestemme hvor stor HD skal være, Det virker meget godt.
Elers kan du købe en box ved T Hansen til ca. 500 kr og i den montere
en HD, det virker også meget godt, husk stadig at give den en fast ip.
Jeg bruger begge løsninger og det virker altid.
Elers er der mange NAS løsninger på markedet med og unden HD som så
vælges efterfølgende. QNAP, Syslogi, m m.

m v h
Kjeld

Fra : BRSF-DK

Dato : 19-11-08 18:30

"Mogens Roed-Sørensen (slet DN4HG)" <mroed@DN4HGmail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:12271093250.461738132720349@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> arbejde med det fra alle PC-erne.
>
> Jeg håber, at det er den rigtige nyhedsgruppe.
>
> Hvilken server vil I eventuelt anbefale til dette ?

Jeg kan anbefale dig at bruge Synology product. Jeg bruger selv både DS 207+
og CS 407 som du kan se på www.computerhobby.dk og det kan løse alle dine
ønsker og til lav strømpris

Bjarne R. S. Fahnøe
6855 Outrup