Farvelaser+farvescanner+kopimaskine+duplex~
Fra : Peter [5260]

Dato : 19-11-08 02:55

Hej,

Jeg har kigget på diverse hjemmesider (edbpriser, proconsult,
elgiganten m.fl.) efter en ny printer, men det er et temmeligt
uoverskueligt marked!

Jeg søger en multifunktionsmaskine, der kan
1. printe i farver (laser, ikke blæk)
2. scanne i farver (opløsningen er ikke afgørende)
3. kopiere (farve eller s/h)
4. udskrive i duplex (altså på begge sider af papiret, uden manuel
håndtering)
5. må meget gerne bruge USB

Hvem laver sådan en?
Dem jeg har fundet, mangler enten farveprint eller duplex, og jeg kan
ikke undvære disse to ting!

Prisen skal være i hjemmeklassen, dvs. helst ikke for meget over kr.
4-5.000,-

På forhånd tak
Peter

Fra : J

Dato : 19-11-08 11:41

"Peter [5260]" <aktieanalytiker@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

På edbpriser er disse enheder samlet under Multifunktion, ikke under
Printer.
Det ser ud til, at bl.a. Brother DCP 9045CDN kan det hele til 4950 kr. Den
vejer 38 kg (!)
Hvis oplysningerne er korrekte, omfatter dupleks'en også scanneren.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-11-08 12:19

J skrev:

> Brother DCP 9045CDN kan det hele til 4950 kr. Den vejer 38 kg (!)
> Hvis oplysningerne er korrekte, omfatter dupleks'en også scanneren.

Oplysningerne er korrekte, som det fremgår på Brother.dk kan maskinen
lave 'Automatisk dobbeltsidet kopi fra dobbeltsidet original'.

Det er altid en god idé at tjekke oplysningerne direkte hos producenten.
Endnu bedre er det at hente og gennemse brugervejledningen inden køb, så
man ved nøjagtig hvad man får. Det gør jeg altid selv af erfaring, og
ganske ofte har jeg droppet et køb p.g.a. en oplysning i vejledningen.
Salgsmateriale har det med at love mere end produktet kan holde.

Når det er sagt, er Brother generelt en rigtig godt køb, og jeg kunne
selv finde på at købe den nævnte printer (ja, jeg har læst manualen).

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-08 14:05

>1. printe i farver (laser, ikke blæk)

Bare nysgerrig, hvorfor ikke blæk.

kimilar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-11-08 15:31

kimilar wrote:

> Bare nysgerrig, hvorfor ikke blæk.

Det er for dyrt og det tørrer ud hvis maskinen ikke bruges regelmæssigt
(og så bliver det først rigtigt dyrt).

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-08 18:47

> Det er for dyrt og det tørrer ud hvis maskinen ikke bruges regelmæssigt
> (og så bliver det først rigtigt dyrt).

Jamen, det var da et godt svar, tak for det.

kimilar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-11-08 19:02

kimilar wrote:

> Jamen, det var da et godt svar, tak for det.

Det er ihvertfald årsagen til at jeg er skiftet fra blækprinter til
farvelaser.

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 19-11-08 19:02

On Wed, 19 Nov 2008 15:30:39 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Det er for dyrt og det tørrer ud hvis maskinen ikke bruges regelmæssigt
>(og så bliver det først rigtigt dyrt).

Mere præcist, hvis det tørrer ud så er det ofte et nyt printerhovede,
og det kan i nogle tilfælde (f.ex. Canon 4xxx serien) koste det samme
som en ny printer.

--
Rado

Religion and science are opposed ... but only in the same sense
as that in which my thumb and forefinger are opposed - and between
the two, one can grasp everything.
- Sir William Bragg, Nobel Prize in Physics 1915

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-11-08 21:37

Rado wrote:

> Mere præcist, hvis det tørrer ud så er det ofte et nyt printerhovede,

Jeg havde HP og Lexmark og der var det en ny patron hver gang jeg skulle
udskrive et eller andet. Det er i sig selv hamrende dyrt i længden.

> og det kan i nogle tilfælde (f.ex. Canon 4xxx serien) koste det samme
> som en ny printer.

Canon-konceptet gør det bestemt ikke billigere, nej.

Jesper Poulsen

Fra : Peter [5260]

Dato : 19-11-08 14:43

Tak til alle for gode besvarelser!
Jeg tror, jeg må kigge nærmere på den der Brother DCP 9045CDN
Mvh
Peter

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-11-08 00:26

Peter [5260] skrev:

> [...]
> 2. scanne i farver (opløsningen er ikke afgørende)
> 3. kopiere (farve eller s/h)
> 4. udskrive i duplex (altså på begge sider af papiret,

Jeg søgte også efter sådan en løsning, da jeg skulle
have en ny printer.

Jeg havde i forvejen en rigtig god (men gammel) hp-
scanner, så det endte med en

HP Color LaserJet 2605dtn

Det er en farvelaserprinter med duplex, og den arbejder
fint sammen med scanneren, som kan udskrive direkte
til printeren som kopimaskine.

Min model kører både netværk og usb, men fås også
uden netværk - nu ville jeg bare have en netværksprinter.

Måske er det en ide at opdele det på den måde?

Min nuværende scanner er en usb-model - den næste
bliver nok en netværksudgave med indbygget dias-
mulighed og arkføder.

Jeg er ikke så meget for multifunktionsmaskiner, jo,
det kan være fint hvor der ikke er så meget plads. Jeg
har scanneren lige ved siden af mig, hvor der er brug
for den - og printeren står i rummet ved siden af.

For den pris du har angivet, kan du få begge dele.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk