Hvor stor PSU
Fra : Autocadster

Dato : 18-11-08 20:30

Fra : Jan Vennike

Dato : 18-11-08 20:39

> Intel Dual Core 3.16 cpu
> 4gb ram
> 4stk. 120mm blæsere
>
> Er 550watt nok ?
>

> --
> Med venlig hilsen
> Autocadster / 2620

Ifølge den her: http://extreme.outervision.com/PSUEngine - burde det være
nok - får det til 483 w - men det er godt nok liiiige på kanten med de 550
w.

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)

** Posted from http://www.teranews.com **

Fra : Autocadster

Dato : 18-11-08 21:24

Jan Vennike kom med følgende:
> "Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge den her: http://extreme.outervision.com/PSUEngine - burde det være nok
> - får det til 483 w - men det er godt nok liiiige på kanten med de 550 w.

Ok, tak for info, jeg gider ikke samle noget der MÅSKE kan køre, så jeg
henter denne i morgen http://kortlink.dk/multimediaworld/5z8d

Nogen der erfaringer med PSU'er fra NorthQ ?

Autocadster / 2620

Fra : Morten Stæhr

Dato : 18-11-08 21:31

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der erfaringer med PSU'er fra NorthQ ?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Autocadster / 2620

Har selv haft 2 stk Northq, du får hvad du betaler for, alt så ikke meget
:)
Hellere en Corsair, Targan eller lign, kvalitets PSU

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-11-08 15:26

Morten Stæhr wrote:

> Har selv haft 2 stk Northq, du får hvad du betaler for, alt så ikke meget

Jeg har PSU'er fra NorthQ i 24-timers drift og der er ingen problemer
overhovedet. Der hvor der kan opstå problemer er når man gætter sig til
den man skal bruge og så får en der er for lille. Det er ikke
producentens skyld.

Jesper Poulsen

Fra : Mads

Dato : 18-11-08 23:20

On Tue, 18 Nov 2008 21:23:45 +0100, Autocadster
<autocadster@gmail.com> wrote:

>Nogen der erfaringer med PSU'er fra NorthQ ?

Ja, køb en anden.
Corsair er f.eks. kvalitet til en rimelig pris og tilmed
ganske støjsvag.
Jeg har måtte smide 2 NortQ PSU'er ud inden for det sidste
år. Man sku næsten tro der sad en timer i dem, for så snart
reklamationsretten var udløbet døde de.

Fra : Autocadster

Dato : 19-11-08 00:11

Mads har bragt dette til os:

> [...]
> Jeg har måtte smide 2 NortQ PSU'er ud inden for det sidste
> år. Man sku næsten tro der sad en timer i dem, for så snart

Hmm så denne her http://kortlink.dk/multimediaworld/5z8y

Autocadster / 2620

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-11-08 11:22

"Autocadster" skrev

> Hmm så denne her <Corsair TX750W>

Du bør nok sammenligne nogle forskellige PSU'er
Specielt hvad de kan levere af strøm på de forskellige linjer og om den kan
gøre det samtidigt
Jeg har selv en Seasonic S12 500w som jeg meget glad for

En M12-700w ligger i en anden prisklasse hos multimediaworld, det kan gøres
billigere
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=223455&searchArea=&Soegeord=

- Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-11-08 15:28

Mads wrote:

> Corsair er f.eks. kvalitet til en rimelig pris og tilmed
> ganske støjsvag.

En 4775-xxx er også ganske støjsvag.

> år. Man sku næsten tro der sad en timer i dem, for så snart
> reklamationsretten var udløbet døde de.

Det kan jeg ikke genkende. De 3 jeg har kørende i døgndrift er alle over
2 år gamle og de kører stadig som var de nye.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-11-08 15:17

Autocadster wrote:

> Nogen der erfaringer med PSU'er fra NorthQ ?

Ja, det er de bedste PSU'er jeg har haft. Jeg har i øjeblikket en NQ
4775-400 til en Athlon 64 X2 5000+, 3 diske, 2 brændere og et GF7600GT.
Den er ikke engang presset.

Forgængeren (NQ-4001) manglede ATX 2.2.

Jesper Poulsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-11-08 20:26

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nogen der erfaringer med PSU'er fra NorthQ ?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Autocadster / 2620

Jeg har flere pc.er kørende med de billigste fra NorthQ og de har været helt
problemfrie.
Jeg har også monteret en del af dem i andre pc.er uden problemer. De har
alle været mindre end den du peger på, og lige den model har jeg ingen
erfaring med.

Kurt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-11-08 15:24

Autocadster wrote:

> Er 550watt nok ?

Ja, nej, måske. Det er ikke effekten der er vigtig. PSU'en skal kunne
levere den strøm som PC'en skal bruge. Og det nytter feks. ikke noget at
den kan levere 50A på 3,3V, hvis du skal bruge 50A på +12V. Du må kigge
på de ting den skal drive og så kigge på specifikationer. Der er ingen
nem måde at sikre sig at det er den rette.

Den må heller ikke være for stor, for så spilder du energi til ingen
verdens nytte; virkningsgraden er nemlig bedst når PSU'en belastes tæt
på det den er designet til.

Du kan selvfølgelig også gætte, men så skal du være klar på at købe en
anden hvis du gættede forkert. Det er der heller ikke meget fis ved...

Jesper Poulsen