Webcam slår pc ihjel?
Fra : Henning Lund

Dato : 17-11-08 15:29

Jeg roder lidt med et Logitech Quick Cam Fusion og har
instaleret det med den software og driver der ligger på
Logitech´s side. Efter ca ½ døgns uafbrudt kørsel, vælter
computeren, går i blå skærm med den bekendte intetsigende fejl:
driver irql not less or equal.
Hvis cameraet ikke kører, så futter computeren lystigt videre
uden at gå i blå skærm.
Nogen der ved eller har et bud på, hvad man gør for at få
computeren til at enes med webcamet?

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-11-08 15:36

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> blå skærm.
> Nogen der ved eller har et bud på, hvad man gør for at få computeren til

Jeg havde samme problem med et Logitech cam på Vista - en opdatering af
driveren fra Logitech løste problemet.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - få overstået JULEGAVERNE i en fart

Fra : Henning Lund

Dato : 17-11-08 16:28

..°o.O Thomas O.o°. <flash4@it.invalid> skrev:

> Jeg havde samme problem med et Logitech cam på Vista - en
> opdatering af driveren fra Logitech løste problemet.

Jeg har taget den driver der ligger fremme her
http://www.logitech.com/index.cfm/435/278&cl=dk,da så det burde
ski da være den sidst nye.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-11-08 17:59

> Jeg har taget den driver der ligger fremme her
> http://www.logitech.com/index.cfm/435/278&cl=dk,da så det burde ski da
> være den sidst nye.

Ja - jeg ventede en måneds tid eller to før der kom en driver der afhjalp
mit problem. Mit er så et Quickcam 9000, ikke det samme som dit. Jeg
overvejede at skille mig af med det igen, men så kom der en driver inden.

--
http://www.mobil-navigation.dk - få din mobil til at navigere med GPS

Fra : Henning Lund

Dato : 17-11-08 20:48

> [...]

> der afhjalp mit problem. Mit er så et Quickcam 9000, ikke det
> samme som dit. Jeg overvejede at skille mig af med det igen,

Den her driver er snart 1 år gammel, så jeg tvivler på der kommer
nyt til den.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-11-08 20:54

Henning Lund wrote:

> computeren, går i blå skærm med den bekendte intetsigende fejl:
> driver irql not less or equal.

Hvis du søger på Google på basis i den fejl, så når du frem til at der
er en driverfejl. Skift driveren til dit webcam.

Jesper Poulsen

Fra : Henning Lund

Dato : 17-11-08 21:19

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> skrev:

> Hvis du søger på Google på basis i den fejl, så når du frem
> til at der er en driverfejl. Skift driveren til dit webcam.

Softwaren til cameraet indeholder så vidt jeg ved driveren, og
det er seneste og eneste software der er til download på lågitæks
side.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-11-08 23:21

Henning Lund wrote:

> Softwaren til cameraet indeholder så vidt jeg ved driveren, og
> det er seneste og eneste software der er til download på lågitæks

Der findes ikke en ældre driver?

Jesper Poulsen

Fra : Henning Lund

Dato : 18-11-08 06:24