Hurtigt Check af af PSI
Fra : Kim

Dato : 17-11-08 14:01

Hej.
Jeg tror min strømforsyning måske ikke
virker som den skal.
Det er en NorthQ NQ-4001EX

Hvordan kan man hurtigt checke om den virker som den skal ?

Mvh Kim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-11-08 15:29

Kim wrote:

> Jeg tror min strømforsyning måske ikke
> virker som den skal.

Hvad baserer du det på?

> Hvordan kan man hurtigt checke om den virker som den skal ?

Ved at bruge den - hvad du ha' checket?

Jesper Poulsen

Fra : Kim

Dato : 17-11-08 18:06

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i
> Hvad baserer du det på?

Blæseren som er 120 mm kører dårligt rundt.
Meget langsomt...

> Ved at bruge den - hvad du ha' checket?

Billedet forsvandt. Satte et andet helt nyt agp grafikkort på
men stadig ikke noget billed overhovedet.

Det er et gammelt ASUS P4P800 SE bundkort,
og vil gerne lige checke om det er Grafikkortet, PSU,
Ram eller bundkort der ikke virker jeg køber nyt.

Der sidder nu Intel® Pentium® 4 Processor Clock Speed 2.8 GHz
og 2* 512 MB PC3200 DDR Kingston RAM .

Jeg kan ikke få billed frem og der er ikke integreret grafikkort
på dette bundkort.

Mvh Kim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-11-08 20:48

Kim wrote:

> Blæseren som er 120 mm kører dårligt rundt.
> Meget langsomt...

Skift blæseren...

> Jeg kan ikke få billed frem og der er ikke integreret grafikkort
> på dette bundkort.

Ok.

Kortslut ben 13 og 14 i ATX-stikket. Lad en harddisk være tilkoblet PSU'en.
http://www.hardwarebook.info/ATX_Power_Supply

Mål spændingerne med et multimeter.

Jesper Poulsen

Fra : jk

Dato : 17-11-08 15:31

On Mon, 17 Nov 2008 14:00:45 +0100, "Kim" <no@way.dk> wrote:

>Hej.
>Jeg tror min strømforsyning måske ikke
>virker som den skal.
>Det er en NorthQ NQ-4001EX
>
>Hvordan kan man hurtigt checke om den virker som den skal ?

Et hardware monitor program burde kunne fortælle dig niveauer for:

3,3 volt
+/- 5 volt
+/- 12 volt

MBM5 f.eks http://majorgeeks.com/download.php?det=311

eller noget fra din bundkort leverandør, asus eller gigabyte.

mvh

John