Hvad er saltsyrebomber?
Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-08 10:08

Igår demonteredes en i Nørrebroparken
og to dage før et par i NV legepladser

er det kanonslag og en plastbeholder med HCl?

Men forsvaret skulle ud at afrydde!

Fra : vvv

Dato : 15-11-08 16:21

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> Igår demonteredes en i Nørrebroparken
> og to dage før et par i NV legepladser
>
> er det kanonslag og en plastbeholder med HCl?
>
> Men forsvaret skulle ud at afrydde!

Da jeg var barn/ung var en saltsyrebombe en flaske saltsyre proppet med
staniol. På et tidspunkt bliver trykket i flasken så stort at den springer
med et (lille) brag og syren sprøjter til alle sider.
Heldigvis er jeg opvokset i provinsen, så vi kunne lave den slags på øde
steder i al ubemærkethed.

vv

Fra : '@**

Dato : 15-11-08 17:16

On Sat, 15 Nov 2008 10:08:03 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> Igår demonteredes en i Nørrebroparken
>og to dage før et par i NV legepladser
>
>er det kanonslag og en plastbeholder med HCl?

det er sædvanligvis en plastbeholder

en ½ liters colaflaske kan bruges

i denne fyldes lidt saltsyre derefter proppes en kugle lavet af
staniol ned til saltsyren proppen skrues godt fast flasken rystes og
kastes væk

en sådan flaske kan holde til 8 bar før den giver efter så en sådan
bombe kan give et godt drøn

men desværre også sprede saltsyre

>Men forsvaret skulle ud at afrydde!

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-11-08 20:13

Vi brugte tøris i vand i en patentflaske. Faren var, at når den var sat,
kunne der ske uventede ting inden eksplosinen, som var ganske voldsom.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Sten Bo

Dato : 16-11-08 02:36

> Vi brugte tøris i vand i en patentflaske. Faren var, at når den var sat,
> kunne der ske uventede ting inden eksplosinen, som var ganske voldsom.
> [...]

Ot og dog. Alternativ - af hensyn til sikkerheden.

Det er sjovere og knap så farligt i dag, - mintos og cola. Eks.
http://se.youtube.com/watch?v=g4kBNBEJKD8&feature=related

Så vi jeg kan se er det nødvendigt at trykke mentossserne "fast" oppe i
colaproppen for at kunne nå at lukke.

Der er varianter med tøris og kondomer. Og nogen der sluger mentos og bæller
masser af cola til.

Har den m mentos cola ikke været oppe her før?

Fra : Sten Bo

Dato : 16-11-08 02:56

http://se.youtube.com/watch?v=Wu5hqBcZnvs

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-08 03:18

Hvorfor ulejliger man FORSVARET med salttsyrebbomber

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-11-08 13:29

Bo Warming wrote:
> Igår demonteredes en i Nørrebroparken
> og to dage før et par i NV legepladser
> er det kanonslag og en plastbeholder med HCl?
> Men forsvaret skulle ud at afrydde!

Du kan spørge nogle af de højreorienterede hooligans, de kan godt
lide at bruge den slags "bomber"

// Hans

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-11-08 14:27

Efter mange tanker skrev Hans Joergensen:

> Du kan spørge nogle af de højreorienterede hooligans, de kan godt
> lide at bruge den slags "bomber"

Mon ikke der er større chance ved de autonome/kulturberigerne.

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 17-11-08 15:01

On Mon, 17 Nov 2008 14:26:39 +0100, Mr.Larsen <mrlarsen,@,
post.cybercity.dk> wrote:

>Mon ikke der er større chance ved de autonome/kulturberigerne.

Det er helt sikkert...

Fra : '@**

Dato : 17-11-08 17:21

On Mon, 17 Nov 2008 15:01:16 +0100, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Det er helt sikkert...

i min barndom(for over 35 år siden) lavede vi brintbomber

var vi langt forud med kulturberigelsen?

**
brintbombe -
ballon fyldt med brint hvortil der fastgjordes en passende længde
sytråd vædet i petroelum - ild i enden af sytråden og til vejrs med
brintbomben som i passende højde eksploderede med et godt brag
**

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-08 17:33

"'@**" < 11.'@invalid.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> sytråd vædet i petroelum - ild i enden af sytråden og til vejrs med
> brintbomben som i passende højde eksploderede med et godt brag

Knaldgasbomber er ilt+brint

Brintbomber er fusion hvor brintisotoper bliver til helium

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-08 17:20

S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det er helt sikkert...

Hvor mange er blevet slemt ætset af saltsyren?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-11-08 15:04

Mr.Larsen wrote:
> Mon ikke der er større chance ved de autonome/kulturberigerne.

Nah, det plejer mest at være malerbomber.

// Hans

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-11-08 15:57

Hans Joergensen:

> Nah, det plejer mest at være malerbomber.

Samt, molotov, brosten, fyrværkeri, lokummer, skydevåben osv.

Så syrebomber passer fint ind i de psykopaters arsenal.

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-11-08 15:13

Mr.Larsen wrote:
> Samt, molotov, brosten, fyrværkeri, lokummer, skydevåben osv.
> Så syrebomber passer fint ind i de psykopaters arsenal.

Det er nemlig totalt realistisk at venstreorienterede skulle finde
på at efterlade den slags i Nørrebroparken og på legepladser i NV.

// Hans

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-11-08 16:15

Hans Joergensen har bragt dette til verden:

Så må det jo være kulturberigerne.

--
http://www.projecthoneypot.org

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-11-08 15:43

Mr.Larsen wrote:
> Så må det jo være kulturberigerne.

Jah, DNSB og Dansk Front (eller hvad de kalder sig nu) kan vel godt
defineres som kulturberigere...

// Hans

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-08 17:27

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen

> Jah, DNSB og Dansk Front (eller hvad de kalder sig nu) kan vel godt
> defineres som kulturberigere...

Er de så voldelige som BZ ?

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-08 17:23

> Det er nemlig totalt realistisk at venstreorienterede skulle finde
> på at efterlade den slags i Nørrebroparken og på legepladser i NV.

De 3 aktuelle sager sendte man FORSVARET til - hvorfor ?

Autonomwanabes er tænkelige men at efterlade på en legeplads, hvorfor?