Nu er global opvarmning pludselig godt
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 14-11-08 22:28

http://politiken.dk/videnskab/article598284.ece

Jorden har i lange perioder været ramt af ekstrem kulde og istider.

Og en ny istid ville nærme sig inden for nogle få tusind år - et lille
øjeblik efter klodens tidsregning - hvis det ikke var for de menneskabte
klima-gasser. Det skriver to forskere i det videnskabelige tidsskrift
Nature.

Thomas Crowley fra Edinburghs Universitet i Skotland og William Hyde fra
Torontos Universitet i Canada baserer deres konklusioner på de skift mellem
kolde og varme perioder, som har præget livet på Jorden. Klimaet er skiftet
ganske dramatisk på kort tid flere gange i Jordens historie.

Klimaskift almindelige
Igennem de seneste tre millioner år har der tilsyneladende været en serie af
istider, hvor isen lagde sig over store landområder, op til en tredjedel af
landoverfladen - blot for at trække sig tilbage efter rundt regnet 40.000
år.

De seneste istider varede dog betydeligt længere.

»Der var et stort skifte for en million år siden, et nyt for 650.000 år
siden, hvor der var istid, og så for 450.000 år siden, hvor der kom flere
istider«, siger Crowley til det franske nyhedsbureau AFP.

Omfattende istid kunne være på vej
De to forskeres model viser, at det næste klimaskifte under normale
omstændigheder villle indtræffe inden for de kommende 10.000-100.000 år,
hvor store dele af Europa, Nordamerika og Asien vil blive begravet af is.

Årsagen er angiveligt små variationer i Jordens kredsløb om Solen, der er
afgørende for, hvor meget varme Solen giver.

Samtidig tyder deres resultater på, at en kommende istid vil være mere
omfattende end tidligere på grund af de større udsving mellem kolde og varme
perioder, der at dømme efter forskningen har været.

Ikke et argument for mere CO2
Imidlertid kan CO2-mængden i atmosfæren være med til at hindre nedkølingen
af planen, vurderer forskerne.

Thomas Crowley advarer mod at tro, at klimagasserne er et gode.

»Vi vil nødigt have, at folk får det indtryk. Man kan ikke bruge det som et
argument for at retfærdiggøre menneskeskabt global opvarmning«, siger han.

Citat slut

Hvorfor pokker advarer han mod at tro at klimagasserne er gode? Vil vi
hellere have en istid eller hvad? Nu er jeg godt nok forvirret. Is til ned
midt i Europa: Godt. Global opvarmning der medfører et par graders
temperaturstigning: Forfærdeligt. Jeg glæder mig til den dag det går op for
menigmand og politikerne, at videnskaben ikke har noget som helst belæg for
at påstå at de kan forudsige klimaet. Vi kan ikke engang forudsige vejret
mere end 5 dage frem. Det er godt nok ved at virke en anelse latterligt med
hele denne klimadebat.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Aage Andersen

Dato : 15-11-08 07:30

"Kim Frederiksen"

> [...]
> forudsige vejret mere end 5 dage frem. Det er godt nok ved at virke en
> anelse latterligt med hele denne klimadebat.

Det er naivt at tro, vi kan paavirke klimaet i større grad. Imidlertid har
den nuværende CO2 kampagne en positiv effekt, ikke paa klimaet men paa
bevarelse af vore kostbare raastoffer som i øjeblikket bliver futtet af i
biler, fly og kraftværker i et tempo, der raaber til himlen. Saa forsæt bare
denne løgnagtige kampagne!

Aage

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-11-08 10:42

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> bevarelse af vore kostbare raastoffer som i øjeblikket bliver futtet af i
> biler, fly og kraftværker i et tempo, der raaber til himlen. Saa forsæt

Ja jeg har det lidt på samme måde, egentlig, selvom jeg ikke bryder mig om
at blive løjet overfor eller om massehysteri og politisk korrekthed
generelt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-08 12:06

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forudsige vejret mere end 5 dage frem. Det er godt nok ved at virke en
> anelse latterligt med hele denne klimadebat.

Vor indsigt i hjorteprutter og vulkanudstødninger er mangelfuld så spild
ikke tid på CO2overvejelser.
Muldjordens produktion og opsugning er blandt mysterierne

Men alle kan se att Putin smiler glad og ved at ingen kan angribe ham, for
snart er hans tundra og permafrost det lækreste landbrugsjord i verden.
Hvis Medveveve ku smile, så ville han ikke kun gøre det fordi WTO slikker
røv og ingen straffer Georgia-selvtægten, som han var værst i