Sprængstof på dansk havbund gør ingen skad~
Fra : Bo Warming

Dato : 13-11-08 22:43

Flandern plages stadig af landminer fra WW1, men lysraletter m.m. der
dumpedes i WW2 i dansk farvand vil ikke sprænge og det er spildagtigt at
staten betaler dykkere for at hæve

Fra : Johnny Andersen

Dato : 13-11-08 23:38

> Flandern plages stadig af landminer fra WW1, men lysraletter m.m. der
> dumpedes i WW2 i dansk farvand vil ikke sprænge og det er spildagtigt at
> staten betaler dykkere for at hæve

Hvad er din pointe? Du mener måske, at vi skal lade gamle unyttige mænd,
som har bopæl på Bjelkes allé dykke efter dem?

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 13-11-08 23:59

"Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er din pointe? Du mener måske, at vi skal lade gamle unyttige mænd,
> som har bopæl på Bjelkes allé dykke efter dem?

Afvej fordel og ulemper ved at hæve granater der ligger i sejlrende, hvor
ingen trawl kommer

Sennepsgas ved Bornholm kom i nettet men det aktuelle bør ignoreres

Fra : Johnny Andersen

Dato : 14-11-08 00:14

> "Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Afvej fordel og ulemper ved at hæve granater der ligger i sejlrende, hvor
> ingen trawl kommer

Granaterne_er_der. De skal fjernes -selvom de ikke udgår en personlig
trussel mod dig. Er du meget egocentriske, Bo?

> Sennepsgas ved Bornholm kom i nettet men det aktuelle bør ignoreres

Hvorfor?

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-08 04:07

> Granaterne_er_der. De skal fjernes -selvom de ikke udgår en personlig
> trussel mod dig. Er du meget egocentriske, Bo?

> Hvorfor?

Sandsynligheden er nær nul for at de springer, når de ikke er sprunget
1945-2008
Det er dyrt OG FARLIGT at fjerne dem

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-08 20:37

> Sandsynligheden er nær nul for at de springer, når de ikke er sprunget
> 1945-2008
> Det er dyrt OG FARLIGT at fjerne dem

Det er altså også farligt for fiskerne, når de får sennepsgassen i deres net
og får det hevet om bord på
deres kutter - det er sket flere gange - også nogen ganger med personskade
til følge.
Bomberne er kraftigt tærede og sennepsgassen vælter ud af dem.

Carl Alex Friis Nielsen,
Elsk mig ! Tag mig som jeg tror jeg er.

Fra : Peter BP

Dato : 15-11-08 01:03

Carl Alex Friis Nielsen <cafn*mail.dk> wrote:

> [...]
> til følge.
> Bomberne er kraftigt tærede og sennepsgassen vælter ud af dem.

Intet bord uden Bombe?

Ja, undskyld. =]

--
"Another difference between Milton and myself is that everything
reminds Milton of the money supply. Well, everything reminds me of

Fra : Rado

Dato : 15-11-08 08:59

On Sat, 15 Nov 2008 01:03:23 +0100, null@nada.net (Peter BP) wrote:

>Intet bord uden Bombe?

Sålænge det ikke er en Bohr bombe...

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-08 09:53

Trådstartens bombe var sprængstof og granatter IKKE SENNEPSGAS

Vedr offerundersøgelse

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i meddelelsen
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
>
> Husk at fortælle det til Patricks forældre:
>
> http://politiken.dk/indland/article597549.ece

Vigtigste årsag til optimistisk STATISTIK er nok at eftter politireform er
det nytteløst at anmelde

Fra : Johnny Andersen

Dato : 15-11-08 21:24

> "Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Sandsynligheden er nær nul for at de springer, når de ikke er sprunget
> 1945-2008
> Det er dyrt OG FARLIGT at fjerne dem

Nej. Sandsynligheden er ikke nær nul. Metal korroderer over tid og dermed
førøges chancen for detonation - hvilket du godt ved, Bo
Penge betyder intet, når det gælder borgers sikkerhed.
Det er ikke farligt, hvis operation bliver udført at professionelle.

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-08 21:49

> [...]
> Penge betyder intet, når det gælder borgers sikkerhed.
> Det er ikke farligt, hvis operation bliver udført at professionelle.

Når vand siver ind til TNT eller sennepsgad er der IKKE risiko for pludselg
eksplosion

Får en fisker giftgasbombe i nettet bør han dumpe den et velkendt sted som
ikke gennemsejles
Aldrig tage op på dækkket
Det aktuelle var tærede granater - helt ufarligt og dykkere er for dyr
løsning for skatteyderrne

Detonatorer er ikke alkalilmetal - intet kan danne varme og starte
eksplosion

Fra : Johnny Andersen

Dato : 15-11-08 22:24

> "Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Når vand siver ind til TNT eller sennepsgad er der IKKE risiko for
> pludselg eksplosion

Vrøvl, Bo. TNT er et plastisk sprængstof, dvs. det indeholder alle
komponenter, som kræves for en detonation. Om der er våd eller ikke betyder
ikke noget. Vi tale ikke om sortkrudt her.
Er du ikke kemiker? Det må betegnes som basal viden for en kemiker..

> [...]
> ikke gennemsejles
> Aldrig tage op på dækkket
> Det aktuelle var tærede granater - helt ufarligt og dykkere er for dyr

Vrøvl igen.

> Detonatorer er ikke alkalilmetal - intet kan danne varme og starte
> eksplosion

Jeg forstår ikke hvad du mener?
Syrebaseret detonatorer, som blev brugt under anden verdenskrig, virker ved
at et kammer som inderholde syre og når denne bliver brudt, udløser den en
slagstift, som udløser detonatoren.

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-08 01:19

> [...]
> ved at et kammer som inderholde syre og når denne bliver brudt, udløser
> den en slagstift, som udløser detonatoren.

Fortæl om en sandsynlig mekanisme for udløsning af eksplosion af våde
lysgranater eller lignende vedr det aktuelle.?

Mit studie indeholdt intet andet om praktisk sprængstofkemi end
syntesemetoder for (NO2)3CH2CH3 altså trinitrotoluen, TNT og formler for
nogle detonator-ingredienser.

Sennepsgasgranater med udsivning pga korrosion bør ikke komme nær hud, hvis
man vil undgå irritation.

Den aktuelle sag er om alm granater der næppe eksploderer ved en påsejling,
for klemmes mellem køl og havbund er der næppe det nødvendige pres på
slagstift.
Hvis du mener at et sprængstof der reagerer med vand blive superustabiltt a
la acetoneperoxid, det ny "satan-stof" for terrorister, så fortæl om en
hændelse der tyder på det.

Alle mennesker vil i dag opfinde ny statslige arbejdsopgaver og problemer,
som de kan tjene penge på og måske en særlig detonatortype kan blive særlig
ustabil ved reaktion med vand, men når gammel våd ammo har eksploderet har
en mekanisk påvirkning typisk en extrem provokation mig bekendt altid været
afgørende. Børn leger ikke som dykkere på dybt vand.
At vandindsivning gir eksposion - tilfældigvis netop, når skib passerer
langt højere i sejlrendens vand - er det sket?

Det aktuelle er ikke miner beregnet til at skade skibe, men lysgranater og
lignende. Ligesom man ved Bornholm er nået frem til ikke at bjerge men at
samle eller ignorere, er der vist ikke i det aktuelle tilfælde en klar
nødvendighed i at sende dykkere ned.

BELÆR MIG, så præcist som muligt