Strømforsyning til D-Link router
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-11-08 13:10

Hej

En af mine bekendte, har en D-Link router hvor strømforsyningen er
stået af (der er ikke lys i routeren, og jeg kan ikke måle nogen
spænning på udgangen af den.

Den er mærket med et output på 5 volt - 2,5A jævn.
Strømforsyninger en model JTA0302E-E.

Vi har kigget efter hvad vi har liggende, og det nærmeste jeg kan
finde er en der giver 6V - 600mA jævn (3,6VA).

Vil den kunne trække routeren indtil jeg får fat i en anden, eller vil
den kunne ødelægge den?

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Henning

Dato : 15-11-08 13:24

On Sat, 15 Nov 2008 13:09:35 +0100, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

> [...]
>
>Vi har kigget efter hvad vi har liggende, og det nærmeste jeg kan
>finde er en der giver 6V - 600mA jævn (3,6VA).

Der er temmelig stor forskel på effekten på de to strømforsyninger, du
vil højst sandsynligt ikke få liv i routeren med den. Men forudsat
polariteten er den samme sker der ikke noget ved at prøve.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-11-08 13:31

On Sat, 15 Nov 2008 13:23:39 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Der er temmelig stor forskel på effekten på de to strømforsyninger, du
>vil højst sandsynligt ikke få liv i routeren med den. Men forudsat
>polariteten er den samme sker der ikke noget ved at prøve.

Jeg har flere der er mærket til at give 9 eller 12 volt, men det er
vel for stor spænning til at prøve dem.

Fra : Lars & Jane

Dato : 15-11-08 17:56

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i meddelelsen

> Jeg har flere der er mærket til at give 9 eller 12 volt, men det er
> [...]

Ja det er formeget til den.....
, jeg har den der passer til , hvis du har noget du vil bytte med, så send
mig en mail
Mvh Lars...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-08 18:13

Poul Erik Lindaa skrev bl.a.:

> Den er mærket med et output på 5 volt - 2,5A jævn.
> Strømforsyninger en model JTA0302E-E.

Det var dog utroligt, som lige netop den model går i stykker lige for tiden.
Det er åbenbart noget værre bras.

> Vi har kigget efter hvad vi har liggende, og det nærmeste jeg kan
> finde er en der giver 6V - 600mA jævn (3,6VA).

Den er alt for lille, routeren bruger meget mere strøm. Du skal minimum op
i nærheden af de to ampere..

Men hensyn til spænding, så skal di ikke gå ret meget over 6-6,5 volt. Der
er ganske vist indbygget spændingsregulator i routeren, men den kan nok ikke
klare mere end 20-25 % i overspænding.

Claus

Fra : søren

Dato : 15-11-08 21:27

http://thansen.dk/product.asp?c=2216204295&n=469331449&pn=1039850675
bruger den selv
mvh søren

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-11-08 21:53

Poul Erik Lindaa skrev:

> En af mine bekendte, har en D-Link router hvor
> strømforsyningen er stået af

Du kan få sådan en multi-PSU, der passer til alle
den slags apparater, for omkring 300 kroner, men
ofte kan det bedre betale sig at købe en ny router,
den koster det samme - og så har du igen 2 års
garanti.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-11-08 22:58

Allan Vebel wrote:

> den koster det samme - og så har du igen 2 års
> garanti.

Hvor får man 2 års garanti på en ny router?

Jesper Poulsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-11-08 00:05

Jesper Poulsen skrev:

> Hvor får man 2 års garanti på en ny router?

Jeg skulle have kaldt det reklamationsret - det har
man alle steder hvor man køber nye produkter.

Der står noget om reglerne på
http://www.taenk.dk/?cid=8023

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-11-08 08:29

Allan Vebel wrote:

> Jeg skulle have kaldt det reklamationsret - det har

Ja, for det er reklamationsret, ikke garanti.

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-11-08 00:17

Jesper Poulsen skrev bl.a.:

> Hvor får man 2 års garanti på en ny router?

F.eks. i Aldi, når de har den slags. Faktisk får du hele tre års garanti!

Claus

--
Professionel eller hobby Bogbinder Søges!
Er du god til bogindbinding og har du selv værksted og værktøj

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-11-08 00:32

Claus Tersgov skrev:

> F.eks. i Aldi, når de har den slags. Faktisk får du hele
> tre års garanti!

Ja, det er utroligt at de tør på sådan noget kineserpis

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Juul

Dato : 17-11-08 09:31

Jesper Poulsen skrev:

> Hvor får man 2 års garanti på en ny router?

Her b.la

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Netvaerksudstyr/RP614is_(Wupti).html
http://www.pixmania.com/dk/dk/38514/art/netgear/tradlos-router-wgr614fs-5.html
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwgwn/netdldir-635.html

Jesper

Fra : Rado

Dato : 17-11-08 13:14

On Sun, 16 Nov 2008 22:58:27 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Hvor får man 2 års garanti på en ny router?

Sandberg giver 5 års garanti på deres (på alle deres produkter
faktisk).

--
Rado

Religion and science are opposed ... but only in the same sense
as that in which my thumb and forefinger are opposed - and between
the two, one can grasp everything.
- Sir William Bragg, Nobel Prize in Physics 1915