Kronprins Frederik og IOC
Fra : simojaco@gmail.com

Dato : 11-11-08 13:35

Kære alle

Hvad mener I om at en, som udgangspunkt, upolitisk person givetvis
skal ind i et politisk organ som IOC? Kan en dansk kronprins bestride
sådan en stilling, hvor man er nødsaget til at forholde sig til
politiske problemstillinger? Har jeres holdning ændret sig siden det
for 2 år siden blev offentliggjort at kronprinsen ville stille op?
Glæder mig til at høre jeres mening...

Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-08 22:15

<simojaco@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

BW: LAD HAM sport har ikke med politik at gøre

Fra : simojaco@gmail.com

Dato : 11-11-08 14:50

On 11 Nov., 22:14, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]
> Glæder mig til at høre jeres mening...
>
> BW: LAD HAM sport har ikke med politik at gøre

Har sport ikke noget med politk at gøre... ? Så IOC træffer ikke
politiske beslutninger?

Fra : @

Dato : 11-11-08 22:59

On Tue, 11 Nov 2008 13:49:59 -0800 (PST), simojaco@gmail.com wrote:

>Har sport ikke noget med politk at gøre... ? Så IOC træffer ikke
>politiske beslutninger?

de gør de i høj grad

f.eks. har de besluttet at lade en slyngelstat som Kina være vært for
OL

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 12-11-08 00:27

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i meddelelsen

> de gør de i høj grad
>

> f.eks. har de besluttet at lade en slyngelstat som Kina være vært for
> OL

Kina er velgører for Tibet og sport&OL har ingen berøringsflader med sådant.
Politik er om bombninger og beskatninger

Kina haf afskaffet den sult som dræbte mange i Tibet da feudale
munkedespoter i buddhismens navn udpinte bønderne

Jeg var ulandsarbejder i 4 år og så alt al ulandehjælp virker skadeligt men
Kina har skabt selvhjjlpenhed og bæedygtige økonomiske og sundhedsmæssige
fremskridt overaltt hvor de er aktive

Fordi USA lader op til at tilbageerobre magt via krig mod Kina, beslyves
medier om at tibetanere skades af Kina

Kina holdt Olymiade uden terror. DET er vigtigt.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-11-08 07:25

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i meddelelsen

> de gør de i høj grad
>

> f.eks. har de besluttet at lade en slyngelstat som Kina være vært for
> OL

Det er ren videnskab og teknik at måle om højdespringere fra et land er
bedre end fra et andet
Ingen ændring af landegrænser i det, ingen politik
Tænk sagligt

Fra : simojaco@gmail.com

Dato : 12-11-08 02:36

Jeg mener at IOC er meget politisk og kronprinsen derfor er nødsaget
til at forholde sig til politiske spørgsmål...

Lars Werge har skrevet bogen "Den politiske bombe". Der fortæller han
bl.a. og jeg citerer: "OL bestyres af IOC, som skal finde fodfæste i
en stadig hårdere interessekonflikt mellem de nationale hensyn og
hensynet til de magtfulde internationale forbund som FIFA og UCI. Men
i toppen af organisationen sidder en lille elite af præsidenter, der
har kendt hinanden i årevis, og som agerer i et indviklet spind af
tjenester og gentjenester til enorme værdier. Også på nationalt plan
er idrætsorganisationerne topstyrede, og den demokratiske kontrol er
vanskelig at få øje på. Doping, bestikkelse og vennetjenester med
økonomisk udbytte for øje er nogle af elementerne i idrætsverdenen
både i og uden for Danmark."

Mener I stadig at IOC stadig kun handler om sport og at kronprinsen
ikke skal forholde sig til ovenstående problemstillinger?

Fra : simojaco@gmail.com

Dato : 12-11-08 02:38

On 12 Nov., 10:36, simoj...@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Mener I stadig at IOC stadig kun handler om sport og at kronprinsen
> ikke skal forholde sig til ovenstående problemstillinger?

Bogen hedder "Den olymiske bombe"...