E-Mail
webnoob 5265
3 spørgsmål vedr. Thunderbird
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-11-08 13:33

Har Thunderbird ikke et filter, hvor til man kan henkaste uønskede
personer ?

Kan man ikke gøre sådan så, tråde beskeder der er mærket "personlig"
ligger i toppen, altså følges hele tiden ?

På forhånd tak for hjælpen

Er der i øvrigt ikke en dansk www med vejledning i Thunderbird ?

Fra : Holst

Dato : 11-11-08 13:42

Brian Vestergaard wrote:

> Har Thunderbird ikke et filter, hvor til man kan henkaste uønskede
> personer ?

Jo, i "Tools" -> "Message Filters..." i den engelske udgave. Ved ikke
hvad de hedder på dansk, men måske "Værktøjer" -> "Beskedfiltre..." ...
måske.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-11-08 14:16

Holst skrev:

> Jo, i "Tools" -> "Message Filters..." i den engelske udgave. Ved ikke
> hvad de hedder på dansk, men måske "Værktøjer" -> "Beskedfiltre..." ...
> måske.

Kan ikke få det til at virke på news delen, det havde jeg nemlig prøvet

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-11-08 14:21

Brian Vestergaard skrev:

>Har Thunderbird ikke et filter, hvor til man kan henkaste uønskede
>personer ?

hvis det skal gælde alle grupper på en server er det nemmeste vist at
placere sig på serveren (ikke i en gruppe) og vælge Funktioner >
meddelelsesfiltre
Tryk på Nyt
Kald det killfilter
Vælg match en af følgende
Vælg Fra - Indeholder - enafde@dresserduvilblokere
tryk på + og lav en mere af samme slags

Vælg Marker som læst
tryk på +
Vælg Slet meddelelse

ovenstående er skrevet ud fra 2 der skal blokleres, hvis der er flere
tilføjes "tryk på + og lav en mere af samme slags" hvis der kun er en,
droppes det punkt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-11-08 15:02

Brian Vestergaard skrev:

> Er der i øvrigt ikke en dansk www med vejledning i Thunderbird ?

Nedenstående er skrevet til Thunderbird 1.5, så der er nogle
afvigelser fra den nyeste udgave af Thunderbird, men mon
ikke der alligevel er noget, du kan bruge:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

Der er links til en række brugerguider nederst på siden.

Guideerne opdateres for øvrigt i forbindelse med udsendelsen
af Thunderbird 3 i starten af 2009.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-11-08 16:37

Brian Vestergaard wrote:
> Har Thunderbird ikke et filter, hvor til man kan henkaste uønskede
> personer ?

Du vælger et indlæg fra den person der måtte være uønsket. Højreklik på
personen ud for "From" og vælg "Create filter from message..."

Resten burde være selvforklarende. Filteret virker kun i den gruppe hvor
det er oprettet. Oversæt evt. selv til dansk.

Jesper Poulsen

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-11-08 22:38

Jesper Poulsen skrev:

> [...]
>
> Resten burde være selvforklarende. Filteret virker kun i den gruppe hvor
> det er oprettet. Oversæt evt. selv til dansk.

Takker

Okay den var nem nok, men man kan åbenbart ikke køre "filteret" med
tilbagevirkende kraft, når først meddelesen er hentet så er der ikke
noget at gøre :o/