Robotter æder sidste frihed=bilistens
Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-08 18:56

Robotter æder sidste frihed=bilistens
Ifølge Metroxpress 17nov p 16 så kan Audis ny model tænke selv og er i snak
med nabobiler på vejen, og med trafiklys og reagerer hurtigere end
bilejeren, når et barn løber ud foran bilen
Jeg tænkte nok, at den største lykke i visse mænds liv, at have kontrol bag
rattet og være uundværdlig, ville blive snuppet (som alt andet) af
elektronikken.
Ikke mærkelig at politiet forkæler de kriminelle - der skal være en
legeplads med frihed, så ikke alle bliver depressive.
Mænd holder , ofte, mere af deres bil end af deres kone, for med bilen kan
de spritkøre sig ihjel, NÅR DE VIL DET, en dag.

Staten sjæler frihed - og hundred robotdesignere på Karlsruhe Universitets
AUDI-AFDELING har nu fristet på en anden måde til at de, der vil være med
på det ny, lægger frihed fra sig, frivilligt..

Vi får fritid dvs frihed når robotter fritager os fra rutiner - men er det
godt at de der nød at være gode bilister, pludselig bliver ligegyldigheder?

Kan vi finde ny hobbier så hurtigt som de gamle nedvurderes ?

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-08 20:28

> Ikke mærkelig at politiet forkæler de kriminelle

Gør de det ?
Er man ikke kriminel, så oplever
man så ikke denne forkælelse, hvad
den så måtte indebære.

> - der skal være en legeplads med frihed, så ikke alle bliver depressive.

Blir' man depressiv af ikke at lege ?
Kan en biltur egentlig fraholde folk
at blive depressive ? Kan man ikke
udfolde sin leg andre steder end i en bil ?

> Mænd holder , ofte, mere af deres bil end af deres kone, for med bilen
> kan de spritkøre sig ihjel, NÅR DE VIL DET, en dag.

Hellere dêt, end blive drukket under bordet for alvor
af konen, hvis det vitterlig er dêt man vil ?

> Staten sjæler frihed - og hundred robotdesignere på Karlsruhe Universitets
> AUDI-AFDELING har nu fristet på en anden måde til at de, der vil være med
> på det ny, lægger frihed fra sig, frivilligt..

Jamen hvis man vælger en bil med automatgear, så kan man
da stadig lege, og føle en vis form for magt ?
Det andet jeg gætter på du nævner, er jo blot automatik
som vi ellers ser det rundt omkring. En bilradio gør eks.,
man ikke selv skal sidde og synge..

> Vi får fritid dvs frihed når robotter fritager os fra rutiner - men er det
> godt at de der nød at være gode bilister, pludselig bliver
> ligegyldigheder?

Sålænge man ikke sidder passivt til i en taxa, så kan man
ikke være helt ligegyldig. Men situationen kan naturligvis
gradbøjes og opfattes forskelligt. Heldigvis kan de fleste
godt affinde sig med ændringer.

> Kan vi finde ny hobbier så hurtigt som de gamle nedvurderes ?

For mange moderne mennesker er automatik mv. også en hobby.
Det må individdet jo gøre op med sig selv, hvor nedvurderet det er.

Så har vi egentlig et problem ?

Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-08 22:53

"Eque" <-> skrev i meddelelsen

> Gør de det ?

Ja, de burde smække elektronisk fodlænke på tusinder af potentielt skydende
nørrebroere og autonome får for lang snor

> Blir' man depressiv af ikke at lege ?
> Kan en biltur egentlig fraholde folk
> at blive depressive ? Kan man ikke
> udfolde sin leg andre steder end i en bil ?

En biltur er lykken for mange,og DK bør gå i front mht at afprøve
automatpilot så man kan læse avis under kørslen indtil noget interessant
sker
Jeg er skræmt ved at udfordringer forsvinder, men ved at skrive ensidigt og
sove på det, er jeg tændt på at AUDI GØR MERE GAVN END AL DANSK STAT
Og modsat os overgår de KINA I NOGET SALGBART, sejt

> Hellere dêt, end blive drukket under bordet for alvor
> af konen, hvis det vitterlig er dêt man vil ?

Alkohol er opreklameret¨
Og alkolås på robotbilen skal kunne idømmes hvis spritbilisme, men ikke være
opbligatorisk

> [...]
> Det andet jeg gætter på du nævner, er jo blot automatik
> som vi ellers ser det rundt omkring. En bilradio gør eks.,

Da jeg kørte bil i Zambia og Afghanistan opfandt jeg karaoke som tidsfordriv
på ørkenstrækninger
I dag kan man få alt som lydbøger så bilisme er paradis m/u audi-robot

> Sålænge man ikke sidder passivt til i en taxa, så kan man
> ikke være helt ligegyldig. Men situationen kan naturligvis
> gradbøjes og opfattes forskelligt. Heldigvis kan de fleste
> godt affinde sig med ændringer.

Enig+enig
> For mange moderne mennesker er automatik mv. også en hobby.
> Det må individdet jo gøre op med sig selv, hvor nedvurderet det er.
> Så har vi egentlig et problem ?

Næe nej, Hvis ikke min skriven mig fri af sortsyn og en god middagssøvn
havde fået mig på bedre tanker, så havde dit gode svar gjort det, så tak

"Sortseeren har ikke tillid til sine medmennesker. Francesco Alberoni
"En pessimist er et menneske, som af to onder vælger begge. Victor de Kowa
"En pessimist er en mand, som tror, at alle er lige så gemene, som han er,
og hader sig selv for det. George Bernard Shaw
PÅ DEN ANDEN SIDE
Årsagen til, at vi alle så gerne tænker godt om andre, er, at vi er bange
for os selv. Optimisme beror alene på angst. Oscar Wilde
If you pretend to be good, the world takes you seriously. If you pretend to
be bad, it does'nt. Such is the astounding stupidity of optimism. Oscar
Wilde
" OPTIMISME"Vær ved godt mod," svarede Zarahustra ham, "ligesom jeg er det.
Bliv ved din skik, du fortræffelige, kværn dine korn, drik dit vand, ros
dine køer: hvis det kan gøre dig glad! Nietzsche
" Optimistic lies have such immense therapeutic value that a doctor who
cannot tell them convincingly, has mistaken his profession. George
Bernard Shaw, Misalliance, 1914
"A pesimist is a man who has been compelled to live with an optimist.
Elbert Hubbard 1859-1915
" En optimist er én , der siger, at en flaske er halvt fuld, når den er
halvt tømt. Elbert Hubbard
How much pain have cost us the evils which have never happened. Thomas
JeffersonOG FOR IKKE AT FORTABE OS I ALMINDELIGHEDER SÅ LIDT KINA-REKLAME

Om viktorianismen UK 1850-1900
1. Ønskes glæde i det næste år, kun, så skal man _ikke_ ære sin far og mor
og udsætte sex til efter ægteskab.
Havde man været så kortsigtet, var der sket befolkningseksplosion som i
ulande, store sultkatastrofer, udbredt kønssygdom. Ægteskab begrænsede
befolkningseksplosion dengang kondom og ppiller ikke var i handel
3. Havde man været langsigtet som Japan, havde man ikke øget lønningerne som
dr Viktorias regering tillod efter chartisterne havde samlet 2 mio "socialdemokratiske"
underskrifter i 1852
Så havde UK haft wirtschaftswunder som Kina og Japan har i dag, og det var
blevet bedre og bedre
2. Man valgte mellemløsningen og 1/3 var arbejdsløse i 1883 og økonomien var
da toppet i 1870 og derefter overhalede andre lande, og i dag er der ikke
den optimisme i UK, som de konfuzianske lande har. Audi viser i dag at
tyskerne kan matche Kina - UK&USA kan ikke, de burde have tabt WW2 hvis
inteligens og ikke råstoffer havde været afgørende.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-11-08 12:34

Bo Warming wrote:
> Ja, de burde smække elektronisk fodlænke på tusinder af potentielt skydende
> nørrebroere og autonome får for lang snor

Det er ikke politiets opgave.. Skal det læses som at du mener at den
dømmende og udøvende magt skal sammenlægges?

// Hans

Fra : Bo Warming

Dato : 08-11-08 12:39

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen

> Det er ikke politiets opgave.. Skal det læses som at du mener at den
> dømmende og udøvende magt skal sammenlægges?

Se på det overordnede mål.
Magtens tredeling er ikke hellig

Japanerne har bedre samfund end vort og har kun todeling

Politits opgave bliver ofte omdefineret

Retsvæsen kan du evt skrive istf politi - det vigtigste er at vi mindsker
vold