Fejlkoder (bip) på Asus A7V333 ønskes opl~
Fra : Emil

Dato : 09-11-08 19:36

Hej.

Så skete det, som vi nok alle frygter: Bip-koder ved opstart
Fejlkoderne (bip) på Asus A7V333 er: et langt + tre korte.

Bundkortet er fra 2002, og efter et par flytninger har manualen gemt
sig, eller den er fløjet bort.

Asusés hjemmesider giver ikke nogen hjælp, eller er det bare mig, som
ikke kan finde det? www.asus.com (vælg denmark) under downloads.
Produktet er motherboard, typen socket A, modellen er A7V333 og jeg
har prøvet med at angive samtlige typer OS.

Er der en venlig sjæl, som vil hjælpe mig på vej?

m.v.h. Emil

Fra : Ole C

Dato : 09-11-08 20:44

Emil skrev blandt andet:

> [...]
> har prøvet med at angive samtlige typer OS.
>
> Er der en venlig sjæl, som vil hjælpe mig på vej?

Det afhænger af hvilke BIOS der er i din maskine:
http://www.computerhope.com/beep.htm

--
vh
Ole C

Fra : Emil

Dato : 09-11-08 21:28

"Ole C" wrote:

>Det afhænger af hvilke BIOS der er i din maskine:e

Det glemte jeg at fortælle. Det er en AWARD BIOS, og udgaven
er = / > 1008, idet den understøtter 48 bit LBA.

>http://www.computerhope.com/beep.htm

Ok, tak for det. Jeg starter med at skifte RAM.

m.v.h. Emil

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-11-08 21:09

Emil wrote:

> Er der en venlig sjæl, som vil hjælpe mig på vej?

Ja. Der findes en gruppe for bundkort, hvor dit spørgsmål ikke vil
drukne i printer-pladder og andet.

Jesper Poulsen

Fra : Emil

Dato : 09-11-08 21:38

Jesper Poulsen wrote:

>Ja. Der findes en gruppe for bundkort, hvor dit spørgsmål ikke vil
>drukne i printer-pladder og andet.

Den brugte jeg også for mange år siden, så den burde jeg have tænkt
på.
Hvis problemet ikke er RAM-modulerne, vil jeg spørge der.

Tak, fordi du henviste mig til den gruppe.

m.v.h. Emil

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 11-11-08 15:17

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> har prøvet med at angive samtlige typer OS.
>
> Er der en venlig sjæl, som vil hjælpe mig på vej?

Iflg.denne side er det grafikkortet:
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Fra : Emil

Dato : 11-11-08 23:25

"Karl Erik Nielsen" wrote:

>"Emil" skrev

>Iflg.denne side er det grafikkortet:
>http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Mange tak for linket. Jeg har, uden held, brugt timer på at finde
noget brugbart info.

Kort før problemet opstod, fik jeg periodisk sort skærm. Skumle tanker
om virus m.v. kunne afkræftes. Boot på Live-versioner (fra CD) ændrede
intet.

Her til aften kunne jeg så konstatere, at blæseren på grafikkortet er
stået af, hvorefter chippen blev for varm og døde.
Så du ramte plet! Tak for info.

m.v.h. Emil