Højtalere og så headset?
Fra : Henning Lund

Dato : 09-11-08 11:26

Jeg har en bekendt som bruger webcam, headset og skype for at
snakke med hendes søster ovre i staterne. Hun er lidt træt af at
skulle ned bag computeren for at pille headsettet fra og koble de
normale højtalere til når skype ikke bruges. Hvad findes der af
løsninger på det problem? En omskifter eller noget andet smart?

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-11-08 11:53

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> computeren for at pille headsettet fra og koble de normale højtalere til
> når skype ikke bruges. Hvad findes der af løsninger på det problem? En

Man kan få frontstykker i såvel 3,5" som 5,25" til at sætte ind på en ledig
plads. Der plejer at være ekstra udtag på bundkortet, som man så sætter til
der. Alt efter model kan man også føre andre ting til fronten, såsom ekstra
usb porte m.m.

Kurt

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 09-11-08 12:00

Henning Lund skrev:
> [...]
> computeren for at pille headsettet fra og koble de normale højtalere til
> når skype ikke bruges. Hvad findes der af løsninger på det problem? En

HUB i Biltema

Fra : Max

Dato : 09-11-08 12:02

Hej Henning

> løsninger på det problem? En omskifter eller noget andet smart?

Du bør kunne finde sådan en omskifter i enhver computerbiks, det
er jo et almindeligt problem.

--
Mvh Max

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 09-11-08 12:10

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> wrote in message
> [...]
> computeren for at pille headsettet fra og koble de normale højtalere til
> når skype ikke bruges. Hvad findes der af løsninger på det problem? En

En anden løsning kunne være, at instaler et lydkort mere, og så lade skype
bruge denne, så kan headsettet være monteret hele tiden.

JJ

Fra : kjeld09

Dato : 09-11-08 04:16

On 9 Nov., 11:25, "Henning Lund" <denduri...@lite.dk> wrote:
> [...]
> normale højtalere til når skype ikke bruges. Hvad findes der af
> løsninger på det problem? En omskifter eller noget andet smart?

Hej

Der findes en der heder hama media Hub.
Så prøv at søge på dette.
m v h
Kjeld

Fra : Henning Lund

Dato : 09-11-08 13:41

kjeld09 <kjeldnoergaard@gmail.com> skrev:

> Der findes en der heder hama media Hub.
> Så prøv at søge på dette.
> m v h
> Kjeld

Tak for svarene, jeg prøver at jagte Hama hubben da det er det
enkleste for hende at montere. Den er ikke let at finde i en
netbutik kan jeg se.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 09-11-08 14:18

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svarene, jeg prøver at jagte Hama hubben da det er det
> enkleste for hende at montere. Den er ikke let at finde i en netbutik
> [...]
Prøv at se her, det er godtnok sandberg men
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=130-56
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Per R. Nielsen

Dato : 09-11-08 15:28

Paul Østerby Sørensen wrote:
> Prøv at se her, det er godtnok sandberg men
> http://www.sandberg.it/product.aspx?id=130-56

Den har jeg også set i Aldi :)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-11-08 20:05

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> wrote in news:4916da55$0$56787
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Tak for svarene, jeg prøver at jagte Hama hubben da det er det
> enkleste for hende at montere.

Det enkleste er da et lille USB lydkort. De er ikke større end en USB
stick, og er udstyret med udgang til headset.

Så smid headsettet i USB lydkortet, og lad Skype benytte det. Så kan alt
være monteret samtidig. Sådan et lydkort koster under 100,- kr.

Et eksempel:
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=SL-8850

Fra : Henning Lund

Dato : 09-11-08 21:12

Kent Oldhøj <oldhoj@gmail.com> skrev:

> [...]
>
> Så smid headsettet i USB lydkortet, og lad Skype benytte det.
> Så kan alt være monteret samtidig. Sådan et lydkort koster

Hun har bestilt hubben der kunne købes til 59 kr i en eller anden
netshop der sælger kabler.

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-11-08 21:18

Henning Lund skrev:

> koble de normale højtalere til når skype ikke bruges.

Jeg bruger de normale højttalere til Skype - og så en
bordmikrofon.

På den måde kan jeg bevæge mig frit rundt i lokalet,
uden at være hæmmet af noget på ørerne - og et kabel
der altid hænger fast i noget på mit rodede skrivebord

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Pico

Dato : 09-11-08 23:39

Henning Lund wrote:
> [...]
> normale højtalere til når skype ikke bruges. Hvad findes der af
> løsninger på det problem? En omskifter eller noget andet smart?

Jeg har en forlængerledning til højtalerkabler, der er et hanstik i den ene
ende og et hunstik i den anden. Sådan et kan hun sætte i Pc'en og have
hunstikket liggende ved siden af skærmen og så proppe højtaler eller
headsættet efterhånden som hun bruger dem.
--
MVH
Pico

Fra : kjeld09

Dato : 10-11-08 07:48

On 9 Nov., 20:04, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> --
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Hej
Det går ikke du kan ikke have to lydsystemer, Du er nød til at lave et
skifter stystem.
Og det lige meget om det et USB lyd eller fra lydkort.
Der kan god bruges USB lyd, men der skal stadig kobles fra for at
komme tilbage til normal lyd.
m v h
Kjeld

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-11-08 16:03

kjeld09 wrote:

> Det går ikke du kan ikke have to lydsystemer, Du er nød til at lave et
> skifter stystem.

Vrøvl. Man kan have lige så mange lydkort i sin maskine som man ønsker
(og de virker uafhængigt af hinanden). Det ved jeg at Claus Tersgov vil
give mig ret i. Også i Windows (har selv haft det en overgang i Windows
2000 hvor jeg ikke kunne slå onboardlyden fra).

Jesper Poulsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-11-08 17:14

kjeld09 <kjeldnoergaard@gmail.com> wrote in news:e39a4333-885f-4e43-89f9-
f3ce728cc6c4@d42g2000prb.googlegroups.com:

> Det går ikke du kan ikke have to lydsystemer, Du er nød til at lave et
> skifter stystem.

Det går så udemærket. Virker glimragende her.

Fra : N/A

Dato : 10-11-08 16:03

Fra : N/A

Dato : 10-11-08 16:03