Oldefar fra Tyskland
Fra : Hanne

Dato : 06-11-08 03:30

Kan nogen hjælpe mig videre i min søgning?
Jeg er gået i stå ved min oldefar Friederich Eduard Günther, født
27.-10.-1837 i Königsberg i Østpreussen. Han kom til DK i 1885.
Hvordan kan man søge på tyske aner?
mvh. Hanne

Fra : Hugh Watkins

Dato : 06-11-08 20:03

Hanne wrote:
> [...]
> Jeg er gået i stå ved min oldefar Friederich Eduard Günther, født
> 27.-10.-1837 i Königsberg i Østpreussen. Han kom til DK i 1885.

familysearch also their new wiki

local churches and archives

what is Königsberg called today?

also the german group news:de.sci.genealogie

google is your friend

site:de genealogie

http://www.google.com/search?hl=en&q=site%3Ade+genealogie&btnG=Google+Search&aq=f&oq=

site:de genealogie königsburg

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&safe=off&q=site%3Ade+genealogie++k%C3%B6nigsburg&btnG=Search

site:de genealogie königsburg günther

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&safe=off&q=site%3Ade+genealogie++k%C3%B6nigsburg++g%C3%BCnther&btnG=Search

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&safe=off&q=german++genealogy&btnG=Search

Cyndi's List - Germany / Deutschland
The German Genealogy Server- Tips to do Family Research in Germany ...
The Society for German Genealogy in Eastern Europe will be holding it's
2003 ...
www.cyndislist.com/germany.htm

the german DIS http://www.genealogienetz.de/genealogy_de.html

http://www.genealogienetz.de/misc/tips.html

http://feefhs.org/links/germany.html

in London I start with Anglo-German Family History Society
http://www.agfhs.org.uk/

Hugh W

Fra : Ivar

Dato : 09-11-08 12:40

Hugh Watkins skrev:

> what is Königsberg called today?

Kaliningrad, Rusland.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 09-11-08 18:29

On Thu, 06 Nov 2008 19:02:42 +0000, Hugh Watkins
<hugh.watkins@gmail.com> wrote:

>familysearch also their new wiki

Hvad er FamilySearch's new wiki? Hvor finder man den?

Venlig hilsen
Kirsten Bjørneboe

Fra : Hugh Watkins

Dato : 09-11-08 23:45

Kirsten Bjorneboe wrote:

> Hvad er FamilySearch's new wiki? Hvor finder man den?

https://wiki.familysearch.org/en/Main_Page

ellers google
wiki familysearch

https://wiki.familysearch.org/en/Portal%3AGermany

gpoogling
Kaliningradskaja genealogia

http://www.google.com/search?hl=en&q=Kaliningradskaja+genealogia&btnG=Google+Search&aq=f&oq=

some interesting links to other researchers

http://www.mpichard.ca/ostpreussen.htm

enjoy

Hugh W

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 07-11-08 14:20

"Hanne" <thorn@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du kan opsøge det nærmeste "Slægtshistorisk Center",
og dér bestille kirkebøger hjem fra hele verden - altså
på microfilm.
Se nærmere her:
http://www.mormon.dk/?mod=slaegtshistoriske_centre

Mvh:Bodil.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 08-11-08 09:30

Hvordan kan man søge på tyske aner?
mvh. Hanne
Måske her? http://www.waldenburg.pl/index.php
Hilsen Flemming Svendsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-08 10:13

[...]

Du kan via GenWiki http://wiki-de.genealogy.net/Hauptseite finde frem til
siderne om Provinz Ostpreussen
http://wiki-de.genealogy.net/Provinz_Ostpreu%C3%9Fen#Archive_und_Bibliotheken

Som du kan se dér, er det noget uoverskueligt. Krigen har jo gjort sit til
sagens kompleksitet.
Måske kan du finde konkret hjælp til at finde rundt i mulighederne på
http://wiki-de.genealogy.net/Ostpreu%C3%9Fen/Linkliste

Her en henvisning til VFFOW - slægtsforskerforeningen for Øst- og
Vestpreussen. Dér finder du en beskrivelse af, hvor man finder kirkebøgerne
i dag: se http://www.vffow.de/FamFo/Lage-der-OWP-FamFo.htm

Allernemmest er det at se de mikrofilmede kirkebøger hos mormonerne, som
Bodil Grove allerede har skrevet. Det forudsætter dog, at du ved, hvilket
sogn i Königsberg han er født i - eller at du bestiller de forskellige Kb
hjem til gennemsyn. En oversigt finder du på
http://www.familysearch.org/eng/library/FHLC/frameset_fhlc.asp => place
search.

Så helt umuligt er det ikke.

Inger