/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Danske soldater søger heltedøden
Fra : Per Rønne


Dato : 01-11-08 11:17

Ja, man tror knap sine egne øjne:

<http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
-er-vilde-med-soldaterlivet>

Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker er
heltedøden, for at komme i Valhal.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Ukendt (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-11-08 13:02

"Per Rønne" wrote:
> Ja, man tror knap sine egne øjne:
>
> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
> -er-vilde-med-soldaterlivet>
>
> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker er
> heltedøden, for at komme i Valhal.

Andre siger at de IKKE tror på Valhal, MEN at de tror på at en mands minde
er det væsentligste i livet, - som Odin sagde: "Fæ dør, frænde dør, det
eneste der ikke dør er en mands ry"

Ved nogen hvad der blev af ham der var "gode" dvs Asa-præst? Han var
oprindeligt gift med en tyrkisk muslimsk kvinde.




Jens Bruun (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 01-11-08 13:53

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ipq4cu.15xvqm4axrba1N%per@RQNNE.invalid

> Ja, man tror knap sine egne øjne:
>
> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
> -er-vilde-med-soldaterlivet>
>
> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker er
> heltedøden, for at komme i Valhal.

Måske du skulle lægge mærke til, hvem der er kilden til historien?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Rønne (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-11-08 15:12

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1ipq4cu.15xvqm4axrba1N%per@RQNNE.invalid
>
> > Ja, man tror knap sine egne øjne:
> >
> > <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
> > -er-vilde-med-soldaterlivet>
> >
> > Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker er
> > heltedøden, for at komme i Valhal.
>
> Måske du skulle lægge mærke til, hvem der er kilden til historien?

Er det feltpræsten du tænker på?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jens Bruun (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 01-11-08 15:23

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ipqek6.6nzy4exijc9rN%per@RQNNE.invalid

> Er det feltpræsten du tænker på?

Ja. Han smører tydeligvis tykt på.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Rønne (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-11-08 16:12

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1ipqek6.6nzy4exijc9rN%per@RQNNE.invalid
>
> > Er det feltpræsten du tænker på?
>
> Ja. Han smører tydeligvis tykt på.

Det aner jeg ikke; den eneste Afghanistan-veteran jeg har truffet talte
ikke om Odhin og Thor - men om Macintosh ... han skulle i øvrigt tilbage
til Afghanistan senere.

En krigshelt, kunne man kalde ham ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Egon Stich (02-11-2008)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 02-11-08 11:51


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ipqhkz.x0tcyz1b4j2lmN%per@RQNNE.invalid...
> Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1ipqek6.6nzy4exijc9rN%per@RQNNE.invalid
>>
>> > Er det feltpræsten du tænker på?
>>
>> Ja. Han smører tydeligvis tykt på.
>
> Det aner jeg ikke; den eneste Afghanistan-veteran jeg har truffet talte
> ikke om Odhin og Thor - men om Macintosh ... han skulle i øvrigt tilbage
> til Afghanistan senere.
>
> En krigshelt, kunne man kalde ham ...
> --
> Per Erik Rønne


Vores lokale præst i frimenigheden, som for tiden er i Afganistan, beretter
heller ikke om noget sådant.
Derimod en del om de udsendtes brug af ham som netop præst.

Egon


Kim Larsen (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-11-08 15:38

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ipq4cu.15xvqm4axrba1N%per@RQNNE.invalid
> Ja, man tror knap sine egne øjne:
>
> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
> -er-vilde-med-soldaterlivet>
>
> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker er
> heltedøden, for at komme i Valhal.

Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk kristendom
eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være noget skævvredet i
kraniet for at sætte livet på spil for sådan noget galimatias som
krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at tale om de politikere som har
besluttet det krigsturisme-vanvid.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Per Rønne (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-11-08 16:12

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1ipq4cu.15xvqm4axrba1N%per@RQNNE.invalid
> > Ja, man tror knap sine egne øjne:
> >
> > <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
> > -er-vilde-med-soldaterlivet>
> >
> > Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker er
> > heltedøden, for at komme i Valhal.
>
> Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk kristendom
> eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være noget skævvredet i
> kraniet for at sætte livet på spil for sådan noget galimatias som
> krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at tale om de politikere som har
> besluttet det krigsturisme-vanvid.

Åeh, en modstander af den aktive udenrigspolitik, der mener at
afghanerne må stege i deres eget taliban-fedt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Kim Larsen (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-11-08 18:03

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ipqhpd.1w022k31rmenozN%per@RQNNE.invalid
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1ipq4cu.15xvqm4axrba1N%per@RQNNE.invalid
>>> Ja, man tror knap sine egne øjne:
>>>
>>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
>>> -er-vilde-med-soldaterlivet>
>>>
>>> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker er
>>> heltedøden, for at komme i Valhal.
>>
>> Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk
>> kristendom eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være
>> noget skævvredet i kraniet for at sætte livet på spil for sådan
>> noget galimatias som krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at
>> tale om de politikere som har besluttet det krigsturisme-vanvid.
>
> Åeh, en modstander af den aktive udenrigspolitik, der mener at
> afghanerne må stege i deres eget taliban-fedt ...

Vi har ikke en skid at gøre i Afghanistan, det burde være indlysende for
enhver.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Per Rønne (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-11-08 18:35

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1ipqhpd.1w022k31rmenozN%per@RQNNE.invalid
> > Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> >> news:1ipq4cu.15xvqm4axrba1N%per@RQNNE.invalid
> >>> Ja, man tror knap sine egne øjne:
> >>>
> >>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
> >>> -er-vilde-med-soldaterlivet>
> >>>
> >>> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker er
> >>> heltedøden, for at komme i Valhal.
> >>
> >> Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk
> >> kristendom eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være
> >> noget skævvredet i kraniet for at sætte livet på spil for sådan
> >> noget galimatias som krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at
> >> tale om de politikere som har besluttet det krigsturisme-vanvid.
> >
> > Åeh, en modstander af den aktive udenrigspolitik, der mener at
> > afghanerne må stege i deres eget taliban-fedt ...
>
> Vi har ikke en skid at gøre i Afghanistan, det burde være indlysende for
> enhver.

Vi har al mulig grund til at være i Afghanistan; det burde være
indlysende for enhver.

Hvilke partier er det i øvrigt der er imod tilstedeværelsen? Jeg synes
kun at kunne komme i tanke om ét: Enhedslisten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Kim Larsen (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-11-08 19:38

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ipqofb.nyt4bpu94rfpN%per@RQNNE.invalid
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1ipqhpd.1w022k31rmenozN%per@RQNNE.invalid
>>> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>>>
>>>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>>>> news:1ipq4cu.15xvqm4axrba1N%per@RQNNE.invalid
>>>>> Ja, man tror knap sine egne øjne:
>>>>>
>>>>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
>>>>> -er-vilde-med-soldaterlivet>
>>>>>
>>>>> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker
>>>>> er heltedøden, for at komme i Valhal.
>>>>
>>>> Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk
>>>> kristendom eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være
>>>> noget skævvredet i kraniet for at sætte livet på spil for sådan
>>>> noget galimatias som krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at
>>>> tale om de politikere som har besluttet det krigsturisme-vanvid.
>>>
>>> Åeh, en modstander af den aktive udenrigspolitik, der mener at
>>> afghanerne må stege i deres eget taliban-fedt ...
>>
>> Vi har ikke en skid at gøre i Afghanistan, det burde være indlysende
>> for enhver.
>
> Vi har al mulig grund til at være i Afghanistan

Vi har absolut ingen grund til at lege krigsturister i Afghanistan. Vi har
ikke ret til at myrde løs dernede, det er vildt amoralsk. Det er derudover
spild af menneskeliv og gode skattekroner at føre den meningsløse krig. De
soldater som slipper levende fra det vanvid vil være psykisk skadet i en
eller anden forstand og man har jo gentagne gange set hvad det kan føre til
senere. Der er intet som retfærdiggører at vi spilder naive unge mænds liv
på det vanvid. Jeg fatter ikke at du kan gå ind for noget så ubegavet som
myrderiet i Afghanistan.


--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Per Rønne (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-11-08 20:27

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1ipqofb.nyt4bpu94rfpN%per@RQNNE.invalid
> > Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> >> news:1ipqhpd.1w022k31rmenozN%per@RQNNE.invalid
> >>> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
> >>>
> >>>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> >>>> news:1ipq4cu.15xvqm4axrba1N%per@RQNNE.invalid
> >>>>> Ja, man tror knap sine egne øjne:
> >>>>>
> >>>>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
> >>>>> -er-vilde-med-soldaterlivet>
> >>>>>
> >>>>> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker
> >>>>> er heltedøden, for at komme i Valhal.
> >>>>
> >>>> Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk
> >>>> kristendom eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være
> >>>> noget skævvredet i kraniet for at sætte livet på spil for sådan
> >>>> noget galimatias som krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at
> >>>> tale om de politikere som har besluttet det krigsturisme-vanvid.
> >>>
> >>> Åeh, en modstander af den aktive udenrigspolitik, der mener at
> >>> afghanerne må stege i deres eget taliban-fedt ...
> >>
> >> Vi har ikke en skid at gøre i Afghanistan, det burde være indlysende
> >> for enhver.
> >
> > Vi har al mulig grund til at være i Afghanistan
>
> Vi har absolut ingen grund til at lege krigsturister i Afghanistan. Vi har
> ikke ret til at myrde løs dernede, det er vildt amoralsk. Det er derudover
> spild af menneskeliv og gode skattekroner at føre den meningsløse krig. De
> soldater som slipper levende fra det vanvid vil være psykisk skadet i en
> eller anden forstand og man har jo gentagne gange set hvad det kan føre til
> senere. Der er intet som retfærdiggører at vi spilder naive unge mænds liv
> på det vanvid. Jeg fatter ikke at du kan gå ind for noget så ubegavet som
> myrderiet i Afghanistan.

Vi er altså i Afghanistan efter anmodning fra Afghanistans lovligt
valgte regering, og i øvrigt efter resolution fra FNs sikkerhedsråd.

Og vi er der for at hjælpe befolkningen mod talibaner og al Qaeda.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Newt Bridges (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Newt Bridges


Dato : 01-11-08 22:11

On 2008-11-01 18:03:29 +0100, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> said:
> Vi har ikke en skid at gøre i Afghanistan, det burde være indlysende for
> enhver.

Havde USSR?

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!


Kim Larsen (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-11-08 22:49

"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:2008110122112575249-nospam@invalidinvalid
> On 2008-11-01 18:03:29 +0100, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> said:
>> Vi har ikke en skid at gøre i Afghanistan, det burde være indlysende
>> for enhver.
>
> Havde USSR?

Nej de havde ikke og det har jeg heller aldrig forsvaret.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Poul E Hansen (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 01-11-08 12:52

On 1 Nov., 18:03, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelsenews:1ipqhpd.1w022k31rmenozN%per@RQNNE.invalid
>
>
>
>
>
> > Kim Larsen <kl2...@gmail.com> wrote:
>
> >> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> >>news:1ipq4cu.15xvqm4axrba1N%per@RQNNE.invalid
> >>> Ja, man tror knap sine egne øjne:
>
> >>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
> >>> -er-vilde-med-soldaterlivet>
>
> >>> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker er
> >>> heltedøden, for at komme i Valhal.
>
> >> Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk
> >> kristendom eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være
> >> noget skævvredet i kraniet for at sætte livet på spil for sådan
> >> noget galimatias som krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at
> >> tale om de politikere som har besluttet det krigsturisme-vanvid.
>
> > Åeh, en modstander af den aktive udenrigspolitik, der mener at
> > afghanerne må stege i deres eget taliban-fedt ...
>
> Vi har ikke en skid at gøre i Afghanistan, det burde være indlysende for
> enhver.

Kun for folk der aldrig har hørt om international terrorisme og
islamise.

Kim Larsen (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-11-08 20:05

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:8dc87d50-8aff-4bd2-ac90-7a63f894654e@1g2000prd.googlegroups.com
> On 1 Nov., 18:03, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
>> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i en
>> meddelelsenews:1ipqhpd.1w022k31rmenozN%per@RQNNE.invalid
>>
>>
>>
>>
>>
>>> Kim Larsen <kl2...@gmail.com> wrote:
>>
>>>> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>>>> news:1ipq4cu.15xvqm4axrba1N%per@RQNNE.invalid
>>>>> Ja, man tror knap sine egne øjne:
>>
>>>>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
>>>>> -er-vilde-med-soldaterlivet>
>>
>>>>> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker
>>>>> er heltedøden, for at komme i Valhal.
>>
>>>> Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk
>>>> kristendom eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være
>>>> noget skævvredet i kraniet for at sætte livet på spil for sådan
>>>> noget galimatias som krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at
>>>> tale om de politikere som har besluttet det krigsturisme-vanvid.
>>
>>> Åeh, en modstander af den aktive udenrigspolitik, der mener at
>>> afghanerne må stege i deres eget taliban-fedt ...
>>
>> Vi har ikke en skid at gøre i Afghanistan, det burde være indlysende
>> for
>> enhver.
>
> Kun for folk der aldrig har hørt om international terrorisme og
> islamise.

Nej for alle. Hvis du tror at amerikanernes og danskernes myrderier i
Afghanistan forhindrer så meget som et eneste terrorangreb tager du grundig
fejl. Det er noget af den dummeste argumentation som er brugt. Stort set
alle de terrorangreb som har været udført i de senere år har været udført
alle andre steder end i Europa. Så godt som alle terrorangreb har været
udført af lokale terrornetværk. Der er desværre intet lettere end at skrue
en bombe sammen, det handler kun om viljen til at udføre dette. Vi kan takke
PET for at det endnu ikke er sket i Danmark. Men Muhammed-tegningerne og
især vores krigsturisme er virkelig med til at øge risikoen for et
terrorangreb i Danmark. Jeg håber i /den/ grad at vi stopper med den
krigsførelse inden at vi får terrorkrigen på dansk jord. Jeg har den stik
modsatte opfattelse af terror-risikoen som du har og jeg ved at jeg har ret
men håber inderligt på at jeg får uret med hensyn til at terror rent faktisk
kommer til at ske i Danmark

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Per Rønne (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-11-08 20:27

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:8dc87d50-8aff-4bd2-ac90-7a63f894654e@1g2000prd.googlegroups.com
> > On 1 Nov., 18:03, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
> >> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i en
> >> meddelelsenews:1ipqhpd.1w022k31rmenozN%per@RQNNE.invalid
> >>
> >>
> >>
> >>
> >>
> >>> Kim Larsen <kl2...@gmail.com> wrote:
> >>
> >>>> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> >>>> news:1ipq4cu.15xvqm4axrba1N%per@RQNNE.invalid
> >>>>> Ja, man tror knap sine egne øjne:
> >>
> >>>>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
> >>>>> -er-vilde-med-soldaterlivet>
> >>
> >>>>> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker
> >>>>> er heltedøden, for at komme i Valhal.
> >>
> >>>> Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk
> >>>> kristendom eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være
> >>>> noget skævvredet i kraniet for at sætte livet på spil for sådan
> >>>> noget galimatias som krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at
> >>>> tale om de politikere som har besluttet det krigsturisme-vanvid.
> >>
> >>> Åeh, en modstander af den aktive udenrigspolitik, der mener at
> >>> afghanerne må stege i deres eget taliban-fedt ...
> >>
> >> Vi har ikke en skid at gøre i Afghanistan, det burde være indlysende
> >> for
> >> enhver.
> >
> > Kun for folk der aldrig har hørt om international terrorisme og
> > islamise.
>
> Nej for alle. Hvis du tror at amerikanernes og danskernes myrderier i
> Afghanistan forhindrer så meget som et eneste terrorangreb tager du grundig
> fejl. Det er noget af den dummeste argumentation som er brugt. Stort set
> alle de terrorangreb som har været udført i de senere år har været udført
> alle andre steder end i Europa. Så godt som alle terrorangreb har været
> udført af lokale terrornetværk. Der er desværre intet lettere end at skrue
> en bombe sammen, det handler kun om viljen til at udføre dette. Vi kan takke
> PET for at det endnu ikke er sket i Danmark. Men Muhammed-tegningerne og
> især vores krigsturisme er virkelig med til at øge risikoen for et
> terrorangreb i Danmark. Jeg håber i /den/ grad at vi stopper med den
> krigsførelse inden at vi får terrorkrigen på dansk jord. Jeg har den stik
> modsatte opfattelse af terror-risikoen som du har og jeg ved at jeg har ret
> men håber inderligt på at jeg får uret med hensyn til at terror rent faktisk
> kommer til at ske i Danmark

Når vi er sluppet for de store terrorangreb, og når Spanien og UK kun
har oplevet ét angreb, er det måske bl.a. fordi vi er aktive i
Afghanistan?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Kim Larsen (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-11-08 21:34

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ipqtwv.hge1tt8fwe2oN%per@RQNNE.invalid
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>
>> "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>> news:8dc87d50-8aff-4bd2-ac90-7a63f894654e@1g2000prd.googlegroups.com
>>> On 1 Nov., 18:03, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
>>>> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i en
>>>> meddelelsenews:1ipqhpd.1w022k31rmenozN%per@RQNNE.invalid
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>> Kim Larsen <kl2...@gmail.com> wrote:
>>>>
>>>>>> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:1ipq4cu.15xvqm4axrba1N%per@RQNNE.invalid
>>>>>>> Ja, man tror knap sine egne øjne:
>>>>
>>>>>>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
>>>>>>> -er-vilde-med-soldaterlivet>
>>>>
>>>>>>> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker
>>>>>>> er heltedøden, for at komme i Valhal.
>>>>
>>>>>> Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk
>>>>>> kristendom eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være
>>>>>> noget skævvredet i kraniet for at sætte livet på spil for sådan
>>>>>> noget galimatias som krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at
>>>>>> tale om de politikere som har besluttet det krigsturisme-vanvid.
>>>>
>>>>> Åeh, en modstander af den aktive udenrigspolitik, der mener at
>>>>> afghanerne må stege i deres eget taliban-fedt ...
>>>>
>>>> Vi har ikke en skid at gøre i Afghanistan, det burde være
>>>> indlysende for
>>>> enhver.
>>>
>>> Kun for folk der aldrig har hørt om international terrorisme og
>>> islamise.
>>
>> Nej for alle. Hvis du tror at amerikanernes og danskernes myrderier i
>> Afghanistan forhindrer så meget som et eneste terrorangreb tager du
>> grundig fejl. Det er noget af den dummeste argumentation som er
>> brugt. Stort set alle de terrorangreb som har været udført i de
>> senere år har været udført alle andre steder end i Europa. Så godt
>> som alle terrorangreb har været udført af lokale terrornetværk. Der
>> er desværre intet lettere end at skrue en bombe sammen, det handler
>> kun om viljen til at udføre dette. Vi kan takke PET for at det endnu
>> ikke er sket i Danmark. Men Muhammed-tegningerne og især vores
>> krigsturisme er virkelig med til at øge risikoen for et terrorangreb
>> i Danmark. Jeg håber i /den/ grad at vi stopper med den krigsførelse
>> inden at vi får terrorkrigen på dansk jord. Jeg har den stik
>> modsatte opfattelse af terror-risikoen som du har og jeg ved at jeg
>> har ret men håber inderligt på at jeg får uret med hensyn til at
>> terror rent faktisk kommer til at ske i Danmark
>
> Når vi er sluppet for de store terrorangreb, og når Spanien og UK kun
> har oplevet ét angreb, er det måske bl.a. fordi vi er aktive i
> Afghanistan?

Sådan kan du ikke stille det op. Der kan være mange grunde til at vi har
været så heldige at undslippe. Men een ting er sikkert: Brændstoffet til at
Danmark kan blive udsat for terror er helt bestemt til stede og det er et
stort sikkerhedsproblem som de danske politikere har påført befolkningen
hvoraf langt de fleste ligesom mig er imod den danske krigsdeltagelse i
Afghanistan.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Kim Larsen (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-11-08 23:25

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ipqtwv.hge1tt8fwe2oN%per@RQNNE.invalid
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>
>> "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>> news:8dc87d50-8aff-4bd2-ac90-7a63f894654e@1g2000prd.googlegroups.com
>>> On 1 Nov., 18:03, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
>>>> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i en
>>>> meddelelsenews:1ipqhpd.1w022k31rmenozN%per@RQNNE.invalid
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>> Kim Larsen <kl2...@gmail.com> wrote:
>>>>
>>>>>> ""Per Rønne"" <p...@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>> news:1ipq4cu.15xvqm4axrba1N%per@RQNNE.invalid
>>>>>>> Ja, man tror knap sine egne øjne:
>>>>
>>>>>>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
>>>>>>> -er-vilde-med-soldaterlivet>
>>>>
>>>>>>> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker
>>>>>>> er heltedøden, for at komme i Valhal.
>>>>
>>>>>> Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk
>>>>>> kristendom eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være
>>>>>> noget skævvredet i kraniet for at sætte livet på spil for sådan
>>>>>> noget galimatias som krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at
>>>>>> tale om de politikere som har besluttet det krigsturisme-vanvid.
>>>>
>>>>> Åeh, en modstander af den aktive udenrigspolitik, der mener at
>>>>> afghanerne må stege i deres eget taliban-fedt ...
>>>>
>>>> Vi har ikke en skid at gøre i Afghanistan, det burde være
>>>> indlysende for
>>>> enhver.
>>>
>>> Kun for folk der aldrig har hørt om international terrorisme og
>>> islamise.
>>
>> Nej for alle. Hvis du tror at amerikanernes og danskernes myrderier i
>> Afghanistan forhindrer så meget som et eneste terrorangreb tager du
>> grundig fejl. Det er noget af den dummeste argumentation som er
>> brugt. Stort set alle de terrorangreb som har været udført i de
>> senere år har været udført alle andre steder end i Europa. Så godt
>> som alle terrorangreb har været udført af lokale terrornetværk. Der
>> er desværre intet lettere end at skrue en bombe sammen, det handler
>> kun om viljen til at udføre dette. Vi kan takke PET for at det endnu
>> ikke er sket i Danmark. Men Muhammed-tegningerne og især vores
>> krigsturisme er virkelig med til at øge risikoen for et terrorangreb
>> i Danmark. Jeg håber i /den/ grad at vi stopper med den krigsførelse
>> inden at vi får terrorkrigen på dansk jord. Jeg har den stik
>> modsatte opfattelse af terror-risikoen som du har og jeg ved at jeg
>> har ret men håber inderligt på at jeg får uret med hensyn til at
>> terror rent faktisk kommer til at ske i Danmark
>
> Når vi er sluppet for de store terrorangreb, og når Spanien og UK kun
> har oplevet ét angreb, er det måske bl.a. fordi vi er aktive i
> Afghanistan?

Nej det er helt klart til trods for og bestemt ikke på grund af.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



S. A. Thomsen (02-11-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 02-11-08 02:24

On Sat, 1 Nov 2008 23:25:17 +0100, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>> Når vi er sluppet for de store terrorangreb, og når Spanien og UK kun
>> har oplevet ét angreb, er det måske bl.a. fordi vi er aktive i
>> Afghanistan?
>
>Nej det er helt klart til trods for og bestemt ikke på grund af.

Påvis lige hvorfor det "helt klart" er det...

Egon Stich (02-11-2008)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 02-11-08 12:00


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:VQZOk.47001$7q6.32499@newsfe10.ams2...
>
> Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk
> kristendom eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være noget
> skævvredet i kraniet for at sætte livet på spil for sådan noget galimatias
> som krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at tale om de politikere som
> har besluttet det krigsturisme-vanvid.
>
> --
> Kim Larsen

Jeg finder dig temmelig Human her.
På samme måde som de øvrige Humanister, der er så humane, at de bliver
modbydelige og skadelige.

Du burde, som menneske, kunne skelne.
Mellem det politiske og det menneskelige.

Man kan debatterer, og have meninger om, rimeligheden i krigsførelsen.

MEN:
(som alle i Humanister jo ynder at sige)

Når vi, som land, har vedtaget at fører krig, må vi jo gøre det.
UDEN at forfalde til infamiteten, som det jo er, at sjofle de unge
mennesker, der udfører det job, som vi har sat dem til.

Er du mon istand til at fatte forskellen?
På at være uenig med regeringen, og at gøre opmærksom på dette, og så på at
nedgører soldaterne som mennesker?

Eller kan du fatte, at de feltpræster, der er draget afsted, gør det af
virkelig humane årsager?

Som du skråler op, med modbydelige "humane" infamiteter, under dække af at
være venstreorienteret, er der sandelig ikke noget at sige til, at vælgerne
skrigende flygter.

Egon










Kim Larsen (02-11-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-11-08 17:18

"Egon Stich" <ukendt@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:490d9aa2$2$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:VQZOk.47001$7q6.32499@newsfe10.ams2...
>>
>> Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk
>> kristendom eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være
>> noget skævvredet i kraniet for at sætte livet på spil for sådan
>> noget galimatias som krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at
>> tale om de politikere som har besluttet det krigsturisme-vanvid.
>>
>> --
>> Kim Larsen
>
> Jeg finder dig temmelig Human her.
> På samme måde som de øvrige Humanister, der er så humane, at de bliver
> modbydelige og skadelige.
>
> Du burde, som menneske, kunne skelne.
> Mellem det politiske og det menneskelige.
>
> Man kan debatterer, og have meninger om, rimeligheden i krigsførelsen.
>
> MEN:
> (som alle i Humanister jo ynder at sige)
>
> Når vi, som land, har vedtaget at fører krig, må vi jo gøre det.
> UDEN at forfalde til infamiteten, som det jo er, at sjofle de unge
> mennesker, der udfører det job, som vi har sat dem til.
>
> Er du mon istand til at fatte forskellen?
> På at være uenig med regeringen, og at gøre opmærksom på dette, og så
> på at nedgører soldaterne som mennesker?
>
> Eller kan du fatte, at de feltpræster, der er draget afsted, gør det
> af virkelig humane årsager?
>
> Som du skråler op, med modbydelige "humane" infamiteter, under dække
> af at være venstreorienteret, er der sandelig ikke noget at sige til,
> at vælgerne skrigende flygter.
>
> Egon

Jeg er i stand til at fatte at den danske krigsførelse i Afghanistan er både
skandaløs og amoralsk. Jeg føler mig absolut ikke forpligtet på nogen måde
at nære sympati for en krig som et flertal i folketinget har vedtaget og som
et flertal efterfølgende i befolkningen er imod. Uanset om 99.9 % af
befolkningen så gik ind for den krig, så er jeg stadig flintrende imod at
Danmark har kastet sig ud i en krig hvis meningsløshed og manglende
berettigelse er uendelig stor. I modsætning til dig føler jeg ingen grund
til følgagtighed med regeringen, en ting som du har kritiseret mig for og
hvor du ikke er en skid bedre selv når det kommer stykket. Det er jo nok
fordi at Dansk Folkeparti går ind for krigen. Rigtige socialister går ikke
ind for den slags.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Egon Stich (03-11-2008)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 03-11-08 11:41


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:dpkPk.170499$dN6.163172@newsfe18.ams2...
> "Egon Stich" <ukendt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:490d9aa2$2$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:VQZOk.47001$7q6.32499@newsfe10.ams2...
>>>
>>> Det forekommer nogenlunde lige så bindegalt som fundamentalistisk
>>> kristendom eller fundamentalistisk islam. Man skal vel også være
>>> noget skævvredet i kraniet for at sætte livet på spil for sådan
>>> noget galimatias som krigsførelse i Afghanistan for slet ikke at
>>> tale om de politikere som har besluttet det krigsturisme-vanvid.
>>>
>>> --
>>> Kim Larsen
>>
>> Jeg finder dig temmelig Human her.
>> På samme måde som de øvrige Humanister, der er så humane, at de bliver
>> modbydelige og skadelige.
>>
>> Du burde, som menneske, kunne skelne.
>> Mellem det politiske og det menneskelige.
>>
>> Man kan debatterer, og have meninger om, rimeligheden i krigsførelsen.
>>
>> MEN:
>> (som alle i Humanister jo ynder at sige)
>>
>> Når vi, som land, har vedtaget at fører krig, må vi jo gøre det.
>> UDEN at forfalde til infamiteten, som det jo er, at sjofle de unge
>> mennesker, der udfører det job, som vi har sat dem til.
>>
>> Er du mon istand til at fatte forskellen?
>> På at være uenig med regeringen, og at gøre opmærksom på dette, og så
>> på at nedgører soldaterne som mennesker?
>>
>> Eller kan du fatte, at de feltpræster, der er draget afsted, gør det
>> af virkelig humane årsager?
>>
>> Som du skråler op, med modbydelige "humane" infamiteter, under dække
>> af at være venstreorienteret, er der sandelig ikke noget at sige til,
>> at vælgerne skrigende flygter.
>>
>> Egon
>
> Jeg er i stand til at fatte at den danske krigsførelse i Afghanistan er
> både skandaløs og amoralsk. Jeg føler mig absolut ikke forpligtet på nogen
> måde at nære sympati for en krig som et flertal i folketinget har vedtaget
> og som et flertal efterfølgende i befolkningen er imod. Uanset om 99.9 %
> af befolkningen så gik ind for den krig, så er jeg stadig flintrende imod
> at Danmark har kastet sig ud i en krig hvis meningsløshed og manglende
> berettigelse er uendelig stor. I modsætning til dig føler jeg ingen grund
> til følgagtighed med regeringen, en ting som du har kritiseret mig for og
> hvor du ikke er en skid bedre selv når det kommer stykket. Det er jo nok
> fordi at Dansk Folkeparti går ind for krigen. Rigtige socialister går ikke
> ind for den slags.
>
> --
> Kim Larsen


Sig mig: Er du dum?
Kan du ikke forstå klartext?

Jeg har da ikke udtalt mig om min opfattelse af krig eller ej.
Vel?
Lad dog være med at pådutte mig dine formodninger..!!

Og prøv at fatte, at uanset hvad man måtte mene om krigen, er der forskel på
at nedrakke politikerne, som har raget os ud i svineriet, og på at nedrakke
soldaterne..!!

For uanset hvad du eller jeg måtte mene, er krigsførelsen vedtaget.
Forstår du det?
Og kan du forstå, at soldaterne, som udfører lovligt arbejde, intet har med
politikken at gøre?

Din opfattelse kan jo sidestilles med, at du angriber arbejderne fra f.ex.
grindstedværket for svineriet der blev foretaget af politikere og
akademikere i arbejderbeskyttelsen?


Det er fordi du åbenbart ikke formår at udfører denne skelnen, at du
fremtræder som er typisk "Humanist", der i virkeligheden er rigtig
modbydelig og grusom.
Hvad med at melde dig ind hvor du åbenbart hører hje,mme?
Hos de radikale -

Der vil du møde ligesindede.

Egon












Poul E Hansen (02-11-2008)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 02-11-08 12:22

On 1 Nov., 21:33, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:

> Sådan kan du ikke stille det op. Der kan være mange grunde til at vi har
> været så heldige at undslippe. Men een ting er sikkert: Brændstoffet til at
> Danmark kan blive udsat for terror er helt bestemt til stede og det er et
> stort sikkerhedsproblem som de danske politikere har påført befolkningen
> hvoraf langt de fleste ligesom mig er imod den danske krigsdeltagelse i
> Afghanistan.

Det var under taliban at der i Afganistan var musikforbud, langt-skæg-
påbud og mere af den slags samt hård kontrol med at det blev
overholdt. og det var dem der nægtede at udlevere Bin Laden efter 9
11. At undlade at bekæmpe muslimske terrorister og islamister for ikke
at skabe terrorister er selvmorderisk. Muhammedkrisen er en anden
historie. Al Qaida er svækket 'militært' og er nu også ved at miste
opbakning i Irak.

Kim Larsen (03-11-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 03-11-08 00:48

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:c563ed71-4c4b-4633-91b3-b8dcfd34f395@z6g2000pre.googlegroups.com
> On 1 Nov., 21:33, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
>
>> Sådan kan du ikke stille det op. Der kan være mange grunde til at vi
>> har været så heldige at undslippe. Men een ting er sikkert:
>> Brændstoffet til at Danmark kan blive udsat for terror er helt
>> bestemt til stede og det er et stort sikkerhedsproblem som de danske
>> politikere har påført befolkningen hvoraf langt de fleste ligesom
>> mig er imod den danske krigsdeltagelse i Afghanistan.
>
> Det var under taliban at der i Afganistan var musikforbud, langt-skæg-
> påbud og mere af den slags samt hård kontrol med at det blev
> overholdt. og det var dem der nægtede at udlevere Bin Laden efter 9
> 11. At undlade at bekæmpe muslimske terrorister og islamister for ikke
> at skabe terrorister er selvmorderisk. Muhammedkrisen er en anden
> historie. Al Qaida er svækket 'militært' og er nu også ved at miste
> opbakning i Irak.

Hvornår var det så at de fangede Osama Bin Laden i succesfuld operation som
retfærdiggjorde hele det galimatias ? Hvornår var det at de opløste hele Al
Queda netværket som gjorde at verden blev et bedre sted at være ?

Alt det lort som Taliban-styret lavede rager mig langsomt, det er fandme
ikke Danmarks opgave at fjerne alle mulige mærkelig regimer rundt omkring i
verden.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Per Rønne (03-11-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-11-08 06:35

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:c563ed71-4c4b-4633-91b3-b8dcfd34f395@z6g2000pre.googlegroups.com
> > On 1 Nov., 21:33, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
> >
> >> Sådan kan du ikke stille det op. Der kan være mange grunde til at vi
> >> har været så heldige at undslippe. Men een ting er sikkert:
> >> Brændstoffet til at Danmark kan blive udsat for terror er helt
> >> bestemt til stede og det er et stort sikkerhedsproblem som de danske
> >> politikere har påført befolkningen hvoraf langt de fleste ligesom
> >> mig er imod den danske krigsdeltagelse i Afghanistan.
> >
> > Det var under taliban at der i Afganistan var musikforbud, langt-skæg-
> > påbud og mere af den slags samt hård kontrol med at det blev
> > overholdt. og det var dem der nægtede at udlevere Bin Laden efter 9
> > 11. At undlade at bekæmpe muslimske terrorister og islamister for ikke
> > at skabe terrorister er selvmorderisk. Muhammedkrisen er en anden
> > historie. Al Qaida er svækket 'militært' og er nu også ved at miste
> > opbakning i Irak.
>
> Hvornår var det så at de fangede Osama Bin Laden i succesfuld operation som
> retfærdiggjorde hele det galimatias ? Hvornår var det at de opløste hele Al
> Queda netværket som gjorde at verden blev et bedre sted at være ?
>
> Alt det lort som Taliban-styret lavede rager mig langsomt, det er fandme
> ikke Danmarks opgave at fjerne alle mulige mærkelig regimer rundt omkring i
> verden.

Back to the 1930s ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

S. A. Thomsen (03-11-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 03-11-08 07:23

On Mon, 3 Nov 2008 00:48:22 +0100, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>Alt det lort som Taliban-styret lavede rager mig langsomt, det er fandme
>ikke Danmarks opgave at fjerne alle mulige mærkelig regimer rundt omkring i
>verden.

Og jeg som troede at socialisme var noget med INTERNATIONAL
solidaritet....

Det som Kim Larsen giver udtryk for, er jo egoisme (bare det går ham
godt, så kan alle andre rende og hoppe), værre end på den yderste
højrefløj....

Egon Stich (03-11-2008)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 03-11-08 11:42


"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:t16tg45bvp05ffblp1s8lfhfaubrgdr2iv@4ax.com...
> On Mon, 3 Nov 2008 00:48:22 +0100, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
> wrote:
>
>>Alt det lort som Taliban-styret lavede rager mig langsomt, det er fandme
>>ikke Danmarks opgave at fjerne alle mulige mærkelig regimer rundt omkring
>>i
>>verden.
>
> Og jeg som troede at socialisme var noget med INTERNATIONAL
> solidaritet....
>
> Det som Kim Larsen giver udtryk for, er jo egoisme (bare det går ham
> godt, så kan alle andre rende og hoppe), værre end på den yderste
> højrefløj....


Ganske god beskrivelse af tidens salonsocialister

Egon


#2066 (01-11-2008)
Kommentar
Fra : #2066


Dato : 01-11-08 17:10

On Sat, 01 Nov 2008 11:17:27 +0100, Per Rønne wrote:

> Ja, man tror knap sine egne øjne:
>
> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
> -er-vilde-med-soldaterlivet>
>
> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker er
> heltedøden, for at komme i Valhal.

De viderefoerer vel bare de stolte traditioner for vikingeromantik fra
sidst danskere var ude og slagte undermennesker med regeringens
velsignelse, jfr hverveplakaten:

<http://www.milhist.dk/besattelsen/frikorps/frikorps.html>



Kim Larsen (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-11-08 18:24

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:pan.2008.11.01.16.09.32.885413@hotmail.com
> On Sat, 01 Nov 2008 11:17:27 +0100, Per Rønne wrote:
>
>> Ja, man tror knap sine egne øjne:
>>
>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
>> -er-vilde-med-soldaterlivet>
>>
>> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker er
>> heltedøden, for at komme i Valhal.
>
> De viderefoerer vel bare de stolte traditioner for vikingeromantik fra
> sidst danskere var ude og slagte undermennesker

Kors hvor er du dog syg i bolden.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com



Martin Larsen (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 01-11-08 18:40

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:pan.2008.11.01.16.09.32.885413@hotmail.com...
> On Sat, 01 Nov 2008 11:17:27 +0100, Per Rønne wrote:
>
>> Ja, man tror knap sine egne øjne:
>>
>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
>> -er-vilde-med-soldaterlivet>
>>
>> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker er
>> heltedøden, for at komme i Valhal.
>
> De viderefoerer vel bare de stolte traditioner for vikingeromantik fra
> sidst danskere var ude og slagte undermennesker med regeringens
> velsignelse, jfr hverveplakaten:
>
> <http://www.milhist.dk/besattelsen/frikorps/frikorps.html>
>


Nåeh - du må være noget meget stort i EL's agitprop-afdeling...

Mvh
Martin


Bo Warming (01-11-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 01-11-08 20:54

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:490c9457$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> "#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:pan.2008.11.01.16.09.32.885413@hotmail.com...
>> On Sat, 01 Nov 2008 11:17:27 +0100, Per Rønne wrote:
>>
>>> Ja, man tror knap sine egne øjne:
>>>
>>> <http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/302626:Kirke---tro--Asatroende
>>> -er-vilde-med-soldaterlivet>
>>>
>>> Da asatroende er ved at indtage dansk militær - og det de ønsker er
>>> heltedøden, for at komme i Valhal.
>>
>> De viderefoerer vel bare de stolte traditioner for vikingeromantik fra
>> sidst danskere var ude og slagte undermennesker med regeringens
>> velsignelse, jfr hverveplakaten:
>>
>> <http://www.milhist.dk/besattelsen/frikorps/frikorps.html>
>>
>
>
> Nåeh - du må være noget meget stort i EL's agitprop-afdeling...

Alle der slages i krig er untermensch og forat opleve det meningsfuldt, må
man have noget at tro på>

Odin og Thor er da en sød og kreativ fornyelse og ikke mee latterlig end
Kæmp foralt hvad du har kært, Dø om så det gælder.
/Da er livet ej så svært/ døøden ikke heller, som ChrWinter kristensalmen
lød under og især efter krigen(Altid freidig når du går)


David Konrad (02-11-2008)
Kommentar
Fra : David Konrad


Dato : 02-11-08 02:03

#2066 wrote:

> De viderefoerer vel bare de stolte traditioner for vikingeromantik fra
> sidst danskere var ude og slagte undermennesker med regeringens
> velsignelse, jfr hverveplakaten:
>
> http://www.milhist.dk/besattelsen/frikorps/frikorps.html

LOL!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste