Flexlånere hjælpes med redningspakke
Fra : Lars Jensen

Dato : 31-10-08 22:30

http://borsen.dk/privatokonomi/nyhed/143965/

Det er fandme for groft det her, der var ingen der ko og hjalp da mine
aktier faldt ned i et sort hul. De her boligejere sku ha øksen i nakken som
det allermindste.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-11-08 10:29

"Lars Jensen" <rep@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>

> Det er fandme for groft det her, der var ingen der ko og hjalp da mine
> aktier faldt ned i et sort hul. De her boligejere sku ha øksen i nakken

Jeg synes, du skal søtte dig ind i, hvad redningspakken går ud på, før du
bitcher over den.

Fra : Jens G

Dato : 01-11-08 10:50

On Sat, 1 Nov 2008 10:28:35 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Lars Jensen" <rep@hotmail.com> wrote in message

>Jeg synes, du skal søtte dig ind i, hvad redningspakken går ud på, før du
>bitcher over den.

Går den slet ikke ud på at redde de boligejere der har taget chancen
med flexlån, og nu stod til at få en meget stor rentestigning?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-08 11:39

Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> wrote:

> Går den slet ikke ud på at redde de boligejere der har taget chancen
> med flexlån, og nu stod til at få en meget stor rentestigning?

Nej, den går ud på at redde markedet, og i øvrigt også
pensionsopsparingen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens G

Dato : 01-11-08 11:58

On Sat, 1 Nov 2008 11:39:09 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Nej, den går ud på at redde markedet, og i øvrigt også
>pensionsopsparingen.

Det synes jeg så politikerne skal gøre noget mere ud af at forklare.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-11-08 15:46

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message

> Det synes jeg så politikerne skal gøre noget mere ud af at forklare.

Hvilke avisartikler har du læst om emnet?

Fra : Jens G

Dato : 01-11-08 19:25

On Sat, 1 Nov 2008 15:45:46 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Hvilke avisartikler har du læst om emnet?

Jeg har kun læst nogle online artikler.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-11-08 15:45

> Går den slet ikke ud på at redde de boligejere der har taget chancen
> med flexlån, og nu stod til at få en meget stor rentestigning?

Jo, det er vel et af hensynene, men det primære formål må vel siges at være
at forhindre, at pensionsselskaberne tvinges til at sælge ud af deres
obligationer. Det vil nemlig også gå ud over værdien af
pensionsopsparingerne.

Men sekundært er det selvfølgelig hensigten at stoppe den onde cirkel, som
realkreditobligationerne er på vej ind i.

Pointen, som jeg gerne vil gentage, er imidlertid, at det ikke koster nogen
noget at gøre det, der nu er gjort.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-08 11:39

> [...]

> aktier faldt ned i et sort hul. De her boligejere sku ha øksen i nakken som

Overskriften kunne lige så godt have lydt: »Pensionsopsparere hjælpes
med redningspakke«, da pensionskasserne ikke længere vil være tvunget
til at holde brandudsalg af obligationer og aktier i en situation hvor
kurserne er urealistisk lave.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk