Pressemddelse...
Fra : /Peter

Dato : 23-10-08 09:33

DF vil have indsigt i konklusioner fra dialogkonference

Dansk Folkepartis uddannelsesordfører, Martin Henriksen, vil have
undervisningsminister Bertel Haarder til at fremlægge konklusionerne fra den
internationale uddannelseskonference i København, hvis formål blandt andet
var at fjerne såkaldte misforståelser omkring islam i undervisningsbøger.

- Jeg er meget spændt på præcist, hvilke imødekommelser Per Stig Møller har
givet den islamiske verden i forhold til at tilrette danske
undervisningsbøger om islam. Da repræsentanter fra den islamiske verden i
kølvandet på Muhammedkrisen tilbage i 2006 krævede ret til at censurere i
danske skolebøger blev det afvist kategorisk, men Per Stig Møller har selv
stillet sig i spidsen for en konference med selv samme formål, og nu må vi
have klarlagt, hvad Møller har lovet muslimerne, siger Martin Henriksen.

Martin Henriksen noterer sig, at Per Stig Møllers deltagelse i
uddannelseskonferencen slutter sig til udtalelser fra statsminister Anders
Fogh Rasmussen om, at han ikke ville se Geert Wilders film om islam men
alligevel tog afstand fra den.

- Regeringens hidtidige fuldtonede opbakning til ytringsfriheden har
fortonet sig. Nu retter man i stigende grad ind, når islamisterne kræver
det. Det er en urovækkende udvikling, siger Martin Henriksen, der har bedt
udenrigsminister Per Stig Møller om omgående at fremlægge konklusionerne fra
hans uddannelseskonference for interkulturel forståelse og dialog.

Fra : /Peter

Dato : 23-10-08 09:44

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse

Mon så u-gerninger som stening, omskæring og andre lemlæstelser,
der IKKE udføres i religioners hellige navn, bibeholdes i lærerbøgerne,
så vore unge kan får et realistisk syn på verden.

Har kvindelige omskæringer eller stening,
mon nogensinde været emne for en klasseopgave,
på samme niveau som "red hvalerne"

Godhedsindustrien har i multikulturens mnavn,
alt for længe forsøgt at skjule fakta.

For uden fakta og synligggørelse kan verden ikke blive bedre.

Fra : Ivannof

Dato : 23-10-08 15:52

> [...]
>
> Godhedsindustrien har i multikulturens mnavn,
> alt for længe forsøgt at skjule fakta.
>
> For uden fakta og synligggørelse kan verden ikke blive bedre.

Første gang jeg hørte om konferencen blev der refereret til Ægyptiske
skolebøger, som talte meget nedsættende om jøder. Så umiddelbart kunne jeg
tænke mig at der på sådan en konference ville være meget gods i
mellemøstlige bøger, der kunne komme til debat!

Hilsen Ivan

Fra : Egon Stich

Dato : 23-10-08 11:11

> [...]
> udenrigsminister Per Stig Møller om omgående at fremlægge konklusionerne
> fra hans uddannelseskonference for interkulturel forståelse og dialog.

Tjah--
Hvad kunne man vente?
Mælke og pumpefabrikanter betaler jo en god sjat penge til de "demokratiske"
borgerlige partier.
Og forventer, helt naturligt, at få noget for pengene.

Egon