tom skive lukker XP ned
Fra : Pico

Dato : 06-11-08 18:01

Jeg har en bekendt som jeg hjælper med EDB. Der er opstået et mærkeligt
problem med DVD drevet, det er et Samsung og har siddet i maskinen som
eneste drev fra den var ny (ca. 3 - 4 år) (Shuttle). Pludselig begynder XP
Home at genstarte når der komme en TOM cd eller dvd i drevet, sker kun ved
tomme skiver, er der noget på skiven virker det som det skal. Efter
genstart, somme tider et par genstarter kørere XP videre og kan brænde. Jeg
formodede så at det var noget med drevet og satte et CD brænderdrev i, så
virkede det, XP gik ikke ned når der kom en tom skive i.

Nu er det ikke så sjovt kun at have cd drev så jeg fiskede et ret nyt dvd
drev ud af en maskine, hvor der ikke var noget problem med drevet. Da det
kom i hendes maskine gentog det samme sig, XP gik ned når der kom en tom
skive i, ikke når der var noget på skiven ?

Jeg har så sat det oprindelige drev i en anden PC og der virker det som det
skal ?

Er der nogen der har oplevet noget sådan eller har nogen anelse om hvad det
kan være ? Jeg har overvejet at afinstallere drevet og evt. kontrollerne,
men jeg er der ikke så ofte så drevet skal virke når jeg går J

Ellers nogen forslag udover at installere XP forfra.

Sender både til dk.edb.hardware og dk.edb.hardware.drev.dvd.

--
MVH
Pico

Fra : Janus

Dato : 07-11-08 03:56

On 6 Nov., 18:00, "Pico" <Selveste...@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen der har oplevet noget sådan eller har nogen anelse om hvad det
> kan være ?

"Går ned", betyder det, at Windows spontant rebooter, eller at du får
en Blue Screen Of Death? Sidstnævnte er, så vidt jeg ved, udelukkende
relateret til, at der er problemer med en driver. Dvs. hvis du får
BSOD er det et driverspørgsmål.

Mvh Janus

Fra : Pico

Dato : 07-11-08 19:35

Janus wrote:

> [...]
> en Blue Screen Of Death? Sidstnævnte er, så vidt jeg ved, udelukkende
> relateret til, at der er problemer med en driver. Dvs. hvis du får

Spontant reboot, ingen "blå sener"
--
MVH
Pico

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-11-08 19:37

Pico wrote:

> Spontant reboot, ingen "blå sener"

Er "automatisk genstart ved fejl" slået fra?

Jesper Poulsen

Fra : Pico

Dato : 07-11-08 22:54

Jesper Poulsen wrote:

> Er "automatisk genstart ved fejl" slået fra?

Nu er det ikke min maskine og jeg har ikke sat den op, men jeg tror ikke
"automatisk genstart ved fejl" er slået fra, jeg ser tidligst maskinen næste
fredag og der bliver ikke så meget tid til at rode med den
Jeg forstår ikke at det kun er dvd drev den laver de numre med, men jeg må
vel prøve at slette drevene og kontrollerne, så vidt jeg husker installere
XP dem igen uden videre indgriben ved genstart, er det ikke rigtigt ? Så er
det bare at håbe i386 ikke er slettet af den der insatallerede XP, men for
en sikkerheds skyld må jeg nok tage en XP skive med.
--
MVH
Pico

Fra : Hauge

Dato : 08-11-08 09:32

Pico wrote:
> Jeg forstår ikke at det kun er dvd drev den laver de numre med

Prøvede du det forslag som jeg skrev tidligere i denne tråd?

/Hauge

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-11-08 10:15

Hauge wrote:

> Prøvede du det forslag som jeg skrev tidligere i denne tråd?

Har du læst _hele_ det indlæg du svarede på?

Jesper Poulsen

Fra : Hauge

Dato : 08-11-08 10:19

Jesper Poulsen wrote:
> Har du læst _hele_ det indlæg du svarede på?

Aeh, overså "fredag". Ellers kan jeg ikke se hvad du mener.

/Hauge

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-11-08 10:23

Hauge wrote:

> Aeh, overså "fredag". Ellers kan jeg ikke se hvad du mener.

Præcis. Fredag i _næste_ uge...

Jesper Poulsen

Fra : Hauge

Dato : 08-11-08 10:27

Jesper Poulsen wrote:
> Præcis. Fredag i _næste_ uge...

Hehe, kan dog trods alt godt regne ud, at når man kl 22:54 en fredag skriver
"fredag", så er det sikkert ikke samme fredag der kun er 66 minutter tilbage
af
Men ja, jeg overså det i første omgang.

Mvh Hauge

Fra : Pico

Dato : 08-11-08 14:07

Hauge wrote:

> Hehe, kan dog trods alt godt regne ud, at når man kl 22:54 en fredag
> skriver "fredag", så er det sikkert ikke samme fredag der kun er 66
> minutter tilbage af
> Men ja, jeg overså det i første omgang.

Nu må I ikke være "onde" ved hinanden, jeg prøver næste gang jeg er ved
maskinen. Forløbig tak for forslagene som vil blive prøvet. Skal nok vende
tilbage.
--
MVH
Pico

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-11-08 14:42

Pico wrote:

> Nu må I ikke være "onde" ved hinanden, jeg prøver næste gang jeg er ved

Det er vi heller ikke...

Jesper Poulsen

Fra : Pico

Dato : 14-11-08 22:46

Pico wrote:

> Nu må I ikke være "onde" ved hinanden, jeg prøver næste gang jeg er
> ved maskinen. Forløbig tak for forslagene som vil blive prøvet. Skal
> nok vende tilbage.

Nåede det ikke i dag, prøver næste gang.
--
MVH
Pico

Fra : Hauge

Dato : 07-11-08 14:24

Pico wrote:
> Ellers nogen forslag udover at installere XP forfra.

Geninstaller brænderprogrammet, da det er det der bliver startet når en tom
skive bliver sat i maskinen.

Eventuelt, hvis du har en eller anden form for CD-notifikations-program til
at køre, sådan et der kan finde ud af hvilken type "dims" du putter i
maskinen, f.eks. mp3-afspiller og lign, det kan lave samme rod.

Men kort fortalt, så prøver din maskine at starte et program der ikke
fungerer efter hensigten, når den møder en tom skive i dit drev.

Mvh Hauge