Opgradering af RAM fra 2GB>3GB
Fra : pallesigsgaard@gmail~

Dato : 06-11-08 03:22

Hej,

Har en bærbar med 2 x 1GB DDR2 SDRAM SO-DIMM (PC2-5300 667MHz for nu
at være helt præcis), og jeg vil gerne opgradere med noget ekstra
RAM.

Styresystem: Vista Ultimate 32bit (som så vidt vides kun understøtter
3GB RAM)

Spørgsmålet er: Kan jeg bare tage det ene 1GB-modul ud og erstatte med
et nyt 2GB-modul (så opsætningen bliver 1x1GB + 1x2GB = i alt 3GB),
eller er det nødvendigt/bedre at købe to nye 2GB-moduler og sætte i,
og så leve med at systemet kun bruger 3 af 4GB?)

Jeg vil selvfølgelig helst nøjes med at købe et nyt modul, men hvis
det fungerer bedre med 2 ens må jeg bide i det sure æble.

Mao: nogen der kan lære mig lidt om opsætning af RAM?

VH
Palle

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-11-08 12:51

pallesigsgaard@gmail.com wrote:

> Har en bærbar med 2 x 1GB DDR2 SDRAM SO-DIMM (PC2-5300 667MHz for nu

Så skal du over i dk.edb.hardware.baerbar

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-11-08 12:58

pallesigsgaard@gmail.com skrev bl.a.:

> [...]
> eller er det nødvendigt/bedre at købe to nye 2GB-moduler og sætte i,
> og så leve med at systemet kun bruger 3 af 4GB?)

Ja, hvis maskinen understøtter så meget ram samt 2gb klodser.

Eksempelvis kan en fujitsu-siemens LI 1818 ikke køre med mere end max 2gb
i alt.

Så kig i manualen eller spørg producenten, hvad max er.

Claus

Fra : pallesigsgaard@gmail~

Dato : 06-11-08 11:25

Tak Claus og undskyld Jesper m.fl. - så det, og tråden fortsætter i
bærbar-afdelingen. En fejl.