Forespørgsel: Barilla pasta.. hvor kan det~
Fra : Tue Backhausen

Dato : 25-07-01 08:07

Hej!

Jeg søger oplysninger om, hvor i Danmark man kan købe Barilla pasta,
da jeg mener dette er en suveræn tørpasta.

Er der nogen der har kendskab til kæder/enkeltbutikker der fører dette
mærke, ville jeg værdsætte informationer herom.

Har selv ledt rimeligt intensivt i Odense, bl.a. i mange
supermarkedkæder, specialforretninger, etc., men uden held

Tue Backhausen.

Fra : Henrik Vest

Dato : 25-07-01 08:36

> [...]
> Har selv ledt rimeligt intensivt i Odense, bl.a. i mange
> supermarkedkæder, specialforretninger, etc., men uden held

Netto har i et par gange om året tilbud på forskellige slags Barilla pasta
Det løser måske ikke dit akutte "behov" ... men betraft det som et hint

Dansk Supermarked (Føtex og Bilka) får produceret en pasta-serie
kaldet "Eminente" i italien på durum hvede semolina og æg som jeg
synes er god. Normalt er prisen i Bilka DKK 20,- for to pakker á 250 g

Velbekomme
Henrik V

Fra : Tue Backhausen

Dato : 25-07-01 13:51

> Netto har i et par gange om året tilbud på forskellige slags Barilla pasta
> Det løser måske ikke dit akutte "behov" ... men betraft det som et hint

Et kanon hint endda - tak for det, jeg må til at checke
Nettoreklamerne

> Dansk Supermarked (Føtex og Bilka) får produceret en pasta-serie
> kaldet "Eminente" i italien på durum hvede semolina og æg som jeg
> synes er god. Normalt er prisen i Bilka DKK 20,- for to pakker á 250 g

Normalt bruger jeg Divella (kan købes i Magasin i Odense) som
'erstatning' for Barilla, men jeg vil da prøve din forslag. Divella er
i øvrigt en fin fin pasta, men der er stadigvæk intet der i mine øjne
slår Barilla.

Men tak for tips'ne.

Tue Backhausen.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 25-07-01 21:05

25 Jul 2001 00:07:28 -0700 skrev backhausen@worldonline.dk (Tue
Backhausen)

Hej Tue,

>Jeg søger oplysninger om, hvor i Danmark man kan købe Barilla pasta,
>da jeg mener dette er en suveræn tørpasta.

Du har ganske ret.

Den gang jeg købte en del af den, var det hos mit yndlings-indkøbssted -
Supermarco, og et kig på deres side, fortæller at de stadig har
*massere* af Barilla: http://www.ello.dk

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Christian Flintrup

Dato : 09-08-01 20:19

Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> wrote:

> Den gang jeg købte en del af den, var det hos mit yndlings-indkøbssted -
> Supermarco, og et kig på deres side, fortæller at de stadig har
> *massere* af Barilla: http://www.ello.dk

hvis Tue ikke bor i nærheden af supermarco (Kbh.SV) så har
Netto også jævnligt Barilla-pasta, endda til billig penge.

--
hilsen Tina

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-08-01 20:53

Tue Backhausen <backhausen@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
> Har selv ledt rimeligt intensivt i Odense, bl.a. i mange
> supermarkedkæder, specialforretninger, etc., men uden held

Hej Tue

Supermarco i København SV har det. De sender sikkert gerne til dig. Hvis
du sender en mail til Fru Netto, så får du svar på hvornår Netto igen
kører Barilla pasta.

Alternativt kan jeg anbefale De Cecco fra Irma, som også er en
fremragende tør pasta. Generelt skal du kigge efter om pastaen er ru -
for så er den god. Grunden til at den skal være ru, er at så klæber
saucen til pastaen. Mange fine tørpastaer er lavet i kobberforme.

Tørpasta er langt bedre end frisklavet pasta, da du kan koge den al
dente - det kan man slet ikke med frisk pasta.

Du skal aldrig koge pastaen i det antal minutter, der står på pakken -
du skal teste dig frem. Smag på pastaen når den tid der står på pakken
nærmer sig. Når den er al dente - dvs. 99% gennemkogt, så er den klar.

Serveres rygende varm - husk at når man skal have pasta, så venter
gæsterne på at den er klar og ikke omvendt.

Pasta koges sådan: stor gryde, masser af kold frisk vand, salt i når det
koger, koges for fuld knald - ikke noget med at simre. Når det er færdig
så hældes det i et dørslag og serveres straks - ikke noget med at skylle
med kold vand.

Velbekomme.......

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : -- kent --

Dato : 09-08-01 21:47

On Thu, 9 Aug 2001 21:52:54 +0200 in <news:dk.kultur.mad+drikke> Jesper
Haaber Gylling wrote:

<klipp>

>Supermarco i København SV har det. De sender sikkert gerne til dig. Hvis
>du sender en mail til Fru Netto, så får du svar på hvornår Netto igen
>kører Barilla pasta.

Annars kan du passa på om du tagit tåget över till Malmö någon gång. Alla
stora matvarubutiker (till exempel Malmborgs som det finns flera stycken
stora av i Malmö) har ett stort sortiment av Barilla. Alltid.

Och dessutom säkerligen billigare än i Köpenhamn.

<klipp>