On 4 Nov., 23:45, Michael Vorre <michael.vo...@NOSPAMgmail.com> wrote:
> I forbindelse med en rejse til Spanien næste år har familien købt et par
> biletter hos Kronerejser (der er ikke stillet krav om noget specielt
> flyselskab).
>
> Biletterne som er fremsendt fra Kronerejser er fra Sterling og
> Kronerejser henviser nu til at der ikke er dækning for rejsen idet de
> blot henviser til reglerne i garantifondens regler.
>
> Men vi har jo ikke købt biletterne hos Sterling, vi har heller ikke haft
> indflydelse på at rejsen skulle ske med Sterling - vi har blot bestilt
> en rejse fra A til B ?
>
> Har Kronerejser ingen ansvar i denne forbindelse, normalt plejer
> muligheden for indtjening og risiko jo at følges ad. Men hvis
> Kronerejsers postulat på deres hjemmeside er rigtig har de altså ingen
> risiko ved at sælge flyrejser, blot en mulighed for at tjene penge ?
>
> Er det Kronerejser der skal rejse kravet til Sterling boet eller er det
> os selv (har læst at boet som minimum skal betale skatter og afgifter
> tilbage til kunderne) ?
>
> Nogen der ved hvordan vi skal forholde os ?
>
> Hilsen
> MV
Der er en haj her der har åbnet en site
http://krav-i-sterling.dk/
som Kronerejser skriver: Kun købt flybillet?
Har du bestilt en flybillet med Sterling, ikke kombineret med hotel,
billeje m.v., har du desværre ikke mulighed for at få din billet
refunderet. Vi anbefaler at du/I kontakter jeres kreditkortselskab
eller forsikringsselskab for at få dækket evt. tab på billetten. Kun
køb af flybillet er ikke omfattet af hverken rejsegarantifonden eller
pakkerejseloven.
Hvis du har betalt med kreditkort henvend dig via din Bank med en
Indsigelse .....
vh Bo