Trådløs bluetooth stereo headset med
Fra : Rainman

Dato : 05-11-08 07:22

Har igennem længere tid ønsket mig et bluetooth stereo headset med
mikrofon til min desktop PC, og har kig på en Plantronics Pulsar 590E:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=460571&

Nogen som har erfaringer med den? Jeg er i tvivl om lydkvaliteten er i
orden, men skal dog sige at jeg ikke er feinschmecker hvad dette angår.

M.h.t. bluetooth dongle hvad kan da anbefales til sikring af en
problemfri parring?

Kan jeg samtidigt parre den til min mobil med bluetooth således at den
både kan virke i forhold til både desktop og mobil?

Andre forslag til bedre produkter modtages gerne. Må gerne være dyrere
hvis man får tilsvarende mere "value for the money"

P.f.h.t. for hjælpen.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-11-08 08:02

Rainman wrote:

> Nogen som har erfaringer med den? Jeg er i tvivl om lydkvaliteten er i
> orden, men skal dog sige at jeg ikke er feinschmecker hvad dette angår.

Båndbredden på BT sætter begrænsningen, så du skal ikke stille høje
forventninger til lydkvaliteten.

Jesper Poulsen

Fra : Rainman

Dato : 05-11-08 09:19

Jesper Poulsen wrote:

> Båndbredden på BT sætter begrænsningen, så du skal ikke stille høje
> forventninger til lydkvaliteten.

Tak Jesper. Jeg har måske fokuseret for meget på bluetooth ud fra at det
jo er nemt at få til at spille. Skal jeg istedet kigge på noget
radiobaseret, og hvad kan i givet fald anbefales (helst med mikrofon)?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-11-08 08:53

Rainman <rainman@rainman.com> wrote in news:gere2q$2dil$1
@newsbin.cybercity.dk:

> [...]
>
> Nogen som har erfaringer med den? Jeg er i tvivl om lydkvaliteten er i
> orden, men skal dog sige at jeg ikke er feinschmecker hvad dette angår.

Som Jesper skriver er båndbredden på BT begrænset, og det påvirker
kvaliteten. Men hvis dine krav til kvalitet er "almindelige", vil det
sikkert være fint til spil o.lign, sålænge du ikke har andre BT enheder.

Jeg har et Jabra BT320, og hvis jeg samtidig benytter mit BT ur har det
hørbar indflydelse på lydkvaliteten.

> M.h.t. bluetooth dongle hvad kan da anbefales til sikring af en
> problemfri parring?

Hvad headset producenten måtte anbefale.

> Kan jeg samtidigt parre den til min mobil med bluetooth således at den
> både kan virke i forhold til både desktop og mobil?

Ikke samtidig, uden det har betydning for kvaliteten. Stereo BT udnytter
i forvejen størstedelen af båndbredden.