En film efterlyses.
Fra : Jan Jepsen

Dato : 24-07-01 23:46

Jeg leder efter titlen på en film hvor jeg kan huske en del af handlingen ;

Noget med en lang togrejse. Togrejsen går gennem Rusland. I toget er en
kasse der indeholder noget ,et monster af en art. Når passagerne kigger ind
i kassen ser de et øje ,og de bliver blinde. Jeg mener Klaus Kinski spiller
med i filmen men er ikke sikker da jeg måske blander den sammen med Doktor
Zivago.

Et skud er at filmen er fra 60'erne ,måske 70 'erne.

Enhver oplysning der kan føre til opklarelse af denne films titel er meget
ønskværdig.

Jan Jepsen

--
Posted from pasmtp.tele.dk [193.162.159.95]

Fra : Henrik Larsen

Dato : 25-07-01 00:01

Jan Jepsen <silverstone@get2net.dk> skrev i en
> [...]
>Rusland. I toget er en kasse der indeholder noget ,et monster
>af en art. Når passagerne kigger ind i kassen ser de et øje ,

Det er klassikeren "Horror Express" (1972) med Christopher Lee og Peter
Cushing i hovedrollerne. Telly Savalas overspiller heftigt som en kosak
officer. Filmen har været udsendt på dansk lejevideo (ABCollection) og
salgsvideo (Scanbox).

Vh Henrik