Ukendt medie
Fra : Jes Søndergaard

Dato : 04-11-08 17:55

Et familiemedlem har for nogle år siden fået denne med en ordbog:
http://www.jessoendergaard.dk/medie.jpg

Hvilken hardware skal man have for at benytte den?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-11-08 17:57

Jes Søndergaard wrote:

> Hvilken hardware skal man have for at benytte den?

Det er en CD eller en DVD.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 04-11-08 17:59

Jes Søndergaard wrote:

> Et familiemedlem har for nogle år siden fået denne med en ordbog:
> http://www.jessoendergaard.dk/medie.jpg
>
> Hvilken hardware skal man have for at benytte den?

Hvor stor er den?

Har I prøvet CD-drevet?

Fra : Kim

Dato : 04-11-08 18:44

"Jes Søndergaard" <mail@jessoendergaard.dk> skrev i meddelelsen
> Et familiemedlem har for nogle år siden fået denne med en ordbog:
> http://www.jessoendergaard.dk/medie.jpg
>
> Hvilken hardware skal man have for at benytte den?
Det er en ganske alm. CD. Formodentlig Politikens ordbog,
ligner det...
Selv om faconen er lidt pudsig, skal den blot i CD-drevet.

Mvh, Kim

Fra : Jes Søndergaard

Dato : 04-11-08 19:07

Kim wrote:

> Det er en ganske alm. CD. Formodentlig Politikens ordbog,
> ligner det...
> Selv om faconen er lidt pudsig, skal den blot i CD-drevet.

Tak for svarene. Den er 8,5 x 5,8 cm. Jeg snakkede lige med personen, som
forsøgte med CD-ROM-drevet, og det virker.

Fra : Jes Søndergaard

Dato : 04-11-08 19:08

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-11-08 19:18

Jes Søndergaard skrev bl.a.:

> Tak for svarene. Den er 8,5 x 5,8 cm. Jeg snakkede lige med personen,
> som forsøgte med CD-ROM-drevet, og det virker.

Brug den kun, når det er absolut nødvendigt. Det er nogle lorteskiver, som
ødelægger drevet. De er ofte meget dårligt afballanceret pga af den bizarre
form, så der opstår alt for mange vibrationer, som ødelægger drevet.

Claus

Fra : Jesper Juul

Dato : 04-11-08 19:16

Kim skrev:
> [...]
> ligner det...
> Selv om faconen er lidt pudsig, skal den blot i CD-drevet.

Medmindre der er tale om et slot in drev, så får man store problemer når
man prøver at få den ud igen.

Jesper

Fra : Mads

Dato : 04-11-08 23:42

On Tue, 04 Nov 2008 19:16:07 +0100, Jesper Juul <jesperjuul@gmail.com>
wrote:

>Medmindre der er tale om et slot in drev, så får man store problemer når
>man prøver at få den ud igen.

Du mener vel det modsatte af det du skrev.

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-11-08 10:45

Mads skrev:

> Du mener vel det modsatte af det du skrev.

Ikke forstået?

Jesper

Fra : Mads

Dato : 05-11-08 17:53

On Wed, 05 Nov 2008 10:45:00 +0100, Jesper Juul <jesperjuul@gmail.com>
wrote:

>Ikke forstået?
>
>Jesper

Tilføj et "for" efter kommaet. Uden det betyder din sætning det
modsatte, nemlig at den lille special CD kun kan bruges i et
slot-in drev. Ja, jeg går da ud fra at du mente det modsatte.

mvh Mads

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-11-08 21:59

Mads skrev:

> Tilføj et "for" efter kommaet. Uden det betyder din sætning det
> modsatte, nemlig at den lille special CD kun kan bruges i et
> slot-in drev. Ja, jeg går da ud fra at du mente det modsatte.

Ahhh ja, nu gik der et lys op, jep man får store problemer hvis man
prøver at smide sådan en "cd" i et slot in drev.

Jesper

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-11-08 22:11

Jesper Juul wrote:

> Ahhh ja, nu gik der et lys op, jep man får store problemer hvis man
> prøver at smide sådan en "cd" i et slot in drev.

Er det ikke først når man prøver at få den ud igen at man får problemer?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jesper Juul

Dato : 06-11-08 08:58

Erik Olsen skrev:

> Er det ikke først når man prøver at få den ud igen at man får problemer?

Det tror jeg faktisk ikke, men prøv det

Jesper

Fra : Mads

Dato : 05-11-08 23:24

On Wed, 05 Nov 2008 21:59:21 +0100, Jesper Juul <jesperjuul@gmail.com>
wrote:

>Ahhh ja, nu gik der et lys op, jep man får store problemer hvis man
>prøver at smide sådan en "cd" i et slot in drev.
>
>Jesper

Ja, dansk kan være et svært sprog, selv for de indfødte.

mvh Mads

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-11-08 17:32

Mads skrev bl.a.:

> Du mener vel det modsatte af det du skrev.

Nej, han skrev bare det modsatte af det han mener..

Claus

Fra : Kim

Dato : 04-11-08 18:47

> [...]
> http://www.jessoendergaard.dk/medie.jpg
>
> Hvilken hardware skal man have for at benytte den?
Du kan se forskellige faconer på CD'er her:
http://www.nierle2.com/de/artikelkategorie/8/CD-R_Card_Format.html

Mvh, Kim