Gnus, Sunsite og encoding
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 26-10-08 12:54

I kraft af et defekt bundkort, er jeg blevet tvunget ud i at flytte
min Gnus til en anden server :( Da jeg ikke pt. har adgang til min
gamle .emacs, er jeg tvunget til at genskabe konfigurationen fra
bunden. Det virker nogenlunde, men jeg har nogle grimme problemer med
de tre danske special-tegn, der ender op som firkanter, uanset hvilke
indstilling jeg justerer. Indtil videre er det gnus-default-charset,
mine mule-settings og LANG jeg har pillet i, men uheldigvis uden et
gavnligt resultat.

Terminalen snakker unicode, LANG er sat til da_DK.utf8, og
gnus-default-charset er utf-8, men af uransagelige grund, blive det
stadig til en gang irriterende firkanter. Derfor modtager jeg gerne
hints om hvordan jeg fremover kan udelade den noget kryptiske
formulering der kommer af ikke at kunne bruge de sidste tre bogstaver.

--
Wegge - Der pt. mangler noget basalt omkring charset encoding.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 26-10-08 13:00

Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk> writes:

> [...]
> hints om hvordan jeg fremover kan udelade den noget kryptiske
> formulering der kommer af ikke at kunne bruge de sidste tre bogstaver.

Lige en hurtig test:

Åse æder Østersøøsters og ål fra det Ægæiske hav.

--
Wegge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-08 13:49

Anders Wegge Jakobsen skrev:

> Lige en hurtig test:

Vi har både dk.test og dk.test-æøå til den slags.

> Åse æder Østersøøsters og ål fra det Ægæiske hav.

Der er ingen problemer med dit indlæg hos os andre (ud over dem
der ikke kan læse UTF.-8 selvfølgelig). Headerne er helt i orden:

Bertel

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 26-10-08 17:23

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> writes:

> Vi har både dk.test og dk.test-æøå til den slags.

Jeg ved det, men det slog mig som værende en lille smule uhøfligt at
bræge op om problemer med æøå, uden at give et eksempel på hvordan de
så ud.

> Der er ingen problemer med dit indlæg hos os andre (ud over dem der
> ikke kan læse UTF.-8 selvfølgelig). Headerne er helt i orden:

Ja, selv Google groups lader til at acceptere dem.

Problemet viste sig at være et helt andet sted, nemlig en manglende
set-terminal-coding-system 'utf-8), så det har kun været et problem
lokalt.

--
Noget ...