Webcam lang distance :o)
Fra : Henning Lund

Dato : 01-11-08 18:08

Når man nu skal have placeret et webcam ca 25 meter fra
computeren, hvad er bedst og billigst? Skal man købe usb cam,
hvilket, og så har jeg hørt man kan få et eller andet der kan
forlænge usb kabler, hvad er det.

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Ole C

Dato : 01-11-08 18:50

Henning Lund skrev blandt andet:

> Når man nu skal have placeret et webcam ca 25 meter fra
> computeren, hvad er bedst og billigst? Skal man købe usb cam,
> hvilket, og så har jeg hørt man kan få et eller andet der kan
> forlænge usb kabler, hvad er det.

Mon ikke du i stedet skal se efter et trådløst webcam i stedet for at rode
med USB-kabler?

--
vh
Ole C

Fra : Henning Lund

Dato : 01-11-08 19:09

Ole C <mail@FJERNolec.dk> skrev:

> Mon ikke du i stedet skal se efter et trådløst webcam i stedet
> for at rode med USB-kabler?

Koster de ikke kassen?

Fra : Ole C

Dato : 01-11-08 20:09

Henning Lund skrev blandt andet:

> Koster de ikke kassen?

Jeg ved jo ikke hvad "kassen" er i dit univers - men check her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=47

--
vh
Ole C

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-11-08 00:51

"Henning Lund" <> skrev i meddelelsen
> Når man nu skal have placeret et webcam ca 25 meter fra computeren, hvad
> er bedst og billigst? Skal man købe usb cam, hvilket, og så har jeg hørt
> man kan få et eller andet der kan forlænge usb kabler, hvad er det.

Du skal da have sådan en fætter.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=432898&searchArea=&Soegeord=

mvh
Henning

Fra : Henning Lund

Dato : 02-11-08 01:11

Henning Præstegaard <onkelhenning@not.vallid> skrev:

> Du skal da have sådan en fætter.
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=432898&searchArea=&Soegeord=

Jeg hælder mere til USB da de er betydelig lettere at fo
streaming software til end de ip cameraer. Jeg har selv et ip
camera siddende, jeg kan ikke få software til den som kan
streame, så derfor arbejdes der i USB pt.

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 02-11-08 14:21

"Henning Lund" <dendurikke@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Når man nu skal have placeret et webcam ca 25 meter fra computeren, hvad
> er bedst og billigst? Skal man købe usb cam, hvilket, og så har jeg hørt
> man kan få et eller andet der kan forlænge usb kabler, hvad er det.

Du er ude i ekstremer med den længde på et USB kabel,
så du skal nok regne med at bruge 400-500kr, på en USB forstærker.

Fra : Henning Lund

Dato : 02-11-08 15:33

Leo Jørgensen <leo@leo.lir.dk> skrev:

> Du er ude i ekstremer med den længde på et USB kabel,
> så du skal nok regne med at bruge 400-500kr, på en USB
> forstærker.

Jeg har efter råd, fundet nogle extender der kan købes til et par
hundrede, måske det er en løsning.

Fra : Rado

Dato : 02-11-08 17:50

http://www.av-connection.dk/?PGr=395&ML=382
http://www.virtuavia.eu/shop/index.php?target=products&product_id=29811&sl=EN

--
Rado
"The really valuable thing is the Intuition. The intellect

Fra : Anders Bøgh Pedersen

Dato : 03-11-08 19:03

søn, 02 11 2008 kl. 15:32 +0100, skrev Henning Lund:

> Jeg har efter råd, fundet nogle extender der kan købes til et par
> hundrede, måske det er en løsning.
Du skal for inden hvor kameraet skal være have adgang til 220V, da at
der for inden af de 4 usbfærstærkere ikke er strøm nok til kamaraet
Dog ved jeg ikke hvor strøm til en usb forstærker bruger, men den bruger
vel strøm for at forstærke signalet.
Der er fra en usb port kun 500ma at gøre godt med.