Køler (fan) til E8400
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-11-08 11:22

Hejsa

Jeg er i gang med et stykke noget maskineri sammen til sønniken
(opgraderingsprojekt)
Jeg regner med at den nye maskine skal bygges omkring en E8400
Er den medfølgende køler "god nok"
Vi køber et nyt Antec P182 kabinet (aht airflow etc) i samme ombæring

tpf/Peter

Fra : Morten Stæhr

Dato : 01-11-08 15:14

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er den medfølgende køler "god nok"
> Vi køber et nyt Antec P182 kabinet (aht airflow etc) i samme ombæring

Sålænge der ikke skal overclockes er "BOX" køleren ok.
Larmes dog mere ende godt er :)

Fra : Morten Stæhr

Dato : 01-11-08 15:14

> [...]
> Er den medfølgende køler "god nok"
> Vi køber et nyt Antec P182 kabinet (aht airflow etc) i samme ombæring

Ja, den er ok, bare der ikke skal overclockes.

Fra : Mads

Dato : 01-11-08 19:00

On Sat, 1 Nov 2008 11:21:43 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

> [...]
>Er den medfølgende køler "god nok"
>Vi køber et nyt Antec P182 kabinet (aht airflow etc) i samme ombæring

Hej

Et Antec P182 kabinet er et lækkert støjdæmpende kabinet.
( jeg har selv et )
Box køleren er fin nok, men når du alligevel har givet omkring
1000 kr for kabinettet, så brug lidt ekstra på en køler som ikke
støjer, f.eks. en fra Scythe's serie af kølere. De er ikke dyre og
de er virkeligt gode.
Jeg ville også ofre lidt ekstra på en støjsvag strømforsyning, f.eks.
en Corsair.
Så kan du få en maskine der kun summer svagt.

mvh Mads

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-11-08 19:11

"Mads" skrev

> Et Antec P182 kabinet er et lækkert støjdæmpende kabinet.

Blandt andet pga de "langsomme" 120mm blæsere
Den yngste har et magen til

> [...]
> 1000 kr for kabinettet, så brug lidt ekstra på en køler som ikke
> støjer, f.eks. en fra Scythe's serie af kølere. De er ikke dyre og

Jeg havde bestilt en scythe andy samurai master, men har samtidigt bestilt
nogen "grønne" 120 mm fra revoltec som ikke er på lager
Laver jeg en ny bestilling så er cpukøleren ikke på lager æv

> Jeg ville også ofre lidt ekstra på en støjsvag strømforsyning, f.eks.
> en Corsair.

Seasonic S12 550w

> Så kan du få en maskine der kun summer svagt.

Ok - også tak til Morten :)

- Peter

Fra : Mads

Dato : 01-11-08 23:43

On Sat, 1 Nov 2008 19:11:07 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Seasonic S12 550w

Bestemt også en god PSU.

Den er nemlig lavet samme sted som Corsair's

mvh Mads

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-11-08 23:45

Mads wrote:

> Bestemt også en god PSU.
>
> Den er nemlig lavet samme sted som Corsair's

Ja, af Seasonic

--
Jesper Lund

Fra : Mads

Dato : 02-11-08 09:51

On 01 Nov 2008 22:44:44 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Ja, af Seasonic

Ja, jeg mente også kun at man faktisk fik det samme
ved at købe Corsair, bare til en lidt billigere pris.

mvh Mads

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 04-11-08 13:29

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> Er den medfølgende køler "god nok"
> Vi køber et nyt Antec P182 kabinet (aht airflow etc) i samme ombæring

Har selv omtalte kabinet med en E8400 og en Seasonic PSU - jeg vil meget
gerne have noget som er helt støjsvagt og blev anbefalet Xigmatek S1283
(http://www.xigmatek.com/product/air-hdts1283.php) som jeg har været
ganske glad for - personen der anbefalede den køler brugte den selv
passivt i det samme kabinet og samme CPU - dét har jeg dog ikke selv
afprøvet endnu.

Når du har brugt penge på et godt kabinet synes jeg det vil være
fornuftigt at sætte det sammen med en god køler, men det er jo
individuelt, hvor meget støj/varme betyder for én.

/Tommy

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-11-08 14:05

Tommy Ipsen wrote:

> (http://www.xigmatek.com/product/air-hdts1283.php) som jeg har været

Bunden er ikke helt jævn og den kan ikke vendes på mere end 2 måder.

Scythe KatanaII 2000 kan monteres i spring af 90 grader og den lægger an
mod CPU'en med en poleret overflade.

Den vil også sagtens kunne køle en bette Intel helt passivt - den kunne
køle min kraftigt (20%) overclockede Athlon64 med _varm_ luft.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-11-08 14:33

"Tommy Ipsen" skrev

> Når du har brugt penge på et godt kabinet synes jeg det vil være
> fornuftigt at sætte det sammen med en god køler

Det blev en scythe andy samurai master

- Peter