Opstarts problem
Fra : HCS [4030]

Dato : 29-10-08 09:21

Jeg har en Dell Dimension 5150 og oplever på det sidste at den er meget
sværd at få tændt på on/off knappen. Normalt vil knappen lyse grønt når man
tænder og computeren starter op, men nu står den bare og blinker gult og
først efter mange forsøg lykkes det at få statet computeren. Er der nogen
som har en idé til hvad der er galt, og hvordan jeg kan afhjælpe det.

Fra : Kenneth

Dato : 29-10-08 13:34

HCS [4030] wrote:
> [...]
> forsøg lykkes det at få statet computeren. Er der nogen som
> har en idé til hvad der er galt, og hvordan jeg kan afhjælpe

Mit umiddelbare gæt vil være strømforsyningen eller RAM fejl.

Når computeren er startet så er der ingen problemer?

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : HCS [4030]

Dato : 29-10-08 14:00

"Kenneth" <kenneth_no_more_spam@not.valid.email.com> skrev i en meddelelse

> Mit umiddelbare gæt vil være strømforsyningen eller RAM fejl.
>
> Når computeren er startet så er der ingen problemer?
>
> Med Venlig Hilsen / With Best Regards
> Kenneth Iversen
Nej, når den er startet er der ikke problemer mere.

Hilsen Hans

Fra : Kenneth

Dato : 29-10-08 15:43

HCS [4030] wrote:
> Nej, når den er startet er der ikke problemer mere.

Umiddelbart hvis det var RAM eller Strømforsyning
så burde der vel også være problemer efter den
er startet op.

Jeg læste lidt på diverse forumer, hvor der er andre der
har haft samme fejl med den Dell model, men der slukkede
computeren efter noget tid eller blev ustabil.

Der er en del der har haft problemer med bundkort også, men
igen så viser det sig også efter start.

Du kan evt. prøve at teste med http://www.ultimatebootcd.com/
Jeg ville tjekke ram først.

Fra : HCS [4030]

Dato : 29-10-08 16:04

> [...]
> computeren efter noget tid eller blev ustabil.
>
> Der er en del der har haft problemer med bundkort også, men

Hej Kenneth!

Tak for din interesse for mit problem! Jeg rettede henvendelse til Dell
support, og jeg må sige jeg er imponeret over deres servise. Der gik under
en time, fra jeg sendte en e-mail, til jeg havde et svar fra dem, som løste
problemet.

Løsningen var:
Jeg vil bede dig om at tage strøm kablet fra og trykke på power , efter et
kort øjeblik skal du sætte strømkabel på igen og så starte din computer op,
hvad sker der så?

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

www.pbase.com/hcstune

Fra : Kenneth

Dato : 30-10-08 01:50

HCS [4030] wrote:
> Løsningen var:
> Jeg vil bede dig om at tage strøm kablet fra og trykke på
> power , efter et kort øjeblik skal du sætte strømkabel på igen
> og så starte din computer op, hvad sker der så?

Det må siges at være en speciel løsning

Fra : Stig Johansen

Dato : 30-10-08 06:48

Kenneth wrote:

> Det må siges at være en speciel løsning

Det er lidt svært at afgøre om du er sarastisk.
Men ved at tage power kablet ud, sikrer man sig at der ikke er strøm på.

Når man trykker på power uden strøm på, fjerner (forbruger) man eventuelle
rest ladninger i kondensatorer m.m. i power-on kredsløbet.

Stig Johansen

Fra : Bikseo

Dato : 01-11-08 12:39

Jeg har samme startop problem med min vens Dell Stationære Pc.

Det har ikke hjulpet med tippet om at tage strømkable væk og trykke på
startknappen.

Min vens Computer vil kun starte når den har været helt kold.
Altså når den har været slukket i mindst 24 timer.
Så vil den godt starte op. Hvis jeg så prøver at starte den igen efter f.eks
5 timer - så
vil den ikke starte op.

Nogen som har en ide om hvad der kan være problemet når computeren skal være
kold for at starte op ?

Fra : Henning

Dato : 01-11-08 14:52

On Sat, 1 Nov 2008 12:38:41 +0100, "Bikseo" <Bikseo@snailgoo.com>
wrote:

>Jeg har samme startop problem med min vens Dell Stationære Pc.

Hvilken model?
Der har været problemer med defekte kondensatorer omkring cpu'en.