Password beskyttelse til usb-stick
Fra : JSH

Dato : 29-10-08 00:02

Hej
Jeg ER blevet givet et usb stick af mærket Dane-Elec Zmate Pen 16GB, men jeg
vil gerne have passwordbeskyttelse af mine data på usb-enheden i tilfælde af
at jeg skulle gemme/tabe enheden.

Hvem ved om der findes et program jeg kan placere på usb enheden, så kræver
password inden jeg kan se indholdet?

Jeg er ikke interesseret i en kryptering af filerne. Kun password
beskyttelse

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 29-10-08 09:12

JSH skrev:
> [...]
> password inden jeg kan se indholdet?
>
> Jeg er ikke interesseret i en kryptering af filerne. Kun password

TrueCrypt kan. Et gratis og godt program. Kræver dog at man sætter sig
grundigt ind i vejledningen, da processen med oprettelse af det
krypterede drev kan være lidt kompliceret. Det kan fungere på 2 måder
enten at man kryptere hele systemet eller opretter en container(=et
skjult drev). Du skal dog først kryptere det og derefter kopier filerne
over i det skjulte drev på usb-nøglen.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 29-10-08 09:15

Rasmus Bertelsen skrev:

> [...]
> enten at man kryptere hele systemet eller opretter en container(=et
> skjult drev). Du skal dog først kryptere det og derefter kopier filerne

Sorry. Jeg læste ikke indlægget helt færdigt. Se venligst bort fra dette
indlæg.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : JSH [9800]

Dato : 01-11-08 14:43

Nu har jeg leget lidt med Truecrypt.

Kræver det ikke at programmet er på de pc-ere der skal kunne læse min
usb-nøgle?

Jeg ville gerne have det sådan at jeg kunne læse min usb nøgle på alle
pc-ere efter at jeg havde indtastet et password.

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 01-11-08 15:15

JSH [9800] skrev:

> Nu har jeg leget lidt med Truecrypt.

TrueCrypt er perfekt til opgaven.

> Kræver det ikke at programmet er på de pc-ere der skal kunne læse min
> usb-nøgle?

Nej, det kan sagtens afvikles direkte fra usb-nøglen, jævnfør
traveler-mode og Traveler Disk Setup:

http://www.truecrypt.org/docs/?s=traveler-mode

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-08 18:58

Hej JSH.

Der findes et program - koster 19 $ - det hedder Lockngo. Jeg bruger det
selv på mine 2. store 16 GB USB pen - og de gør som du beskriver - at man
ikke kan se hvad der ligger på disken -før man har givet programmet
password. Kig her: http://www.keynesis.com/

Jeg kan love at det virker - det er et super program. Hvis du skulle komme
til at købe en større USB key eller den gamle går i stykker - så skriver du
en mail til firmaet og de låser programmet op - så du kan installerer det
igen på en ny USB. Super program -

Hilsen Jørgensen

Fra : JSH [9800]

Dato : 29-10-08 20:56

"Niels Jørgensen" <violvejSNABELAgmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> til at købe en større USB key eller den gamle går i stykker - så skriver
> du en mail til firmaet og de låser programmet op - så du kan installerer

Hej
Tak for svaret. Det ser rigtigt fint ud, men jeg er jo nordjyde - findes der
ikke noget shareware?

Fra : Max

Dato : 29-10-08 21:03

Hej JSH

> Tak for svaret. Det ser rigtigt fint ud, men jeg er jo nordjyde -
> findes der ikke noget shareware?

Jeg har da købt stick's hvor der fulgte sådan noget software
med, har du undersøgt om leverandøren tilbyder sådan noget ?

--
Mvh Max

Fra : JSH [9800]

Dato : 29-10-08 21:29

Ja, der findes ikke noget til den type jeg har.

Jeg har også en Sandisk 8GB og der er der U3 software på og det virker fint,
men det software passer kun til Sandisks usb sticks.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 30-10-08 22:20

Niels Jørgensen skrev:
> [...]
> selv på mine 2. store 16 GB USB pen - og de gør som du beskriver - at
> man ikke kan se hvad der ligger på disken -før man har givet programmet

Ja, det er fordi Lockngo krypterer indholdet (ifølge
http://www.thinkcomputers.org/v2/index.php?x=reviews&id=301 jeg kender ikke selv Lockngo).

JSH:

Det giver ikke nogen mening at have password, hvis indholdet ikke er krypteret. Hvilket
lockngo så åbenbart også er.

Men så kan man jo ligeså godt bruge fx Truecrypt.

Fra : JSH [9800]

Dato : 01-11-08 12:57

Hej
Jeg har nu hentet Microft My Private Folder, men synes ikke at jeg kan få
det til at virke på usb nøglen.

Den laver en mappe på pc-en, men det var jo usb nøglen jeg ville have
sikret.

Hjælp?