Siemens Esprima e5600 SIS Kan ikke forli~
Fra : Preben Larsen

Dato : 28-10-08 16:20

Hej
Jeg har sat en 320 GB samsung T166 harddisk i en Esprimo E5600
Men skidtet vil ikke boote hver gang, dvs. den ind imellem booter, især når
den har stået natten over,
men ellers stopper den bare i biosbilledet.
Det forsøgt med 3 forskellige bios versioner.. uden ændring..
OG jeg har endda haft disken i en helt anden PC hvor den også låser...
En anden disk af samme model giver samme fejl. dvs. det er ikke selve
disken. men kombinationen..
Det kører fint med en seagate 250gb...

Mon jeg bare skal opgive?
mvh
Preben

Fra : jk

Dato : 28-10-08 16:35

On Tue, 28 Oct 2008 16:20:18 +0100, "Preben Larsen"
<ingenadresse@nodomain.dk> wrote:

> [...]
>OG jeg har endda haft disken i en helt anden PC hvor den også låser...
>En anden disk af samme model giver samme fejl. dvs. det er ikke selve

Kunne være at strømforsyningen er svag ? bare en ledetråd. Prøv med en
anden strømforsyning, for man skal ikke bare købe en ny, hvis det ikke
er det. Jeg går ud fra at begge harddiske er samme type (sata2, f.eks.
eller IDE).
Men hvis det er et kompakt kabinet ? er strømforsyningen jo ikke
standard. Hvor kraftig er den strømforsyning ? i watt.
http://www.fujitsu-siemens.com/products/deskbound/personal_computers/esprimo_e_series.html

mvh

John

Fra : Preben Larsen

Dato : 29-10-08 00:47

> [...]
> Men hvis det er et kompakt kabinet ? er strømforsyningen jo ikke
> standard. Hvor kraftig er den strømforsyning ? i watt.

Hej John
Tja det kunne være, men den kører ellers fint med 2 SATA diske+IDE CDrom,
bare ikke de 320gb Samsung, og er ikke speciel varm, i morgen vil jeg lige
checke, men forbruget burde vel ikke være specielt højt, på den ene model
Det er SATA diske jeg har kun problemer med Samsung T166, 250GB kører bare
igennem..
OG det var helt det samme på en anden PC af samme type, vi en hel flok...
Men heldigvis er det kun en enkelt der skulle bruges til reserve i
videoredigeringen, derfor den store disk.
mvh
Preben