Ikke strøm nok, på USB-port...
Fra : Jacob Fich

Dato : 26-10-08 15:27

Hej NG.

Jeg har købt mig en MSI Wind netbook, samt et LiteON DX-8A1H dvd-
brænder-drev...
Nu finder jeg så bare ud af, at computeren ikke kan levere strøm nok
til drevet (via USB-stikket), så den fejler med brændingen.

Der medfølger en 230V netadapter, og med den tilsluttet, kører det som
det skal.

Men formålet var jo at være helt mobil. Altså ingen 230V tilsluttet.

Hvilke muligheder er der for at få drevet til at køre fejlfrit på
computeren, uden 230v adapter tilslutet?

Fra : Linde

Dato : 26-10-08 22:30

"Jacob Fich" <jbrafi@gmail.com> skrev i meddelelsen

Hvilke muligheder er der for at få drevet til at køre fejlfrit på
computeren, uden 230v adapter tilslutet?

Hvad med et dobbeltstik til USB, lidt ala det der følger med 3´s Huawei
modems.

Mvh
Linde

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 22:37

Linde skrev:

> [...]
> computeren, uden 230v adapter tilslutet?
>
> Hvad med et dobbeltstik til USB, lidt ala det der følger med 3´s Huawei

Ved du hvor man kan købe sådanne et?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-10-08 23:04

"Jacob Fich" <jacob_duvednok_brafi.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du hvor man kan købe sådanne et?

Du skal først lige se på den medleverede adapter - hvad gir den fra sig af
volt ?
Er det 5 volt kan du sagten bruge enten såda et Y-kabel eller et
USB-til-strøm kabel, altså USB i den ene ende og det lille, runde strøm-stik
i den anden ende.
Men vær opmærksom på at det lille, runde stik findes med forskellig
diameter, så du skal lige sikre dig at det passer sammen.

Men da jeg ikke lige kan finde dem på Brinck's side ved jeg ikke lige hvor
du kan købe sådanne kabler.... o:(

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Linde

Dato : 26-10-08 23:15

"Jacob Fich" <jacob_duvednok_brafi.dk> skrev i meddelelsen
> Ved du hvor man kan købe sådanne et?

Næ det ved jeg ikke, det er ikke lige til at finde de gængse steder ser det
ud til. Men det er jo intet andet end et ekstra strømstik, så mon ikke du
selv kan lave et. Skær forsigtigt isoleringen af kablet, og find den røde og
den sorte ledning frem, det er +5v og jord. De skal så forbindes til endnu
et USB-stik, se her for farver og pins:
http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml

Mvh
Linde

Fra : Rado

Dato : 27-10-08 00:43

http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=396289

--
Rado
"The really valuable thing is the Intuition. The intellect

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-08 16:55

Tak for alle de fine svar.

Jeg vil se lidt nærmere på det hele.
Prøver at bestille det der Y-kabel fra usbit.dk
Hvis det ikke virker, må jeg trylle. ;)