lidt ram / bundkort spørgsmpl?
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 26-10-08 17:05

Hej
Har en pc som har installeret 2 x 256mb DDR, 4mm mhz pc3200 ram. Disse vil
jeg gerne udskifte med 2 x 1 gb. Men kan se at man kan få andre hastigheder
(833 mhz) Kan man bare skifte ud til en hurtigere hastighed - og kan det
betale sig?

Så vidt jeg kan se er mit bundkort et ati ixp 300, men kan ikke rigtigt
finde noget data på det - kigger jeg forkert?

Til sidst: de 2 stik som er markeret på nedenstående billede mener jeg er et
sata stik - vil det sige at jeg bare kan tilslutte en sata hd?

http://img7.imagevenue.com/img.php?image=36835_Billede_001_122_607lo.jpg

Vh
Carsten

Fra : Kåre

Dato : 26-10-08 17:15

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:49049522$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> vil jeg gerne udskifte med 2 x 1 gb. Men kan se at man kan få andre
> hastigheder (833 mhz) Kan man bare skifte ud til en hurtigere hastighed -
DDR fås så vidt jeg husker kun op til 566MHz / PC4500.
DDR2 går længere op, men passer ikke i dit bundkort så.

Kåre

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 26-10-08 17:17

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@mail.dk> skrev i
meddelelsen news:49049522$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Til sidst: de 2 stik som er markeret på nedenstående billede mener jeg er
> et sata stik - vil det sige at jeg bare kan tilslutte en sata hd?

Du kan læse lidt om chipsettet her:
http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?id=1263&cid=6&pg=2
På side 8 og 9 er der også lidt info om dit bundkort (MSI MS-7031)

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-10-08 18:00

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
meddelelse news:49049815$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?id=1263&cid=6&pg=2
> På side 8 og 9 er der også lidt info om dit bundkort (MSI MS-7031)

Og her er manualen
http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/boards/Motherboards/MicroStar/MS-7031/Man_MS-7031_uk.pdf
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 27-10-08 21:13

> [...]
>
> Til sidst: de 2 stik som er markeret på nedenstående billede mener jeg er
> et sata stik - vil det sige at jeg bare kan tilslutte en sata hd?

tak for de hurtige svar

Kan det betale sig at montere 566 mhz i stedet for 400?

Er de 2 stik til sata og er det bare "plug n play" hvis jeg køber sådan en
hd+

Vh
Carsten

Fra : Kåre

Dato : 27-10-08 21:29

> Er de 2 stik til sata og er det bare "plug n play" hvis jeg køber sådan en
> hd+

Jeg er ikke ekpsert på området, men det ligner ikke de SATA stik jeg har
haft fingre i.
Det er sådan nogle blå nogle.
Men det kan godt være de kan se forskellige ud, jeg ved det ikke.

mvh
Kåre

Fra : PA

Dato : 28-10-08 15:12

> [...]
>

> Vh
> Carsten
>

>Køb nu 400 mhz 1 GB som manualen skriver
ellers kan du få problemer.

Ja det et helt normale SATA 150 stik.

MVH Per