KMV switch - urfordring
Fra : Christian

Dato : 25-10-08 18:03

Hej,

Jeg har en stastionær PC og en bærbar. Jeg kunne godt tænke mig en løsning,
hvor jeg med en KMV switch kan koble min bærbare til samme skærm, tastatur
og mus som den stationære. Formålet skulle være at jeg slipper på at have 2x
mus og tastatur på skrivebordet.

Jeg har kigget på forskellige løsninger og umiddelbart skulle det jo være
ligetil og så alligvel ikke. Jeg kan se at de KMV swtich jeg umiddelbar kan
finde understøtter PS/2 mus og tastatur (begge med runde stik) - og det har
min bærbare pc ikke. Når jeg kobler eksternt tastatur og mus til min
bærebare er det via USB.

Så her er det store spørgsmål...er der nogen der kender til en løsning i
form af en KMV-switch lignende ting som kan tage højde for at der ikke er de
runde stik-tilslutninger på den bærbare PC ?

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-08 21:57

"Christian" <cphl@ebox.dk> wrote in message

> Så her er det store spørgsmål...er der nogen der kender til en løsning i
> form af en KMV-switch lignende ting som kan tage højde for at der ikke er
> de runde stik-tilslutninger på den bærbare PC ?

Du kan bare sætte en USB --> PS/2 adaptor på. Den koster under 100 kr.

mvh
///M

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-10-08 01:56

///M wrote:

> Du kan bare sætte en USB --> PS/2 adaptor på. Den koster under 100 kr.

Virker ikke med alt udstyr.

Jesper Poulsen

Fra : dennis

Dato : 26-10-08 04:03

Jesper Poulsen wrote:

> Virker ikke med alt udstyr.

Det virker således kun med udstyr, som har support for begge porte.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-10-08 09:08

dennis wrote:

> Det virker således kun med udstyr, som har support for begge porte.

Præcis. Logitech G5 er USB _only_.

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-10-08 09:11

Jesper Poulsen skrev:

>Logitech G5 er USB only.

Tak for advarslen.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 15:13

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Virker ikke med alt udstyr.

Måske, men i denne situation vil jeg mene den gør. Du omtaler længere nede i
tråden en Logitech mus, men det her drejer sig om KVM. Der skal bare laves
signal til switchen.

mvh
///M

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-10-08 19:36

///M wrote:

> Måske, men i denne situation vil jeg mene den gør. Du omtaler længere nede i
> tråden en Logitech mus, men det her drejer sig om KVM. Der skal bare laves

Du kan ikke sætte en PS/2 > USB-konverter på en Logitech G5, og sætte
den til en KVM-switch og så skifte musen fra en PC til den næste.
G5'eren understøtter ikke PS/2.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-08 03:13

> [...]

> Du kan ikke sætte en PS/2 > USB-konverter på en Logitech G5, og sætte
> den til en KVM-switch og så skifte musen fra en PC til den næste.

Hvor kommer den G5'er ind i denne tråd?

mvh
///M

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-10-08 09:20

///M wrote:

> Hvor kommer den G5'er ind i denne tråd?

Den kommer der hvor jeg skriver at dit trick ikke altid vil virke. Du
tager noget for givet som du rent faktisk ikke aner en kæft om!

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-08 09:17

> Den kommer der hvor jeg skriver at dit trick ikke altid vil virke. Du
> tager noget for givet som du rent faktisk ikke aner en kæft om!

a) Jeg har aldrig udtalt at det altid vil virke. Det er dine ord.
b) Jeg forholder mig til spørgsmålet. Hvis brugeren har en mærkværdig mus
der ikke kan køre via en adapter, må han nødvendigvis skrive det ind i sit
spørgsmål. Hvis han har en normal virkende mus får han løsningen i mit svar.
Du ved ligeså lidt som jeg hvilken mus han har, og derfor har du ligeså lidt
hold i din påstand om at det ikke vil virke, som jeg har i at det virker
(bortset fra at de fleste mus virker via en adapter, hvilket giver mig mest
ret). :)
c) Vær opmærksom på dit sprog

mvh
///M

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-11-08 11:00

///M wrote:

> a) Jeg har aldrig udtalt at det altid vil virke. Det er dine ord.

"Du kan bare sætte en USB --> PS/2 adaptor på. Den koster under 100 kr."

> b) Jeg forholder mig til spørgsmålet. Hvis brugeren har en mærkværdig mus

Det gør du jo ikke.

> c) Vær opmærksom på dit sprog

Du kommer med misvisende vejledning!
- Det bør der rettes op på, ellers tror alle at man bare kan rette det
med en adapter. Det kan man ikke nødvendigvis. Det er dig der er
klaphatten her.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-08 11:21

> "Du kan bare sætte en USB --> PS/2 adaptor på. Den koster under 100 kr."

Jeg garanterer ikke det virker. Det er en ide.

> Det gør du jo ikke.

Øh - det må så være en tolkning du selv står inde for. Jeg forholder mig til
spørgsmålet med de oplysninger der er givet.

> Du kommer med misvisende vejledning!
> - Det bør der rettes op på, ellers tror alle at man bare kan rette det
> med en adapter. Det kan man ikke nødvendigvis.

Igen, jeg forholder mig til spørgsmålet. Jeg siger IKKE at man altid kan
bruge en adapter, men med de oplysninger der her er givet i spørgsmålet,
kan man.

>Det er dig der er
> klaphatten her.

Aha. Jamen så siger vi det. Ha' en god dag. Håber du bliver i bedre humør.

mvh
///M

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-11-08 11:40

///M wrote:

> Jeg garanterer ikke det virker. Det er en ide.

Ordet "bare" er ikke en idé - det er en løsning!

"Muligvis" kan antyde en idé. "Bare" er altså en færdig løsning der virker.

> Aha. Jamen så siger vi det. Ha' en god dag. Håber du bliver i bedre humør.

Jeg er skam i fint humør. Det ændrer dog ikke ved at dit oprindelige
svar gør dig til en af Usenets største klaphatte.

Jesper Poulsen

Fra : Daniel P

Dato : 26-10-08 01:18

"Christian" <cphl@ebox.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tastatur og mus som den stationære. Formålet skulle være at jeg slipper på
> at have 2x mus og tastatur på skrivebordet.

Ikke lige en hardware løsning... Jeg bruger at koble på fra min stationære
til min bærbare ved hjælp at fjernskrivbord som er indbygget i windows, hvis
de to computerer er på samme netværk er det meget nemt. Det virker fint til
tekstbehanling internet mm... ved ikke hvordan det vil virke ved tung
grafik.

Mvh Daniel

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-10-08 19:19

Daniel P:

> [...]
> det meget nemt. Det virker fint til tekstbehanling internet mm...
> ved ikke hvordan det vil virke ved tung grafik.

Din bærbar skal i så fald være sat op så fjernskrivebord accepterer
forbindelser.

Det er nok ikke særlig smart på en computer, der kommer ud fremmede
steder. Du har vel i det mindste sat din bærbar op så der skal logges
på med en konto, der er ikke er medlem af administrator gruppen.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Daniel P

Dato : 26-10-08 19:29

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> steder. Du har vel i det mindste sat din bærbar op så der skal logges
> på med en konto, der er ikke er medlem af administrator gruppen.

Jo, den er sat op til at skal logge på et domæne fra det uddannelse sted jeg
render rundt til dagligt, med dertil bruger og password..

Mvh Daniel

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-10-08 20:55

Daniel P:

> [...]
>
> Jo, den er sat op til at skal logge på et domæne fra det
> uddannelse sted jeg render rundt til dagligt, med dertil bruger og

Men derhjemme - hvor du bruger fjernskrivebord - logger du næppe på et
domæne. Så hva' sker der, når du så går på biblioteket, McDonalds og de
andre steder du kommer med din bærbar?

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Daniel P

Dato : 26-10-08 21:53

> Daniel P:

> Men derhjemme - hvor du bruger fjernskrivebord - logger du næppe på et
> domæne. Så hva' sker der, når du så går på biblioteket, McDonalds og de
> andre steder du kommer med din bærbar?

Når jeg starter den bærebar, skal der logges ind med bruger og pass fra
domænet, ligemeget hvor i landet jeg befinder mig...

Når jeg kobler op til den over fjernskrivbord, skal jeg lige ledes logge på
på samme måde...

Mvh Daniel

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-10-08 00:03

Daniel P:

> [...]
> pass fra domænet, ligemeget hvor i landet jeg befinder mig...
>
> Når jeg kobler op til den over fjernskrivbord, skal jeg lige ledes

Så hvis OP skulle vælge at bruge fjernskrivebord til at styre sin
bærbar i stedet for en KVM switch, så bør OP...

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Daniel P

Dato : 27-10-08 09:55

> Daniel P:

> Så hvis OP skulle vælge at bruge fjernskrivebord til at styre sin
> bærbar i stedet for en KVM switch, så bør OP...

Være opsat til at kræve brugerlogin !
- og alle brugerkontorer incl. administrator skal være beskyttet at
password.

Mvh Daniel

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-10-08 17:18

Daniel P <danielp@danielp.dk> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Være opsat til at kræve brugerlogin !
> - og alle brugerkontorer incl. administrator skal være beskyttet at
> password.

Nemlig!

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 26-10-08 17:18

> [...]
> form af en KMV-switch lignende ting som kan tage højde for at der ikke er
> de runde stik-tilslutninger på den bærbare PC ?

Hej
Hvad med en KMV switch med USB?

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=41&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal131=185954&Direction196=2&Sorted196=2&Direction958=2&Sorted958=&Submit.x=35&Submit.y=11

JJ

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-10-08 21:42

Christian skrev:
> Så her er det store spørgsmål...er der nogen der kender til en løsning i
> form af en KMV-switch lignende ting som kan tage højde for at der ikke er de
> runde stik-tilslutninger på den bærbare PC ?

De findes nu også med USB stik...

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306741&searchArea=products&Soegeord=tk-409
Den har jeg selv brugt i 8måneder, softwaren kan jeg ikke få til at
virke, men det kan man leve uden :)

En fin detalje er de porte man ikke bruger, kan kablet fjernes fra, så
man ikke skal have 2 ubrugte kabler til at ligge når man kun bruger 2
porte, men stadig har 2 ledige porte til gæste maskiner der skal laves
og lign.

Den har 2 usb porte til tastatur og mus, en vga port til skærmen og
højtaler/mikrofon ingang.

Jeg bruger ikke (længere) lyd delen, da den ikke kan låses uden
medfølgende software, men den virkede ok, hvis man da altid skal bruge
lyd fra den maskine man ser på.

I den anden ende er der et enkelt usb kabel og skærm kabel (lyd kablet
er seperat istedet for i det samlede kabel), så der skal kun bruges 1
usb port i den enkelte maskine selvom der er 2 usb enheder.

Ved skift til en maskine skal man vente ca. 10 sekunder inden den kan
styres, da usb forbindelsen fysisk afbrydes og genskabes ved skift, så
windows skal lige registrere usb enhederne igen.
Det giver desværre også usb ding/dong lyden hvis man ikke slår denne
helt fra.

Fra : Christian

Dato : 27-10-08 18:36

Hej,
Det lyder interessant. Havde overset at de også findes med USB tilslutning.
Jeg tror jeg prøve denne løsning

Tak for hjælpen

/Christian