Sony Dual LayerDVD/CD brænder
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 25-10-08 17:30

Denne brænder har nu fungeret perekt i 2½ år.
Men forleden ville jeg kopiere et par spor til en ekstern chip. Det
fungerede
ikke, og sidenhen kunne cd-en ikke afspilles af dette drev, men nok af et
andet
alm. CD-drev.
Brænder-drevet starter simpelthen ikke. Det kløj´s noget i det, men går ikke
igang.
Drevet kan godt afspille andre cd-er.
Kan det være drevet, der er ved at begynde at svigte - eller kan jeg have
udløst en eller anden beskyttelsesfunktion i CD-en? (Verve)
Mvh
Aksel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-10-08 17:53

"Aksel Pedersen" skrev i en meddelelse
> Kan det være drevet, der er ved at begynde at svigte - eller kan jeg
> have
> udløst en eller anden beskyttelsesfunktion i CD-en? (Verve)

Prøv i gruppen til DVD og CD - det kan være, at der er noget om emnet i
forvejen - ellers er der nok nogle, der ved en del om emnet

De hedder:

News:dk.edb.hardware,drev.dvd
News:dk.edb.hardware,drev.cd-rom
News:dk.edb.hardware,drev.cd+dvd

Jan

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 25-10-08 19:37

> Prøv i gruppen til DVD og CD - det kan være, at der er noget om emnet i
> forvejen - ellers er der nok nogle, der ved en del om emnet
>
> De hedder:
>
> News:dk.edb.hardware,drev.dvd (Lever stadig)
> News:dk.edb.hardware,drev.cd-rom (afgik vist april 2008)
> News:dk.edb.hardware,drev.cd+dvd (afgik vist ved døden april 2007)
>
> Jan

Tak for din respons. Jeg prøver den første.
Aksel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-10-08 15:46

Jan Vestergaard skrev: