PCI lydkort installeret = Ingen lyd...
Fra : Kåre

Dato : 23-10-08 19:45

Jeg har installeret et PCI lydkort (EMU 0404) i min ældre PC.
Installation gik problemfrit, og kortet dukker også op i Windows
kontrolpanel.
Jeg har disabled al onboard lyd.

Men der er ingen lyd

Hvad kan der være galt?

Der er selvfølgelig skruet op overalt, kabler er testet osv.

pft
Kåre

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 23-10-08 19:52

Kåre wrote:
> Jeg har installeret et PCI lydkort (EMU 0404) i min ældre PC.
> Installation gik problemfrit, og kortet dukker også op i Windows
> kontrolpanel.
> Jeg har disabled al onboard lyd.

I BIOS'en, eller..?

> Men der er ingen lyd
> Hvad kan der være galt?

Du er sikker på, at du har sat stikket/stikkene i de rigtige huller?
Det er ikke alle producenter som følger samme farvekodning af hullerne.

Fra : Kåre

Dato : 23-10-08 20:26

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:gdqh3v$msm$1@newsbin.cybercity.dk...

> I BIOS'en, eller..?
Ja.

> Du er sikker på, at du har sat stikket/stikkene i de rigtige huller?
> Det er ikke alle producenter som følger samme farvekodning af hullerne.

Det er store jack bøsninger ud fra lydkortet, og der står "OUT R" og "OUT L"
på dem, så den er ikke til at tage fejl af

Det er et lydkort til musik optagelse, med indbyggede DSP effekter og
"Breakout kabler".
Men det gør næppe den store forskel i forhold til almindelige lydkort.

mvh
Kåre

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-10-08 21:31

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men der er ingen lyd
>
> Hvad kan der være galt?
>
> Der er selvfølgelig skruet op overalt, kabler er testet osv.

Har du installeret driveren til lydkortet og kontrolleret i
Enhedshåndtering, at det er installeret korrekt?

Kurt

Fra : Kåre

Dato : 23-10-08 21:37

> Har du installeret driveren til lydkortet og kontrolleret i
> Enhedshåndtering, at det er installeret korrekt?
>
> Kurt

Ja det har jeg. Alt ser OK ud.

Jeg har lige prøvet at installere driver igen.
Nu brokker den sig så over at der mangler "Mixer enhed" nr jeg prøver at
indstille indspilnings niveau i kontrolpanelet...

Måske jeg skulle prøve at afinstallere hele pivtøjet igen (der følger 6-7
CD'er med med alverdens software).
Og så prøve først bare at installere driver og se om det virker.
Jeg ved ikke om de forskellige programmer kan gå ind og ødelægge noget?

Kåre

Fra : Kåre

Dato : 24-10-08 13:31

> [...]
> Og så prøve først bare at installere driver og se om det virker.
> Jeg ved ikke om de forskellige programmer kan gå ind og ødelægge noget?

Har prøvet at afinstallere alt, og installere igen, kun driver.
Det går igen godt. Windows finder kortet, og installerer fint fra CD.
Men bare ingen lyd...
Øv...

Kåre

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-10-08 15:09

Kåre skrev:

>Det går igen godt. Windows finder kortet, og installerer fint fra CD.

måske en opdateret driver kan hjælpe
http://www.emu.com/support/files/download2.asp?Centric=764&Platform=1

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 23-10-08 23:14

Kåre wrote:
> [...]
> Men der er ingen lyd
> Hvad kan der være galt?
> Der er selvfølgelig skruet op overalt, kabler er testet osv.

Er det de analoge udgange eller den digitale du vil bruge, og er det
indstillet korrekt, måske er det med jumper? (hvis der er begge dele altså).

Er du sikker på at kortet virker, og ikke har fået et stød, som har
brændt udgangene af?

Fra : Kåre

Dato : 24-10-08 06:11

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:gdqsun$10bc$1@newsbin.cybercity.dk...

> Er det de analoge udgange eller den digitale du vil bruge, og er det
> indstillet korrekt, måske er det med jumper? (hvis der er begge dele
> altså).
Analoge udgange.
Jeg har aldrig haft et ltdkort hvor der skulle sættes jumpere, men jeg kan
da lge prøve at tjekke det.

> Er du sikker på at kortet virker, og ikke har fået et stød, som har brændt
> udgangene af?
Kortet er købt brugt, men ser ud til at være behandlet helt korrekt. Leveret
i ESD pose i original emballage osv.
Om det virker er jo så gætteri.

Jeg vil ved lejlighed prøve om jeg kan få noget input på indgangene. Det er
næppe brændt af det hele...

mvh
Kåre