TRENDnet TV IP410W Wireless Pan/Tilt Inter~
Fra : phc

Dato : 22-10-08 02:44

Hej
Jeg har kig på sådan et kamera her:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=462088&searchArea=&Soegeord=server

Nogen der kender det og kan fortælle lidt på dansk om features?
Har jeg forstået det rigtigt, således at kameraet kan køre uden tændt
PC, blot via en wireless router til et NAS?

Mvh
Peter

Fra : Janus

Dato : 22-10-08 21:57

phc den 22-10-2008 10:43:
> [...]
> Har jeg forstået det rigtigt, således at kameraet kan køre uden tændt
> PC, blot via en wireless router til et NAS?

Funktioner:
Korrekt, kameraet kan køre uden tændt pc.
Du kan logge på det fra lan og wan
Du kan styre kameraets bevægelser og programmere det til 8 standard vinkler.
Du kan vist maskimalt overvåge op til 16 kameraer samtidigt.
Du kan definere størrelse og op til 2 (rektangulære felter) hvor motion
detect skal være aktiveret - samt hvor sensitivt kameraet skal være.
- herefter kan de billeder som det tager sendes pr email eller ftp.

erfaringer:
Jeg har selv haft det og returnerede det efter 2 dage da
billedkvaliteten er groteskt dårlig.
Jeg har set indbyggede webkameraer på discount bærbare gøre det bedre!

Ikke engang mine venner kunne genkende mig og det gengiver farver helt
sygt.

De fleste farver bliver gengivet som enten grå, hvid eller mintgrøn uden
smålig skelen til originalfarven (dvs både gul og brun bliver til
mintgrøn) - fuldt dagslys gør næsten ingen forskel.
Der er en funktion som hedder 'nightmode' men jeg kunne ikke konstatere
nogen forskel. Og man kan ikke køre S/H only.

Hvis du har brug for en e-mail, med et billede af en grynet mintgrøn
figur, som indikerer at du kommer hjem til et plyndret hus er det ok men
hvis du regner med at tyven bliver fanget på det grundlag bliver du nok
skuffet.

jeg har ikke fundet en løsning der passer mig men frygter at det har
noget med antallet af kr jeg skyder i projektet at gøre..

Fra : phc

Dato : 23-10-08 07:20

On 22 Okt., 22:57, Janus <ja...@tekstfyldcontumacious.net> wrote:
> [...]
>
> jeg har ikke fundet en løsning der passer mig men frygter at det har
> noget med antallet af kr jeg skyder i projektet at gøre..

tak for info.
jeg dropper det cam.
synes jeg har set gode billeder fra kameraer i 500kr klassen fra
linksys, men åbenbart ikke dette.

mvh
peter