Problem med IP5200R og blækpatroner
Fra : Kurt G

Dato : 21-10-08 22:09

Jeg har en IP5200R printer, hvor jeg næsten altid har problemer med
blækpatronerne.
Jeg bruger den ikke så tit, men jeg tror ikke, at det er det, det giver
problemet.
Jeg har nogle gange brugt uoriginale blækpatroner og skiftet chip fra de
originale til de uoriginale patroner. Derefter er de blevet 'resat' som
anvist af blækleverandøren.
Nu kommer den med en fejlmeddelelse:

"Flere blækbeholdere af følgende farve er installeret.
Sort[8]
Brug kun en enkelt blækbeholder pr. farve ad gangen."

Problemet er blot, at det er en original blæk, som er anvendt. Faktisk er
der i øjeblikket kun een uoriginal isat.

Nogle gange lykkes det at få den i gang ved at udtage de to sorte farver,
tænde for printeren, slukke igen, installere dem igen og tænde igen. Men det
er jo en temmelig træls proces hver gang den har været slukket!

Er der nogen, som har erfaringer af lignende art og har fundet ud af at løse
dem?

Mvh Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-10-08 18:10

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> det er jo en temmelig træls proces hver gang den har været slukket!
>
> Er der nogen, som har erfaringer af lignende art og har fundet ud af at

Jeg har en 4200 og har aldrig haft problemer med uoriginale patroner. Der
kan vel ikke være sket det, at på den uoriginale sidder en forkert chip. Jeg
ved faktisk ikke, om den chip der sidder på kan kende forskel, men i teorien
kunne man jo godt komme til at bytte rundt på dem.
Ellers vil jeg foreslå, at du prøver at afinstallere det hele og installere
det forfra.

Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 23-10-08 21:01

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> teorien kunne man jo godt komme til at bytte rundt på dem.
> Ellers vil jeg foreslå, at du prøver at afinstallere det hele og

Det har jeg faktisk prøvet, men det er jo selve printeren, der kommer med
fejlmeldingen.
Mvh Kurt