D-Link DI624+ trådløs router (log. ind) ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-10-08 05:57

Jeg har en D-Link DI624+ trådløs router, som kræver brugernavn og
adgangskode, når jeg vil ind i opsætningen. Det er flere år siden at jeg
sidst har været inde i den, og jeg husker desværre ikke længere brugernavn
og adgangskode.

Er der noget jeg kan nulstille el.lign, der gør at jeg kan komme ind i
routerens opsætning?

Claus

Fra : Morten

Dato : 21-10-08 07:42

> Er der noget jeg kan nulstille el.lign, der gør at jeg kan komme ind i
> routerens opsætning?

Ja, man plejer at kunne nulstille routere totalt uden at kende passwords
såfremt man har fysisk adgang til dem, hvilket jo må antages i dette
tilfælde ;)

Kig i manualen til din router side 60:
http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIe5TTtvhLPG3yV3oU4t+gKltf8R1cfUgsH4hFynpyzdA/okNANrk2aXl
ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-624+/Documentation/DI-624plusManual.pdf

Download filen hvis Adobe klager over den er korrupt, så plejer de at ville
åbnes. Ignorer hvis den spørger om kinesiske tegnsæt - den er på engelsk :S

I øvrigt burde dk.edb.netvaerk.traadloest nok være den rigtige gruppe at
spørge i.

Mvh
Morten

Fra : Claus E Beyer

Dato : 21-10-08 13:19

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, man plejer at kunne nulstille routere totalt uden at kende
> passwords såfremt man har fysisk adgang til dem, hvilket jo må
> antages i dette tilfælde ;)

Tak for hjælpen. Det vil jeg prøve.

Claus

Fra : J

Dato : 21-10-08 14:02

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og adgangskode.
>
> Er der noget jeg kan nulstille el.lign, der gør at jeg kan komme ind i

Sæt en kuglepen i enden af den i nogle sekunder (med afbrudt strøm).

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-08 15:23

"J" <j@nospam.xy> wrote in message
> Sæt en kuglepen i enden af den i nogle sekunder (med afbrudt strøm).

Ah - det nytter vist ikke noget. Der skal være strøm på imens :)

mvh
///M

Fra : Brian H

Dato : 21-10-08 22:03

"///M" <nomail> skrev i meddelelsen

> "J" <j@nospam.xy> wrote in message
>

> Ah - det nytter vist ikke noget. Der skal være strøm på imens :)

Og det er også derfor man har tændt sin pc mens men resetter BIOS/CMOS?

Fra : Morten

Dato : 22-10-08 07:36

> Og det er også derfor man har tændt sin pc mens men resetter BIOS/CMOS?

Det har jeg godt nok aldrig haft behov for. Men de fleste routere i dag
bruger flashram og har ikke noget batteri til at holde en hukommelseskreds
kørende. Derfor kan den ikke nulstilles hvis der ikke er strøm på.
Det der måske kan forvirre er, at nogle skal man trykke knappen ind /inden/
der sættes strøm på og /holde/ den inde mens man tænder. Men altså, uden
strøm, ingen reset.

Mvh
Morten

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-10-08 09:08

Brian H wrote:

> Og det er også derfor man har tændt sin pc mens men resetter BIOS/CMOS?

Nej, den resetter man mens PC'en er _slukket_ - alt andet kan få
katastrofale følger.

Jesper Poulsen

Fra : Morten

Dato : 22-10-08 09:25

> Nej, den resetter man mens PC'en er _slukket_ - alt andet kan få
> katastrofale følger.

Men der sidder jo også et batteri modsat en typisk router i dag.

Mvh
Morten

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-10-08 12:11

Morten wrote:

> Men der sidder jo også et batteri modsat en typisk router i dag.

Præcis. Kortslutningsjumperen kommer ikke i nærheden af
forsyningsspændinger sålænge der er power-off.

Jesper Poulsen

Fra : Brian H

Dato : 23-10-08 21:44

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, den resetter man mens PC'en er _slukket_ - alt andet kan få
> katastrofale følger.

Og det er jeg selvfølgelig klar over.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-10-08 12:11

Brian H wrote:

> Og det er jeg selvfølgelig klar over.

Jeg kunne da heller ikke forstå at en klog mand som dig kom med sådan en
udtalelse...

Jesper Poulsen