Vedr. en trojansk hest.....
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 24-07-01 21:52

ja, jeg har opfanget en der forsøgte at lægge en trojansk hest ind på min
computer, og har derefter fundet vedkommendes data via min firewall og
Neotrace. Derefter sendte jeg en klage til udbyderen (dansk ISP), og efter
få dage fik jeg en mail om at de manglede yderligere oplysninger for at
kunne gå videre. Det supplerede jeg dem så med, men derefter er der ikke
sket mere. Har sendt dem flere rykkere for at høre status i sagen, men intet
er kommet tilbage. Havd kan jeg gøre nu ? Er der et eller andet sted
hvor man kan klage over en udbyder ? På forhånd tak.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-07-01 22:16

Kasper Pedersen skrev:

>Neotrace. Derefter sendte jeg en klage til udbyderen (dansk ISP)

Hvilken?

--
Bertel

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 25-07-01 17:05

WOL

Fra : Anders Larsen

Dato : 25-07-01 18:55

Er det meget hvis man bliver udsat for en trojansk Horse 10 gange på en
dag??
Sommetider kom der 2-4 om dagen!!!

Anders L.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-01 19:25

Anders Larsen skrev:

>Er det meget hvis man bliver udsat for en trojansk Horse 10 gange på en
>dag?

Ja. Jeg har ikke modtaget én eneste nogensinde.

--
Bertel

Fra : Anders Larsen

Dato : 25-07-01 21:22

Hmm... så er jeg vel bare meget udsat eller hvad!!!

Anders L.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-01 22:48

Anders Larsen skrev:

>Hmm... så er jeg vel bare meget udsat eller hvad!!!

Ja.

Har du fast IP-nummer?

--
Bertel

Fra : Allan Olesen

Dato : 25-07-01 23:15

"Anders Larsen" <anders-larsen@b2mail.dk> wrote:

>Hmm... så er jeg vel bare meget udsat eller hvad!!!

Eller også må du uddybe, hvad du mener med "udsat for en trojansk
Horse".

Er det bare, at nogen forsøger at kontakte dig på en port, der er
kendt for at blive brugt af en trojansk hest?

Eller er det, at nogen forsøger at installere en trojansk hest på din
maskine?

Eller er det, at nogen tilsender dig en trojansk hest i email, og
forsøger at lokke dig til at installere den?

Du må i øvrigt gerne skrive under det, du svarer på, og klippe det
væk, du ikke svarer på.

--
Allan Olesen, Lunderskov

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-07-01 19:01

> [...]
sted
> hvor man kan klage over en udbyder ? På forhånd tak.

Du kan jo anmelde personen til politiet
http://www.anmeldelse.politi.dk/

/jesper/

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 25-07-01 21:40

"Jesper Nielsen" <JesperN@jubii.dk> wrote Wed, 25 Jul 2001 20:01:03
+0200 :

>Du kan jo anmelde personen til politiet

Sandsynligvis det eneste rigtige sted at anmelde den slags.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Ingolf