Kopi strømforsyning til HP?
Fra : Morten P

Dato : 20-10-08 19:16

Min strømforsynig til min HP bærbare (den med de nye stik) er brændt af.

Kan man ikke få en universal strømforsyning med stik til HP?
Eller i det hele taget bare stikket så skal jeg nok få det sat på en
universal til 100 kr selv

Fra : Morten

Dato : 21-10-08 07:50

> Min strømforsynig til min HP bærbare (den med de nye stik) er brændt af.

I det tilfælde har du jo et stik ;)

> Kan man ikke få en universal strømforsyning med stik til HP?
> Eller i det hele taget bare stikket så skal jeg nok få det sat på en
> universal til 100 kr selv

Så køber du en tilfældig der kan levere korrekt spænding og samme eller
flere antal ampere og klipper begge ledninger et passende sted og loder de
to sammen pænt med krypeflex og det hele. Vær lige OBS på at vende
polariteten korrekt. Evt. kan du lodde et hunstik på den afklippede
"originale" ledning hvis der sidder alm. DC-stik på
erstatningsstrømforsyningen. Det gjorde jeg til en ældre bærbar. Men det
afhænger af hvilket stiksystem din universalstrømforsyning leveres med.

Havde selv problemet med min HP, da det stik er lidt "sjovt". Næsten som et
alm. DC stik, men er tyndere i spidsen !?!! I hvert fald viste det sig
rimelig umuligt at finde løst. Det var for at slippe for at tage
strømforsyningen med når den enten blev brugt ved skrivebordet eller i
sofaen, det ville være dejligt ikke konstant at skulle slæbe en
strømforsyning også, så en ekstra var vejen frem.

Men http://www.powx.dk/ er ganske rimelig i pris med strømforsyninger :) Ja,
faktisk billigere end nogen universal jeg har set i danske butikker. Slet
ikke de horible 600-1000 kr. der tages for strømforsyninger mange steder.

Mvh
Morten