USB kabler med forstærker ? 5m
Fra : Preben

Dato : 20-10-08 13:45

Hej
Hvordan er det med lange USB kabler, jeg har læst at der findes AKTIVE
kabler.
Er det blot et kabel med lidt eekstra elektronik, eller skal de have en
særlig strømforsyning..
Sandberg viser et kabel med et større stik i den ene ende..
Når jeg spørger er det fodi jeg er stødt på en USB Canon pixma 750, en
kombi med printer+scanner
den virker ikke hver gang gennem et 5m kabel, men hver gang med et 1,5m
Så jeg er inde på at det må være kabel længden der laver fejlen...Print
bliver delt på flere stykker papir, eller printeren er der slet ikke..

Grunden til det lange kabel er at man ind imellem skal printe fra nabo
rummet, og så trækker flytter usb ledningen over til den anden PC
mvh
Preben

Fra : Max

Dato : 20-10-08 14:04

Hej Preben

> den virker ikke hver gang gennem et 5m kabel, men hver gang med et
> 1,5m Så jeg er inde på at det må være kabel længden der laver
> fejlen...Print bliver delt på flere stykker papir, eller printeren er

Har du prøvet med et andet 5 m. kabel ?

--
Mvh Max

Fra : Preben

Dato : 20-10-08 16:17

> Hej Preben

> Har du prøvet med et andet 5 m. kabel ?
>
> --
> Mvh Max

Nej, jeg havde ikke noget på lager og systemet står 30km væk, da ejerne har
taget enhederne med hjem igen...
mvh
Preben