printer vil ikke vise blæk
Fra : V Hansen

Dato : 20-10-08 12:16

Hej
Efter at have genopfyldt de origianale patroner til min billige canon pixma
mp140, viser printeren ikke blæktilstanden længere, men siger at der mangler
blæk.

Er der nogen steder at jeg kan ændre dette, knække en kode eller noget
lignende ?
Vibeke

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-08 13:35

V Hansen wrote:
> [...]
> at der mangler blæk.
>
> Er der nogen steder at jeg kan ændre dette, knække en kode eller noget

Det er nok usynlig blæk du har påfyldt :)

Er der ikke et eller andet sted i printeropsætningen
en værktøjskasse hvor du kan resette den.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-10-08 19:14

"V Hansen" skrev i en meddelelse
> [...]
> der mangler blæk.
> Er der nogen steder at jeg kan ændre dette, knække en kode eller noget

Nej - det er ulempen ved de nyere Canon modeller med chip på
patronerne - de giver disse problemer, så man selv skal gætte, hvornår
den er ved at være tom.

Det er kun de "gamle" printere med patroner uden chip, at måleren virker
korrekt.

Du kan dog finde en chip-resetter hos f.x. www.nordic-inc.dk

http://www.nordic-ink.dk/index.php?cPath=757

der kan få det til at fungere.

Jan

Fra : Mads

Dato : 20-10-08 19:51

On Mon, 20 Oct 2008 20:13:49 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

> [...]
>den er ved at være tom.
>
>Det er kun de "gamle" printere med patroner uden chip, at måleren virker

Nordic-inc har også mellemløsningen med kopipatroner med en
chip der fungerer. De patroner er noget dyrere, men koster stadig
kun det halve af hvad de originale Canon patroner koster.
Til gengæld slipper man for at rode med blækflasker og/eller
chip resettere.
Om chip patronerne så fås til nævnte printer ved jeg ikke.

mvh Mads

Fra : V Hansen

Dato : 20-10-08 20:12

Det er kun de "gamle" printere med patroner uden chip, at måleren virker
korrekt.
Du kan dog finde en chip-resetter hos f.x. www.nordic-inc.dk
http://www.nordic-ink.dk/index.php?cPath=757

der findes slet ikke uoriginale patroner til den printer, men den kostede
også kun 400 kr.
kan den resetter bruges til alle modeller `, resetteren er til PGI-5 og
CLI-8
mine patroner hedder CL 41 og PG140, ellers er jeg jo lige langt

Vibeke

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-10-08 18:02

> [...]
og
> CLI-8
> mine patroner hedder CL 41 og PG140, ellers er jeg jo lige langt

Godt spørgsmål - prøv at sende en mail til Nordic Inc og spørg ham ad.

Han svarer normalt hurtig og har styr på tingene - jeg har efterhånden
købt flere hundrede patroner af ham til min Pixma 4000 til 8,70 kr pr
stk - og både kvalitet og service er fortrinlig

Jan

Fra : V Hansen

Dato : 21-10-08 21:01

">
> [...]
> købt flere hundrede patroner af ham til min Pixma 4000 til 8,70 kr pr
> stk - og både kvalitet og service er fortrinlig

tak for svaret
jeg sidder oog er ret gal på den billige printer, den kan kun printe 10-12
sider før den tværer skriften ud,
så jeg er på udkig efter en anden canon( jeg har købt ret meget blæk), der
passer til mit brug.
Er du glad for din pixma ?

Vibeke

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-10-08 16:58

"V Hansen" skrev i en meddelelse
> Er du glad for din pixma ?
> Vibeke

Ja - men de "gamle" til patroner uden chip han ikke købes mere.

De nyere modeller er ligeså gode - men noget dyrere i blækpatroner - og
hvis du fylder selv, skal du have fat på en chip-resetter for at
blæk-måleren virker.

Et udemærket alternativ kunne være Epson - der koster uoriginale
patroner omkring 35 kr til de nye modeller - det har min søster lige
købt, og den printer også fortrinlig med Nordic Inks patroner

Jan

Fra : V Hansen

Dato : 24-10-08 15:10

> Et udemærket alternativ kunne være Epson - der koster uoriginale patroner
> omkring 35 kr til de nye modeller - det har min søster lige købt, og den
> printer også fortrinlig med Nordic Inks patroner

Efter at have brugt en masse tid på at sammenligne HP Canon og Epson, er
valget faldet på
en HP Photosmart C 8180
..HP bruger de samme patroner til adskillige af deres modeller, så de er
lette at få fat på, bl a hos Nordic Ink.
og HP har de bedste scannere, og da min mand er i gang med at få sig en
bærbar, skal den også kune trådløst.
jeg er færdig med at spare forkert :-------------))
Vibeke