TFT skærm tager 25 minutter om at tænde
Fra : phc

Dato : 20-10-08 03:40

Hej

Jeg har en Xerox 17" TFT som efter 3 års fejlfri brug nu tager 25
minutter om at få billede på når startes op fra kold tilstand.
Skærmen er med ekstern PSU.
Nogen der vil give et bud på, om fejlen mest sandsynligt ligger i
strømforsyningen eller selve skærmen?

Mvh
Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-10-08 10:56

On Mon, 20 Oct 2008 02:39:36 -0700 (PDT), phc
<peterholm67@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Skærmen er med ekstern PSU.
>Nogen der vil give et bud på, om fejlen mest sandsynligt ligger i

Spild ikke din og vores tid på en 3 år gammel TFT skærm - Gå i byen
efter en ny....

<mlr>

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-10-08 15:09

Michael Rasmussen wrote:

> Spild ikke din og vores tid på en 3 år gammel TFT skærm - Gå i byen
> efter en ny....

Det var den mest latterlige kommentar jeg har set fra dig. Du er på
niveau med 'J'.

Jesper Poulsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-10-08 10:58

Hej!

phc wrote:

> [...]
> Skærmen er med ekstern PSU.
> Nogen der vil give et bud på, om fejlen mest sandsynligt ligger i

Fejlen kunne meget vel være i den eksterne strømforsyning. Prøv med en
anden (du har vel en fra en bærbar der ca. passer i specs?).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : phc

Dato : 20-10-08 04:42

On 20 Okt., 11:57, Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> [...]
>
> Fejlen kunne meget vel være i den eksterne strømforsyning. Prøv med en
> anden (du har vel en fra en bærbar der ca. passer i specs?).

ja, vil prøve at finde en tilsvarende. Min bærbar er 20v. Det er nok
lige i overkanten til en 12v skærm.

mvh
peter

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 20-10-08 12:44

phc wrote:
> ja, vil prøve at finde en tilsvarende. Min bærbar er 20v. Det er nok
> lige i overkanten til en 12v skærm.

Hvis den er 12V, så er det bare at trække en ledning fra computerens PSU.
De få ampere den sluger, er i de fleste tilfælde ikke noget problem.

Jeg har samme setup med en brugt skærm jeg købte, hvor den eksterne PSU
manglede.

Fra : Peter Holm

Dato : 21-10-08 19:07

Jens C. Hansen wrote:

> [...]
> problem.
> Jeg har samme setup med en brugt skærm jeg købte, hvor den eksterne

en ny 12v psu gav ingen resultat.
Så skruede jeg den op til 13,5v og så var der liv.
Desværre tig det åbenbart de sidste kræfter ud af skærmen og næste gang den
skulle tændes var den 100% død.
Ny skærm!

Mvh
Peter