Forslag til ny PC
Fra : Reno Raines

Dato : 19-10-08 11:14

Hej Gruppe

Leder efter ny PC, der skal bruges til spil, informationssøgning,
tekstbehandling, email osv.

Tænker i retning af:
Ram: Corsair TWIN2X4096-8500C5, 2x2048MB 765,00
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600, BOX, LGA775 1.183,00
MoBo: Asus P5QL PRO, Intel P43, LGA775 619,00
HD: WD Caviar SE16 4000AAKS, 400GB, SATAII 445,00
GFX: Asus EAH4850/HTDI/512M, 512MB GDDR3 1.148,00

Nogle kommentarer?

MVH

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-10-08 09:52

Reno Raines wrote:

> CPU: Intel Core 2 Quad Q6600, BOX, LGA775 1.183,00
> Nogle kommentarer?

Dual core giver bedre gaming-performance. Det er de færeste spil der kan
udnytte 4 kerner. 2 kerner med en højere clock vil derfor give mere.
De andre opgaver belaster ikke maskinen overhovedet.

4GiB RAM er ikke nødvendigt (det er faktisk spild). Køb 2GiB.

De eneste WD-diske jeg anvender er RE2 (server-grade). De penge du har
sparet på RAM bør du kaste efter en ekstra disk eller en større disk.
Kan anbefale Seagate ST31000340AS hvis det ikke skal være server-grade.
Der er tale om en 1TB-disk.

De Seagate-diske jeg har i daglig drift (24/7) er ES.2-diske (server-grade).

Jesper Poulsen

Fra : Per R. Nielsen

Dato : 20-10-08 13:26

Jesper Poulsen wrote:
> [...]
> mere.
> De andre opgaver belaster ikke maskinen overhovedet.

Er der ikke ved at være spil på vej der kan udnytte 4 kerner?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-10-08 15:07

Per R. Nielsen wrote:

> Er der ikke ved at være spil på vej der kan udnytte 4 kerner?

Det er der sikkert, men alle de gamle "klassikere" der spilles meget
kommer til at lide voldsomt under en quad core CPU.

Jesper Poulsen