Vore Helmandsoldater hjemsendt pga narko
Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-08 08:00

Det er skamplet og farligt for kammeraterne, siger officeren

http://nyhedsbreve.politiken.dk/g.php?1400899-4838516-7e90dde9-http%3A%2F%2Fpolitiken.dk%2Findland%2Farticle584672.ece

Islam får det værste frem i alle.

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-10-08 10:58

"Bo Warming" <warmingbo@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Det er skamplet og farligt for kammeraterne, siger officeren
>
> http://nyhedsbreve.politiken.dk/g.php?1400899-4838516-7e90dde9-http%3A%2F%2Fpolitiken.dk%2Findland%2Farticle584672.ece
>
> Islam får det værste frem i alle.

Pas på med dømmesyge.

Hvis soldaterne med lidt simpel kemi kan blive ekstra grusomme og
blodtørstige, så de matcher deres modstander, når de skal rense omegnen for
jihad-krigere, er det så ikke rettidig omhu?

I WWII tog alle piloter speed.
Men det kan måske virke demoraliserende, hvis der breder sig en opfattelse
af at det er nødvendigt at tage stoffer for at være på omgangshøjde med
helligkrigerne?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-08 12:39

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> af at det er nødvendigt at tage stoffer for at være på omgangshøjde med

Jeg skrev universitetsspeciale på hjemmelavet 100% rent speed alså amfetamin
og var begejstret for det første døgn men når nedturen kom og i følgende
måned indså jeg at logik haltede

Det sker stadig at jeg kommer ind i ekstatiske cirkler og nyder ideerne og
fortryder siden - og måske soldater kommer mere til skade end til gavn når
de er høje af dette rusmiddel.Men det giver udholdenhed og skulle jeg rive
et hus ned ville jeg søge at købe så god stimulans som jeg som organisk
syntesekemiker mixede mig til med brug af universitetets vakuumkondensator
og kolber og varmeskab m.m.m.m

Måske al friendly fire er pga speed - du er skønt ukritisk. Lige nu er jeg
normal - det burde jeg vælge altid at være når jeg trykker "Send" men man
får presserende præstationsbehov - og djævlen kommer op i mig og jeg har det
sjovt, selvom jeg ikke har taget det skidt ved publiceret skriveri siden
1976

Det er velkendt at man kan lære sider at kende ved sit sind, som man kan
mobilisere når stemningen er til det og uden stofindtag - ret billigt at
have sådan selvkontrol og gejle sig op til fantasi-rus - som når Diogenes
begejstredes for onani og ønskede at man også skulle kunne løse sultproblem
ved at gnide sig på haven onaniagtigt!
Efter at have forlystet sine elever med den fantasi, sked han på torvet i
Athen og de rigeste luksusludere(hetærer,ret intellektuelle) fandt ham
sjovere end Platon og gav ham gratis

Min universitetskemiprofessor som også havde hjulpet min forgænger,
cand.scient.Sven Burmester, senere VErdensbankvicedirektør, til ulandene i
ekspertjob, var begejstret for at hans speedede hjerne havde godkendt mit
speciale så det gjorde intet at logikken haltede i specialet - han blev
formand for Flygtningehjælpen, professor Thor A Bak, ca 30 år senere og var
så ikke så vild med mig længere.
Han direkte brød alle regler for at behage mig med et utraditionelt
speciale, for hans Succes med foregående lærling, Sven Burmester, skulle
overgås

CITATER OM EKSTASE

Wine: give a man none and he cannot find truth; give him too much, and the
same happens. Blaise Pascal
nysx Nysgerrighed er ekstase. Walter Charleton
Sx "Frem for alt mangler jeg agtelse for virkeligheden.
Sx Debauchee, n. One who has so earnestly pursued pleasure that he has had
the misfortune to overtake it. Ambrose Bierce 1842 - 1914
sx Den dionysiske tilstands ekstase tilintetgør tilværelsens sædvanlige
skranker og grænser Men vi vil være vort eget livs digter. Nietzsche Jeg
hader ekstase - det være sig Dionysisk, narkotisk eller anden. Det er som at
løbe rundt i en trædemølle. D.H. Lawrence
sx Entusiasme er det smukkeste ord på jorden. Christian Morgenstern
Sx For meget af det gode kan være vidunderligt. Mae West
Sx I can never live the button-down life like you. I want it all-the
dizzying hi's HOMER SIMPSON
Sx I prefer the errors of enthusiasm to the indifference of wisdom. Anatole
France 1844 - 1924
Sx In the human heart, there is a ceaseless birth of passions, so that the
destruction of one, is almost always the establishment of another. La
Rochefoucauld
Sx Jeg har altid foretrukket passionernes galskab frem for forstandens
ligegyldighed. Anatole France
sx Mådehold er en skæbnesvanger sag, for intet er så succesrigt som
udskejelser. Oscar Wilde
Sx One must have chaos in one to give birth to a dancing star. Nietzsche
sx People will always obey, provided that they can become intoxicated in
doing so. Nietzsche
sx The pleasure of love is in loving. We are happier in the passion we feel
than in that which we excite La Rochefoucauld (1613-1680)French Classical
Writer.
sxd Der er kun ét, der overvinder lidelsen, og det er passionen. Henrik
Pontoppidan
sxhh Passions are vices or virtues in their highest powers. Johann W. von
Goethe
sxkl "Den, som i omgangen med mennesker ikke lejlighedsvis changerer i alle
nødens farver, grøn og grå af væmmelse, lede, medfølelse, formørkelse,
ensomhed, han er bestemt ikke et menneske af højere smag." Nietzsche
SXtaCYsib Take all away from me,but leave me Ecstasy/And I am richer than
all my fellow men. Emily Dickinson
sxuf What our age lacks is not reflection but passion . Søren Kierkegaard

Fra : Joakim

Dato : 18-10-08 15:56

> [...]
> blodtørstige, så de matcher deres modstander, når de skal rense omegnen
> for jihad-krigere, er det så ikke rettidig omhu?

Haha....."ekstra grusomme og blodtørstige".

Du har jo humor min skøre ven.

Sandheden er nok at de danske soldater "ryger den fede", fordi de røvkeder
sig...

Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-08 16:15

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Sandheden er nok at de danske soldater "ryger den fede", fordi de røvkeder
> sig...

Når vi debaterer bedrager vi ofte både os selv og andre,for selvbedrag
præger hele vort liv - fx forties at soldaternes har det grusomt kedeligt

Vi er så vante til at spille Komedie for andre, at vi til sidst spiller
Komedie for os selv.La Rochefoucauld
When my love swears that she is made of truth, I do believe her, though I
know she lies. William Shakespeare
Alt hvad vi gør, gør vi med henblik på noget andet. Aristotles
"Det har jeg gjort," siger min hukommelse. "Det kan jeg ikke have gjort,"
siger min stolthed og forbliver ubønhørlig. Omsider - giver hukommelsen
efter.Nietzsche
Latterligst af alt er at opretholde skinnet mod andre så længe, at man
bilder sig selv ind, at det er sandheden. Immanuel Kant
The girl who cant dance says the band cant play. Yiddish Proverbs
We take greater pains to persuade others that we are happy than in
endeavoring to think so ourselves Confucius (B.C. 551-479)Chinese Ethical
Teacher - Founder of Confucianism.
Vi vil lettere kunne tilgive dem, der har krænket os, end dem, som vi har
krænket, eller som har gjort os en tjeneste, og derved bragt os i
taknemmelighidsgæld. La Rochefoucauld
Vi lever anderledes end vi tænker. Gottfried Benn

Det er, når katten er mæt, at den siger, at musens røv stinker.
Afrikansk ordsporg
Når to mænd mødes, er der i virkeligheden seks mennesker til stede. Der er
hver af dem, som de ser sig selv, hver af dem som den anden ser dem, og hver
af dem som de virkelig er. William James

Fra : Jan Bennetsen

Dato : 19-10-08 00:08

Hov fokus forsvandt da lige der :)
Tag lige og debatér emnet istedet for selvhenførende argumentation....Vi
andre er ikke interesserede i de personer der debaterer her i gruppen eller
deres personlige liv...kun i den udstrækning det kan belyse forhold omkring
emnet.

Ellers vil jeg mene at Bo Warming indledte godt med beskrivelsen af hans
egne erfaringer med stoffer men fokus blev tabt i processen....Lad os få
nogle saglige argumenter på bordet omhandlende brug af stoffer i militær
regi og dettes gavnlige og skadelige virkninger!

Fakta er at soldaternes dømmekraft svækkes , til gengæld styrkes deres
udholdenhed. Og ved korrekt valg af kemikalier kan man endvidere svække
følelse af frygt, øge fysisk udholdenhed og andre militære gavnlige
virkninger kan frembringes. Nedturen efterfølgende vil dog nok være et
problem ligesom evt. skadevirkninger på egne styrker frembragt af
indtagelsen vil være noget der tæller ned. Men det hele er vel et spørgsmål
om videnskabeligt arbejde, at læger og biokemikere nøje følger soldaterne :)

Fra : Bo Warming

Dato : 19-10-08 03:30

"Jan Bennetsen" <janbennetsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indtagelsen vil være noget der tæller ned. Men det hele er vel et
> spørgsmål om videnskabeligt arbejde, at læger og biokemikere nøje følger

-Jeg tror at soldaterne har det så kedeligt t en skole i narkobrug ville
være godt supplement

Skal militærkøretøjet køres gennem hvor stor risiko for vejsidebomber så lad
een person gøre det og lad ham dæmpe angsten med de rette stoffer

Ingen soldat skal tvinges , men det er billigt at sende politiets
konfiskerede coke til Helmand sammen med soldatermaden og lad dem lege frit
med denne forlysttelse indil de forhåbentlig bliver trætte af tømmermændene
og vælger ett liv uden
Ærlighed varer længst

Vedr mine citater om selvbedrag så finder jeg det vigtigt vedr emnet - og
den smukke målrettede "lyrik" er udvalgt netop med fokus på det svære emne
Spring over hvis det keder - eller skumlæs og fordyb dig kun i forfattere du
ved du er på bølgelængde med

Fra : Bo Warming

Dato : 19-10-08 04:30

> [...]
> problem ligesom evt. skadevirkninger på egne styrker frembragt af
> indtagelsen vil være noget der tæller ned.

Hvis du har taget "en stor knivspids amf " og fornemmer at nu klinger det
gode af og der kommer 1½ døgns træls nedtur, så kan den erfarne bruger blot
afmåle halv dosis og holde den gående et døgn på festligt niveau og
pludselig kommer søvnigheden og du sover dig fra det trælse
Jeg slikkede konstant min underlæbe så jeg blev hudløs
Kemi er om koncentration og jeg blev perfektionist i selvmedicinering - og
fandt så pludselig kun livslede i stoffet og har ikke rørt det igen som i
min umodne studietid

Udover to småforsøg som bekræftede at det er history for mig

"Livets mening, hvis det har en, er at finde en ny fristelse at jage efter"
skriver Oscar Wilde

Fra : vvv

Dato : 18-10-08 11:27

"Bo Warming" <warmingbo@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Det er skamplet og farligt for kammeraterne, siger officeren

> [...]

http://politiken.dk/indland/article584730.ece

De har røget lidt hash, det er næppe islams skyld.

vv